Nálezů klasických aut po mnoha a mnoha letech stále přibývá. Jednou se někde objeví původní Wartburg, jindy je to sbírka klasických italských sporťáků. Dnes se podíváme na 46 let starou Škodu 100, která nicméně vypadá přesně jako tehdy, kdy ji majitel odstavil.
Škoda 1000 MB, Škoda 100/110 a Škoda 742. Taková je historická geneze čtyřdveřových sedanů mladoboleslavské automobilky s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Po letos slavící řadě 742 už totiž následovaly jen Škodovky s motorem vpředu, kdy se dostaneme až k dnešní Fabii, Rapidu nebo Octavii. To jsou auta prošpikovaná moderní technikou, která nám ulehčuje život natolik, že už bychom si jízdu bez ní ani nedokázali představit. Stejně ale alespoň jednou nastane chvíle, kdy byste se chtěli přenést o několik let zpátky a zkusit si šoférovat auto našich dědečků a babiček. Čas od času se naskytne příležitost se takovým strojem nejen projet, ale také jej vlastnit. Když je navíc v původním stavu, není moc co řešit.
Z úvodu jste jistě poznali, že se budeme bavit o některém ze starších modelů Škody. Nedávno jsme tu měli prakticky novou Felicii, dnes se podíváme na sice hodně zachovalou, ale také více ojetou Škodu 100. Tento konkrétní zelený kousek se dostal na silnice v červenci roku 1970 a ujel 18 465 kilometrů. Malá porce na šestačtyřicet let staré auto, co říkáte? Způsobeno je to tím, že sedan stál celých 35 let v garáži a tiše čekal na objevení. Toho se dočkal teprve nedávno, v o to původnějším a lepším stavu ale je. Pár drobných oděrek nebo začínající stopy rzi vozu jistě odpustíte, stačí se totiž podívat na interiér. Ten je podle informací prodejce čalouněn původní koženkou, na fotkách pak nevykazuje žádné známky opotřebení. Zkrátka fantazie!
Pod kapotou najdeme stejně jako v Octavii litrový motor, tady nicméně čekejte čtyři válce a absenci turbodmychadla. Také výkon je podstatně nižší, pouze 35 kW (48 k) v kombinaci s manuální převodovkou stačí na maximálně 125 km/h. Žádný závodník tedy nebudete, ale znova se ptáme – vážně to tomu autu neodpustíte? Cena je podle inzerátu 3900 euro (cca 105 000 korun). A to je na veterán v původním stavu s kompletní dokumentací nádherná cena. Však se podívejte, kolik stála Felicia s 3300 najetými kilometry.
Zdroj: Mobile.de přes Autoforum.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.