Ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb? Ano, je to možné

AutoRoad.cz, 23. dubna 2017, 06:54 Google+

Ceníkově nejdražší Škodovkou je aktuálně Superb Combi 2.0 TSI 4x4 DSG Laurin & Klement za 1 140 900 korun. Na trhu nicméně existují i dražší modely s okřídleným šípem ve znaku a nejsou to jen veterány ze 60. let nebo závodní speciály z let 70. a 80. Dražší je i na první pohled úplně obyčejná Octavia. Její výjimečnost ale objevíte velice brzy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na prodej je unikátní Škoda Octavia Long.

Na prodej je unikátní Škoda Octavia Long. | foto: amc-chrudim.cz

Sdílejte článek

Když současný prezident Miloš Zeman nastupoval v roce 1998 do funkce premiéra, chtěl jezdit českým autem. Toho se chytla Škoda a vyrobila přímo pro něj speciální prodlouženou Octavii v nejvyšší výbavě Laurin & Klement. Specifikum tkvělo ve středovém sloupku, který byl o 80 milimetrů rozšířen a natáhl auto na 4591 milimetrů. Rozvor narostl na 2592 milimetrů. Provedeny byly i další úpravy, aby se auto nekroutilo a bylo bezpečné. Výsledkem všech úprav bylo více místa pro nohy zadních cestujících, dále nechyběly (většinou) výklopný dřevěný stoleček v zadní části sedadla spolujezdce, zadní čtecí lampičky a satelitní telefon v přední loketní opěrce.

img-responsive

Škoda Octavia Long na oficiální fotografii, jeden kus vlastní značkové muzeum. | foto: Škoda Auto

Vývoj vozu začal tedy již v roce 1998 a první dva vozy byly dokončeny v lednu 1999. Zeman, respektive vrcholní představitelé vlády, v něm ale nikdy oficiálně nejezdil. Údajně proto, že se při jedné prezentaci uhodil při nastupování na zadní sedadla do hlavy a později raději sáhl po voze Audi. Octavia Long, jak se vůz celkem neoriginálně jmenoval, tak posléze sloužila nižším vládním činitelům a státní správě. Celkem v Česaně ručně zhotovili jen 25 kusů (původně bylo plánováno vyrobit 200 aut) přímého předchůdce Superbu první generace. Hned 20 jich bylo v provedení před modernizací celé řady, pouze 5 aut tak připadlo na omlazenou podobu s uhlazenějším designem.

Po konci služby ve službách úředníků se většina vyrobených kusů dostala do soukromých rukou, jedna Octavia pak stojí v mladoboleslavském muzeu. A právě od soukromníka pochází i dnes inzerovaný vůz, jenž pravděpodobně ponese titul nejdražší novodobé Octavie (nejrůznější úpravy nepočítejme). Stojí v bazaru v Chrudimi, který za něj žádá na první pohled astronomických 1 199 000 korun. Pro srovnání, nový vůz stál něco kolem 900 000 korun. Stejně jako drtivá většina všech vyrobených „Longů“ má i tento pod kapotou přeplňovanou osmnáctistovku s dvaceti ventily o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 210 Nm. Jelikož auto váží necelých 1400 kilogramů, rozjede se i přes prodlouženou karosérii až na 215 km/h.

Cenu dále ospravedlňuje i příslušnost k extrémně vzácné sérii po modernizaci z roku 2001, konkrétně má toto auto číslo L001. Již zmíněná výbava Laurin & Klement obsahuje mimo jiné čtyři airbagy, automatickou klimatizaci, rádio s CD měničem a přehrávačem, elektrická okna i zrcátka, tempomat, vyhřívaná sedadla, přípravu pro satelitní telefon, dálkový centrál nebo originální 16palcová leštěná kola. Luxusně působí i čalounění světlou kůží, obkládání pravým dřevem a tmavý lak karosérie, jenž byl zdaleka nejběžnější. Najeto má liftback 125 480 kilometrů, na první pohled ale vypadá jako nový. Jestli si ale najde majitele je otázkou, minimálně jako investice by ale Octavia Long nemusela být vůbec špatná. A kdo by se alespoň chvíli nechtěl cítit jako nejmocnější muž v zemi?

Vytisknout

Diskuze: Ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb? Ano, je to možné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Vozítko týmu Hakuto, na jehož stavbě se podíleli odborníci z atomobilky Suzuki

Suzuki se chystá na Měsíc

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud