Po dlouhém vyčkávání a napínání se odhalilo nedávno na losangeleském autosalonu dvojče oblíbené Mazdy MX-5, vlastním jménem Fiat 124 Spider. Po premiéře začaly ihned dohady o tom, zda je hezčí japonský nebo italský roadster. Šéf Fiatu Australia, Pat Dougherty, k tomu říká, že 124 Spider není jen přeznačená MX-5.
Pokud sledujete automobilové dění, určitě Vám nemohla uniknout premiéra pickupu Fiat Fullback, který je v podstatě pouze přeznačeným Mitsubishi L200. Ale zástupci FCA zdůrazňují, že příběh 124 Spider není stejný jako u Fullbacku. Zmíněný šéf australského zastoupení prohlásil, že oba vozy mají pouze „společný vývoj“. Každopádně, Fiat má jinou karoserii, odlišné pohonné jednotky a originální design. Dokonce Dougherty řekl, že designéři italské značky neviděli MX-5, zatímco navrhovali 124 Spider.
Stejnou „písničku“ zazpíval také Andrew Chesterton, komunikační stratég koncernu FCA v Austrálii. Přesněji zmínil, že 124 Spider nabídne jiný motor, převodovku i karoserii, ale dokonce i mnoho prvků v interiéru je jedinečných. Jenomže například marketingový ředitel FCA, Olivier Francois, přiznal, že oba vozy toho mají celkem dost společného. Ale pak nezapomněl opomenout, že design 124 Spider je zkrátka „Made in Italy“.
Co má dále v plánu Mazda s modelem MX-5, to se zatím neví. Ovšem ve Fiatu je situace opačná, protože potvrdil příchod ostrého roadsteru od Abarthu, který se představí nejspíše v příštím roce. Dokonce se rojí domněnky o tom, že se Fiat se 124 Spider vrátí do šampionátu WRC – případně však až v roce 2017. Musím ale upozornit, že vstup do rally nebyl prozatím oficiálně potvrzen.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?