Ženevský autosalon 2013 viděl premiéru LaFerrari, McLarenu P1 i Lamborghini Veneno. To jediné vsadilo na nehybridní techniku Aventadoru, zabalenou do velmi odvážného vzezření. Na rozdíl od konkurentů se ho navíc vyrobil jen minimální počet kusů, k dispozici pak vedle kupé byl i roadster. A právě ten je nyní na prodej za astronomickou částku.
Když se Lamborghini Veneno ukázalo poprvé, působilo jako kosmická loď. Karbonová spodní část předního nárazníku s obrovským množstvím aerodynamických prků, mohutné zadní křídlo spojené ploutví se střechou nebo difuzor se čtyřmi netypicky umístěnými koncovkami výfuku. Do toho si ještě připočtěte speciální nízkoprofilové pneumatiky, Alcantarou potažený interiér a především exkluzivitu – kupé vzniklo jen ve třech kusech, roadster v devíti. Výjimečnost je tedy mnohonásobně větší než u LaFerrari a dalších modelů. A právě to je jeden z důvodů, proč se jakýkoliv kousek z druhé ruky prodává za astronomické částky.
Typickým příkladem je otevřené Veneno z roku 2014, které stihlo najet pouze 90 kilometrů. Na rozdíl od propagačního kousku má černou karosérii a červený interiér, jinak je to ale pořád stejné auto. To znamená atmosférický dvanáctiválec z Aventadoru o výkonu 552 kW (750 k) v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou ISR. Hmotnost vozu je jen 1490 kilogramů, a to především kvůli použití dílů z karbonem vyztužených plastů. Maximální rychlost roadsteru atakuje 355 km/h, na 100 km/h vystřelí Lamborghini za 2,9 sekundy. Kdo říkal, že potřebuje hybridní technologie?
Problém je, jak už bylo ostatně naznačeno, že tyto výkony nedá auto zadarmo. V Německu prodávaný kousek s již zmíněnými 90 kilometry tak případného zájemce přijde na 5,5 milionu euro (cca 148,61 milionu korun). Pro srovnání, v době premiéry přišlo Veneno Roadster na 3,9 milionu eur bez daně (cca 105,378 milionu korun). A to je slušný nárůst hodnoty, co říkáte? Na druhou stranu má auto potenciál cenově už jenom růst. Jedinou chybou tak zůstává, že vůz nemá žádnou střechu, v dešti si s ním tedy příliš neužijete.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.