Jak se během velkých veder neuvařit ve vašem autě?

ar5, 2. července 2016, 07:41 Google+

Máme léto v plném proudu a už jsme mohli zažít pár velmi teplých dnů. Při nich někteří doslova trpí a ještě horší je situace, kdy musíte v takovém období cestovat v autě. Tady je pár rad, jak si pobyt v kabině zpříjemnit a omezit efekt "horkovzdušné trouby".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Superb 1.4 TSI ACT Laurin & Klement (2015)

Škoda Superb 1.4 TSI ACT Laurin & Klement (2015) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Dobrým místem pro zaparkování vašeho vozu jsou severní strany větších budov, které vrhají dostatečný stín. „Rozhodně ale nedělejte to, že na nehlídaném parkovišti necháte pootevřená okénka, aby auto větralo. Riskujete tím, že se vám do auta někdo dostane,“ varuje čtenáře Pavel Foltýn z Auto ESA.

V boji před slunečními paprsky pomůže i stříbrná folie nebo jiný štít, kryjící přístrojovou desku. „Buď můžete koupit speciální antisolární krycí folii, která odráží sluneční světlo, nebo můžete improvizovat a použít třeba bílý ručník nebo například i prostěradlo,“ radí Foltýn.

Je potřeba s ní zakrýt co největší plochu přístrojové desky. Ta bývá u většiny aut černá (neodráží se pak v čelním skle), takže pohlcuje obrovské množství energie ze slunečního světla a silně se přehřívá. I po spuštění klimatizace a vyvětrání auta ale palubní deska stále vyzařuje velké množství tepla a funguje jako nežádoucí topení.

Jízdní komfort může navýšit i vhodné zakrytí sedadel, například třeba bílým ručníkem. Stejně dobré je překrytí volantu. Důležitá je ale také samotná funkčnost klimatizace. Je proto nutné kontrolovat její stav a pravidelně doplňovat chladící médium a měnit filtry.

„Když přijdete k autu, nejlépe ho vyvětráte tak, že otevřete všechna okna a pustíte naplno klimatizaci. Nemá smysl mít okna hned zavřená, neboť klimatizaci bude trvat mnohem déle, než vzduch v uzavřeném autě vychladí,“ doporučuje Foltýn.

A na závěr uvedeme jednu důležitou poučku. I kdyby bylo venku sebevětší vedro, rozdíl v teplotě venku a v kabině auta by neměl být větší než 5 až 7°C. Vaše tělo díky tomu předejde tepelnému šoku a nepříjemným zdravotním problémům.

Vytisknout

Diskuze: Jak se během velkých veder neuvařit ve vašem autě?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Citroën C5 2.0 BlueHDI 180 (2015)

Konečná. Citroën nepočítá s nástupci modelů C4 a C5

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud