Po dlouhém vyčkávání a napínání se odhalilo nedávno na losangeleském autosalonu dvojče oblíbené Mazdy MX-5, vlastním jménem Fiat 124 Spider. Po premiéře začaly ihned dohady o tom, zda je hezčí japonský nebo italský roadster. Šéf Fiatu Australia, Pat Dougherty, k tomu říká, že 124 Spider není jen přeznačená MX-5.
Pokud sledujete automobilové dění, určitě Vám nemohla uniknout premiéra pickupu Fiat Fullback, který je v podstatě pouze přeznačeným Mitsubishi L200. Ale zástupci FCA zdůrazňují, že příběh 124 Spider není stejný jako u Fullbacku. Zmíněný šéf australského zastoupení prohlásil, že oba vozy mají pouze „společný vývoj“. Každopádně, Fiat má jinou karoserii, odlišné pohonné jednotky a originální design. Dokonce Dougherty řekl, že designéři italské značky neviděli MX-5, zatímco navrhovali 124 Spider.
Stejnou „písničku“ zazpíval také Andrew Chesterton, komunikační stratég koncernu FCA v Austrálii. Přesněji zmínil, že 124 Spider nabídne jiný motor, převodovku i karoserii, ale dokonce i mnoho prvků v interiéru je jedinečných. Jenomže například marketingový ředitel FCA, Olivier Francois, přiznal, že oba vozy toho mají celkem dost společného. Ale pak nezapomněl opomenout, že design 124 Spider je zkrátka „Made in Italy“.
Co má dále v plánu Mazda s modelem MX-5, to se zatím neví. Ovšem ve Fiatu je situace opačná, protože potvrdil příchod ostrého roadsteru od Abarthu, který se představí nejspíše v příštím roce. Dokonce se rojí domněnky o tom, že se Fiat se 124 Spider vrátí do šampionátu WRC – případně však až v roce 2017. Musím ale upozornit, že vstup do rally nebyl prozatím oficiálně potvrzen.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.