Snad každého z vás, co vlastní řidičský průkaz a aktivně jezdí, někdy otrávila došlá pokuta za překročení rychlosti. V posledních letech se tyhle pokuty rozdávají především díky neustále rostoucím úsekům, kde je tzv. úsekové měření, ale ani klasické radary nejsou moc pozadu. V Kanadě se ovšem nedávno stalo něco, co by mohlo být celosvětovým precedensem.
Se vším přišla agentura AFP, díky které byl zvěřejněn rozsudek jednoho kanadského soudce. Ten v případu řidičky, která překročila dle měření pevného radaru maximální dovolenou rychlost, vyvrátil povinnost zaplatit za tento přestupek finanční pokutu.
Doslova pak zavrhl snímek z radaru s tím, že dle jeho slov se jedná o svědectví z doslechu bez jakékoliv průkazné hodnoty. Údaj na radaru totiž v ten daný okamžik neprověřil policista a zařízení nebylo schopno zpětně prokázat, že bylo dostatečně přesně zkalibrováno. Posledním bodem v závěrečné řeči soudce pak stálo, že u silnice nebyl průkazně umístěna dopravní značka s omezením rychlosti.
Doslova neočekavaný rozsudek vyrazil dech hlavně ministru dopravy vyššího správního celku města Quebec, kde radar vykonává svou činnost. Díky zproštění viny z přestupku tak řidička nemusí platit pokutu ve výši 1160 kanadských dolarů. Mimochodem, o dost zajímavějším faktem je, že v úseku byla povolena sedmdesátka, ovšem žena zde prý podle radaru jela skoro dvojnásobkem.
Otázkou dále je, zda se proti rozsudku odvolá ministr dopravy. Má na to měsíc od jeho vyřčení a pokud to náhodou neudělá, je dost možné, že se tento případ bude stávat exemplárním příkladem pro další soudní spory, ve kterých figuruje přestupek typu překročení maximální povolené rychlosti, jenž byl zjištěn na základě měření pevně instalovaným radarem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?