Nálezů klasických aut po mnoha a mnoha letech stále přibývá. Jednou se někde objeví původní Wartburg, jindy je to sbírka klasických italských sporťáků. Dnes se podíváme na 46 let starou Škodu 100, která nicméně vypadá přesně jako tehdy, kdy ji majitel odstavil.
Škoda 1000 MB, Škoda 100/110 a Škoda 742. Taková je historická geneze čtyřdveřových sedanů mladoboleslavské automobilky s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Po letos slavící řadě 742 už totiž následovaly jen Škodovky s motorem vpředu, kdy se dostaneme až k dnešní Fabii, Rapidu nebo Octavii. To jsou auta prošpikovaná moderní technikou, která nám ulehčuje život natolik, že už bychom si jízdu bez ní ani nedokázali představit. Stejně ale alespoň jednou nastane chvíle, kdy byste se chtěli přenést o několik let zpátky a zkusit si šoférovat auto našich dědečků a babiček. Čas od času se naskytne příležitost se takovým strojem nejen projet, ale také jej vlastnit. Když je navíc v původním stavu, není moc co řešit.
Z úvodu jste jistě poznali, že se budeme bavit o některém ze starších modelů Škody. Nedávno jsme tu měli prakticky novou Felicii, dnes se podíváme na sice hodně zachovalou, ale také více ojetou Škodu 100. Tento konkrétní zelený kousek se dostal na silnice v červenci roku 1970 a ujel 18 465 kilometrů. Malá porce na šestačtyřicet let staré auto, co říkáte? Způsobeno je to tím, že sedan stál celých 35 let v garáži a tiše čekal na objevení. Toho se dočkal teprve nedávno, v o to původnějším a lepším stavu ale je. Pár drobných oděrek nebo začínající stopy rzi vozu jistě odpustíte, stačí se totiž podívat na interiér. Ten je podle informací prodejce čalouněn původní koženkou, na fotkách pak nevykazuje žádné známky opotřebení. Zkrátka fantazie!
Pod kapotou najdeme stejně jako v Octavii litrový motor, tady nicméně čekejte čtyři válce a absenci turbodmychadla. Také výkon je podstatně nižší, pouze 35 kW (48 k) v kombinaci s manuální převodovkou stačí na maximálně 125 km/h. Žádný závodník tedy nebudete, ale znova se ptáme – vážně to tomu autu neodpustíte? Cena je podle inzerátu 3900 euro (cca 105 000 korun). A to je na veterán v původním stavu s kompletní dokumentací nádherná cena. Však se podívejte, kolik stála Felicia s 3300 najetými kilometry.
Zdroj: Mobile.de přes Autoforum.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.