Nálezů klasických aut po mnoha a mnoha letech stále přibývá. Jednou se někde objeví původní Wartburg, jindy je to sbírka klasických italských sporťáků. Dnes se podíváme na 46 let starou Škodu 100, která nicméně vypadá přesně jako tehdy, kdy ji majitel odstavil.
Škoda 1000 MB, Škoda 100/110 a Škoda 742. Taková je historická geneze čtyřdveřových sedanů mladoboleslavské automobilky s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Po letos slavící řadě 742 už totiž následovaly jen Škodovky s motorem vpředu, kdy se dostaneme až k dnešní Fabii, Rapidu nebo Octavii. To jsou auta prošpikovaná moderní technikou, která nám ulehčuje život natolik, že už bychom si jízdu bez ní ani nedokázali představit. Stejně ale alespoň jednou nastane chvíle, kdy byste se chtěli přenést o několik let zpátky a zkusit si šoférovat auto našich dědečků a babiček. Čas od času se naskytne příležitost se takovým strojem nejen projet, ale také jej vlastnit. Když je navíc v původním stavu, není moc co řešit.
Z úvodu jste jistě poznali, že se budeme bavit o některém ze starších modelů Škody. Nedávno jsme tu měli prakticky novou Felicii, dnes se podíváme na sice hodně zachovalou, ale také více ojetou Škodu 100. Tento konkrétní zelený kousek se dostal na silnice v červenci roku 1970 a ujel 18 465 kilometrů. Malá porce na šestačtyřicet let staré auto, co říkáte? Způsobeno je to tím, že sedan stál celých 35 let v garáži a tiše čekal na objevení. Toho se dočkal teprve nedávno, v o to původnějším a lepším stavu ale je. Pár drobných oděrek nebo začínající stopy rzi vozu jistě odpustíte, stačí se totiž podívat na interiér. Ten je podle informací prodejce čalouněn původní koženkou, na fotkách pak nevykazuje žádné známky opotřebení. Zkrátka fantazie!
Pod kapotou najdeme stejně jako v Octavii litrový motor, tady nicméně čekejte čtyři válce a absenci turbodmychadla. Také výkon je podstatně nižší, pouze 35 kW (48 k) v kombinaci s manuální převodovkou stačí na maximálně 125 km/h. Žádný závodník tedy nebudete, ale znova se ptáme – vážně to tomu autu neodpustíte? Cena je podle inzerátu 3900 euro (cca 105 000 korun). A to je na veterán v původním stavu s kompletní dokumentací nádherná cena. Však se podívejte, kolik stála Felicia s 3300 najetými kilometry.
Zdroj: Mobile.de přes Autoforum.cz
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?