Ženevský autosalon 2013 viděl premiéru LaFerrari, McLarenu P1 i Lamborghini Veneno. To jediné vsadilo na nehybridní techniku Aventadoru, zabalenou do velmi odvážného vzezření. Na rozdíl od konkurentů se ho navíc vyrobil jen minimální počet kusů, k dispozici pak vedle kupé byl i roadster. A právě ten je nyní na prodej za astronomickou částku.
Když se Lamborghini Veneno ukázalo poprvé, působilo jako kosmická loď. Karbonová spodní část předního nárazníku s obrovským množstvím aerodynamických prků, mohutné zadní křídlo spojené ploutví se střechou nebo difuzor se čtyřmi netypicky umístěnými koncovkami výfuku. Do toho si ještě připočtěte speciální nízkoprofilové pneumatiky, Alcantarou potažený interiér a především exkluzivitu – kupé vzniklo jen ve třech kusech, roadster v devíti. Výjimečnost je tedy mnohonásobně větší než u LaFerrari a dalších modelů. A právě to je jeden z důvodů, proč se jakýkoliv kousek z druhé ruky prodává za astronomické částky.
Typickým příkladem je otevřené Veneno z roku 2014, které stihlo najet pouze 90 kilometrů. Na rozdíl od propagačního kousku má černou karosérii a červený interiér, jinak je to ale pořád stejné auto. To znamená atmosférický dvanáctiválec z Aventadoru o výkonu 552 kW (750 k) v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou ISR. Hmotnost vozu je jen 1490 kilogramů, a to především kvůli použití dílů z karbonem vyztužených plastů. Maximální rychlost roadsteru atakuje 355 km/h, na 100 km/h vystřelí Lamborghini za 2,9 sekundy. Kdo říkal, že potřebuje hybridní technologie?
Problém je, jak už bylo ostatně naznačeno, že tyto výkony nedá auto zadarmo. V Německu prodávaný kousek s již zmíněnými 90 kilometry tak případného zájemce přijde na 5,5 milionu euro (cca 148,61 milionu korun). Pro srovnání, v době premiéry přišlo Veneno Roadster na 3,9 milionu eur bez daně (cca 105,378 milionu korun). A to je slušný nárůst hodnoty, co říkáte? Na druhou stranu má auto potenciál cenově už jenom růst. Jedinou chybou tak zůstává, že vůz nemá žádnou střechu, v dešti si s ním tedy příliš neužijete.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.