Snad každého z vás, co vlastní řidičský průkaz a aktivně jezdí, někdy otrávila došlá pokuta za překročení rychlosti. V posledních letech se tyhle pokuty rozdávají především díky neustále rostoucím úsekům, kde je tzv. úsekové měření, ale ani klasické radary nejsou moc pozadu. V Kanadě se ovšem nedávno stalo něco, co by mohlo být celosvětovým precedensem.
Se vším přišla agentura AFP, díky které byl zvěřejněn rozsudek jednoho kanadského soudce. Ten v případu řidičky, která překročila dle měření pevného radaru maximální dovolenou rychlost, vyvrátil povinnost zaplatit za tento přestupek finanční pokutu.
Doslova pak zavrhl snímek z radaru s tím, že dle jeho slov se jedná o svědectví z doslechu bez jakékoliv průkazné hodnoty. Údaj na radaru totiž v ten daný okamžik neprověřil policista a zařízení nebylo schopno zpětně prokázat, že bylo dostatečně přesně zkalibrováno. Posledním bodem v závěrečné řeči soudce pak stálo, že u silnice nebyl průkazně umístěna dopravní značka s omezením rychlosti.
Doslova neočekavaný rozsudek vyrazil dech hlavně ministru dopravy vyššího správního celku města Quebec, kde radar vykonává svou činnost. Díky zproštění viny z přestupku tak řidička nemusí platit pokutu ve výši 1160 kanadských dolarů. Mimochodem, o dost zajímavějším faktem je, že v úseku byla povolena sedmdesátka, ovšem žena zde prý podle radaru jela skoro dvojnásobkem.
Otázkou dále je, zda se proti rozsudku odvolá ministr dopravy. Má na to měsíc od jeho vyřčení a pokud to náhodou neudělá, je dost možné, že se tento případ bude stávat exemplárním příkladem pro další soudní spory, ve kterých figuruje přestupek typu překročení maximální povolené rychlosti, jenž byl zjištěn na základě měření pevně instalovaným radarem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.