Ženevský autosalon 2013 viděl premiéru LaFerrari, McLarenu P1 i Lamborghini Veneno. To jediné vsadilo na nehybridní techniku Aventadoru, zabalenou do velmi odvážného vzezření. Na rozdíl od konkurentů se ho navíc vyrobil jen minimální počet kusů, k dispozici pak vedle kupé byl i roadster. A právě ten je nyní na prodej za astronomickou částku.
Když se Lamborghini Veneno ukázalo poprvé, působilo jako kosmická loď. Karbonová spodní část předního nárazníku s obrovským množstvím aerodynamických prků, mohutné zadní křídlo spojené ploutví se střechou nebo difuzor se čtyřmi netypicky umístěnými koncovkami výfuku. Do toho si ještě připočtěte speciální nízkoprofilové pneumatiky, Alcantarou potažený interiér a především exkluzivitu – kupé vzniklo jen ve třech kusech, roadster v devíti. Výjimečnost je tedy mnohonásobně větší než u LaFerrari a dalších modelů. A právě to je jeden z důvodů, proč se jakýkoliv kousek z druhé ruky prodává za astronomické částky.
Typickým příkladem je otevřené Veneno z roku 2014, které stihlo najet pouze 90 kilometrů. Na rozdíl od propagačního kousku má černou karosérii a červený interiér, jinak je to ale pořád stejné auto. To znamená atmosférický dvanáctiválec z Aventadoru o výkonu 552 kW (750 k) v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou ISR. Hmotnost vozu je jen 1490 kilogramů, a to především kvůli použití dílů z karbonem vyztužených plastů. Maximální rychlost roadsteru atakuje 355 km/h, na 100 km/h vystřelí Lamborghini za 2,9 sekundy. Kdo říkal, že potřebuje hybridní technologie?
Problém je, jak už bylo ostatně naznačeno, že tyto výkony nedá auto zadarmo. V Německu prodávaný kousek s již zmíněnými 90 kilometry tak případného zájemce přijde na 5,5 milionu euro (cca 148,61 milionu korun). Pro srovnání, v době premiéry přišlo Veneno Roadster na 3,9 milionu eur bez daně (cca 105,378 milionu korun). A to je slušný nárůst hodnoty, co říkáte? Na druhou stranu má auto potenciál cenově už jenom růst. Jedinou chybou tak zůstává, že vůz nemá žádnou střechu, v dešti si s ním tedy příliš neužijete.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?