Ženevský autosalon 2013 viděl premiéru LaFerrari, McLarenu P1 i Lamborghini Veneno. To jediné vsadilo na nehybridní techniku Aventadoru, zabalenou do velmi odvážného vzezření. Na rozdíl od konkurentů se ho navíc vyrobil jen minimální počet kusů, k dispozici pak vedle kupé byl i roadster. A právě ten je nyní na prodej za astronomickou částku.
Když se Lamborghini Veneno ukázalo poprvé, působilo jako kosmická loď. Karbonová spodní část předního nárazníku s obrovským množstvím aerodynamických prků, mohutné zadní křídlo spojené ploutví se střechou nebo difuzor se čtyřmi netypicky umístěnými koncovkami výfuku. Do toho si ještě připočtěte speciální nízkoprofilové pneumatiky, Alcantarou potažený interiér a především exkluzivitu – kupé vzniklo jen ve třech kusech, roadster v devíti. Výjimečnost je tedy mnohonásobně větší než u LaFerrari a dalších modelů. A právě to je jeden z důvodů, proč se jakýkoliv kousek z druhé ruky prodává za astronomické částky.
Typickým příkladem je otevřené Veneno z roku 2014, které stihlo najet pouze 90 kilometrů. Na rozdíl od propagačního kousku má černou karosérii a červený interiér, jinak je to ale pořád stejné auto. To znamená atmosférický dvanáctiválec z Aventadoru o výkonu 552 kW (750 k) v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou ISR. Hmotnost vozu je jen 1490 kilogramů, a to především kvůli použití dílů z karbonem vyztužených plastů. Maximální rychlost roadsteru atakuje 355 km/h, na 100 km/h vystřelí Lamborghini za 2,9 sekundy. Kdo říkal, že potřebuje hybridní technologie?
Problém je, jak už bylo ostatně naznačeno, že tyto výkony nedá auto zadarmo. V Německu prodávaný kousek s již zmíněnými 90 kilometry tak případného zájemce přijde na 5,5 milionu euro (cca 148,61 milionu korun). Pro srovnání, v době premiéry přišlo Veneno Roadster na 3,9 milionu eur bez daně (cca 105,378 milionu korun). A to je slušný nárůst hodnoty, co říkáte? Na druhou stranu má auto potenciál cenově už jenom růst. Jedinou chybou tak zůstává, že vůz nemá žádnou střechu, v dešti si s ním tedy příliš neužijete.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.