Máme léto v plném proudu a už jsme mohli zažít pár velmi teplých dnů. Při nich někteří doslova trpí a ještě horší je situace, kdy musíte v takovém období cestovat v autě. Tady je pár rad, jak si pobyt v kabině zpříjemnit a omezit efekt "horkovzdušné trouby".
Dobrým místem pro zaparkování vašeho vozu jsou severní strany větších budov, které vrhají dostatečný stín. „Rozhodně ale nedělejte to, že na nehlídaném parkovišti necháte pootevřená okénka, aby auto větralo. Riskujete tím, že se vám do auta někdo dostane,“ varuje čtenáře Pavel Foltýn z Auto ESA.
V boji před slunečními paprsky pomůže i stříbrná folie nebo jiný štít, kryjící přístrojovou desku. „Buď můžete koupit speciální antisolární krycí folii, která odráží sluneční světlo, nebo můžete improvizovat a použít třeba bílý ručník nebo například i prostěradlo,“ radí Foltýn.
Je potřeba s ní zakrýt co největší plochu přístrojové desky. Ta bývá u většiny aut černá (neodráží se pak v čelním skle), takže pohlcuje obrovské množství energie ze slunečního světla a silně se přehřívá. I po spuštění klimatizace a vyvětrání auta ale palubní deska stále vyzařuje velké množství tepla a funguje jako nežádoucí topení.
Jízdní komfort může navýšit i vhodné zakrytí sedadel, například třeba bílým ručníkem. Stejně dobré je překrytí volantu. Důležitá je ale také samotná funkčnost klimatizace. Je proto nutné kontrolovat její stav a pravidelně doplňovat chladící médium a měnit filtry.
„Když přijdete k autu, nejlépe ho vyvětráte tak, že otevřete všechna okna a pustíte naplno klimatizaci. Nemá smysl mít okna hned zavřená, neboť klimatizaci bude trvat mnohem déle, než vzduch v uzavřeném autě vychladí,“ doporučuje Foltýn.
A na závěr uvedeme jednu důležitou poučku. I kdyby bylo venku sebevětší vedro, rozdíl v teplotě venku a v kabině auta by neměl být větší než 5 až 7°C. Vaše tělo díky tomu předejde tepelnému šoku a nepříjemným zdravotním problémům.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.