Ceníkově nejdražší Škodovkou je aktuálně Superb Combi 2.0 TSI 4x4 DSG Laurin & Klement za 1 140 900 korun. Na trhu nicméně existují i dražší modely s okřídleným šípem ve znaku a nejsou to jen veterány ze 60. let nebo závodní speciály z let 70. a 80. Dražší je i na první pohled úplně obyčejná Octavia. Její výjimečnost ale objevíte velice brzy.
Když současný prezident Miloš Zeman nastupoval v roce 1998 do funkce premiéra, chtěl jezdit českým autem. Toho se chytla Škoda a vyrobila přímo pro něj speciální prodlouženou Octavii v nejvyšší výbavě Laurin & Klement. Specifikum tkvělo ve středovém sloupku, který byl o 80 milimetrů rozšířen a natáhl auto na 4591 milimetrů. Rozvor narostl na 2592 milimetrů. Provedeny byly i další úpravy, aby se auto nekroutilo a bylo bezpečné. Výsledkem všech úprav bylo více místa pro nohy zadních cestujících, dále nechyběly (většinou) výklopný dřevěný stoleček v zadní části sedadla spolujezdce, zadní čtecí lampičky a satelitní telefon v přední loketní opěrce.
Vývoj vozu začal tedy již v roce 1998 a první dva vozy byly dokončeny v lednu 1999. Zeman, respektive vrcholní představitelé vlády, v něm ale nikdy oficiálně nejezdil. Údajně proto, že se při jedné prezentaci uhodil při nastupování na zadní sedadla do hlavy a později raději sáhl po voze Audi. Octavia Long, jak se vůz celkem neoriginálně jmenoval, tak posléze sloužila nižším vládním činitelům a státní správě. Celkem v Česaně ručně zhotovili jen 25 kusů (původně bylo plánováno vyrobit 200 aut) přímého předchůdce Superbu první generace. Hned 20 jich bylo v provedení před modernizací celé řady, pouze 5 aut tak připadlo na omlazenou podobu s uhlazenějším designem.
Po konci služby ve službách úředníků se většina vyrobených kusů dostala do soukromých rukou, jedna Octavia pak stojí v mladoboleslavském muzeu. A právě od soukromníka pochází i dnes inzerovaný vůz, jenž pravděpodobně ponese titul nejdražší novodobé Octavie (nejrůznější úpravy nepočítejme). Stojí v bazaru v Chrudimi, který za něj žádá na první pohled astronomických 1 199 000 korun. Pro srovnání, nový vůz stál něco kolem 900 000 korun. Stejně jako drtivá většina všech vyrobených „Longů“ má i tento pod kapotou přeplňovanou osmnáctistovku s dvaceti ventily o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 210 Nm. Jelikož auto váží necelých 1400 kilogramů, rozjede se i přes prodlouženou karosérii až na 215 km/h.
Cenu dále ospravedlňuje i příslušnost k extrémně vzácné sérii po modernizaci z roku 2001, konkrétně má toto auto číslo L001. Již zmíněná výbava Laurin & Klement obsahuje mimo jiné čtyři airbagy, automatickou klimatizaci, rádio s CD měničem a přehrávačem, elektrická okna i zrcátka, tempomat, vyhřívaná sedadla, přípravu pro satelitní telefon, dálkový centrál nebo originální 16palcová leštěná kola. Luxusně působí i čalounění světlou kůží, obkládání pravým dřevem a tmavý lak karosérie, jenž byl zdaleka nejběžnější. Najeto má liftback 125 480 kilometrů, na první pohled ale vypadá jako nový. Jestli si ale najde majitele je otázkou, minimálně jako investice by ale Octavia Long nemusela být vůbec špatná. A kdo by se alespoň chvíli nechtěl cítit jako nejmocnější muž v zemi?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.