Ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb? Ano, je to možné

AutoRoad.cz, 23. dubna 2017, 06:54 Google+

Ceníkově nejdražší Škodovkou je aktuálně Superb Combi 2.0 TSI 4x4 DSG Laurin & Klement za 1 140 900 korun. Na trhu nicméně existují i dražší modely s okřídleným šípem ve znaku a nejsou to jen veterány ze 60. let nebo závodní speciály z let 70. a 80. Dražší je i na první pohled úplně obyčejná Octavia. Její výjimečnost ale objevíte velice brzy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na prodej je unikátní Škoda Octavia Long.

Na prodej je unikátní Škoda Octavia Long. | foto: amc-chrudim.cz

Sdílejte článek

Když současný prezident Miloš Zeman nastupoval v roce 1998 do funkce premiéra, chtěl jezdit českým autem. Toho se chytla Škoda a vyrobila přímo pro něj speciální prodlouženou Octavii v nejvyšší výbavě Laurin & Klement. Specifikum tkvělo ve středovém sloupku, který byl o 80 milimetrů rozšířen a natáhl auto na 4591 milimetrů. Rozvor narostl na 2592 milimetrů. Provedeny byly i další úpravy, aby se auto nekroutilo a bylo bezpečné. Výsledkem všech úprav bylo více místa pro nohy zadních cestujících, dále nechyběly (většinou) výklopný dřevěný stoleček v zadní části sedadla spolujezdce, zadní čtecí lampičky a satelitní telefon v přední loketní opěrce.

img-responsive

Škoda Octavia Long na oficiální fotografii, jeden kus vlastní značkové muzeum. | foto: Škoda Auto

Vývoj vozu začal tedy již v roce 1998 a první dva vozy byly dokončeny v lednu 1999. Zeman, respektive vrcholní představitelé vlády, v něm ale nikdy oficiálně nejezdil. Údajně proto, že se při jedné prezentaci uhodil při nastupování na zadní sedadla do hlavy a později raději sáhl po voze Audi. Octavia Long, jak se vůz celkem neoriginálně jmenoval, tak posléze sloužila nižším vládním činitelům a státní správě. Celkem v Česaně ručně zhotovili jen 25 kusů (původně bylo plánováno vyrobit 200 aut) přímého předchůdce Superbu první generace. Hned 20 jich bylo v provedení před modernizací celé řady, pouze 5 aut tak připadlo na omlazenou podobu s uhlazenějším designem.

Po konci služby ve službách úředníků se většina vyrobených kusů dostala do soukromých rukou, jedna Octavia pak stojí v mladoboleslavském muzeu. A právě od soukromníka pochází i dnes inzerovaný vůz, jenž pravděpodobně ponese titul nejdražší novodobé Octavie (nejrůznější úpravy nepočítejme). Stojí v bazaru v Chrudimi, který za něj žádá na první pohled astronomických 1 199 000 korun. Pro srovnání, nový vůz stál něco kolem 900 000 korun. Stejně jako drtivá většina všech vyrobených „Longů“ má i tento pod kapotou přeplňovanou osmnáctistovku s dvaceti ventily o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 210 Nm. Jelikož auto váží necelých 1400 kilogramů, rozjede se i přes prodlouženou karosérii až na 215 km/h.

Cenu dále ospravedlňuje i příslušnost k extrémně vzácné sérii po modernizaci z roku 2001, konkrétně má toto auto číslo L001. Již zmíněná výbava Laurin & Klement obsahuje mimo jiné čtyři airbagy, automatickou klimatizaci, rádio s CD měničem a přehrávačem, elektrická okna i zrcátka, tempomat, vyhřívaná sedadla, přípravu pro satelitní telefon, dálkový centrál nebo originální 16palcová leštěná kola. Luxusně působí i čalounění světlou kůží, obkládání pravým dřevem a tmavý lak karosérie, jenž byl zdaleka nejběžnější. Najeto má liftback 125 480 kilometrů, na první pohled ale vypadá jako nový. Jestli si ale najde majitele je otázkou, minimálně jako investice by ale Octavia Long nemusela být vůbec špatná. A kdo by se alespoň chvíli nechtěl cítit jako nejmocnější muž v zemi?

Vytisknout

Diskuze: Ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb? Ano, je to možné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vozítko týmu Hakuto, na jehož stavbě se podíleli odborníci z atomobilky Suzuki

Suzuki se chystá na Měsíc

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud