Fiat 124 Spider není jen přeznačená Mazda MX-5, říká koncern FCA

Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider, foto: Fiat
ar8 3. prosince 2015 06:15
Sdílej:

Po dlouhém vyčkávání a napínání se odhalilo nedávno na losangeleském autosalonu dvojče oblíbené Mazdy MX-5, vlastním jménem Fiat 124 Spider. Po premiéře začaly ihned dohady o tom, zda je hezčí japonský nebo italský roadster. Šéf Fiatu Australia, Pat Dougherty, k tomu říká, že 124 Spider není jen přeznačená MX-5.

Pokud sledujete automobilové dění, určitě Vám nemohla uniknout premiéra pickupu Fiat Fullback, který je v podstatě pouze přeznačeným Mitsubishi L200. Ale zástupci FCA zdůrazňují, že příběh 124 Spider není stejný jako u Fullbacku. Zmíněný šéf australského zastoupení prohlásil, že oba vozy mají pouze „společný vývoj“. Každopádně, Fiat má jinou karoserii, odlišné pohonné jednotky a originální design. Dokonce Dougherty řekl, že designéři italské značky neviděli MX-5, zatímco navrhovali 124 Spider.

Stejnou „písničku“ zazpíval také Andrew Chesterton, komunikační stratég koncernu FCA v Austrálii. Přesněji zmínil, že 124 Spider nabídne jiný motor, převodovku i karoserii, ale dokonce i mnoho prvků v interiéru je jedinečných. Jenomže například marketingový ředitel FCA, Olivier Francois, přiznal, že oba vozy toho mají celkem dost společného. Ale pak nezapomněl opomenout, že design 124 Spider je zkrátka „Made in Italy“.

Co má dále v plánu Mazda s modelem MX-5, to se zatím neví. Ovšem ve Fiatu je situace opačná, protože potvrdil příchod ostrého roadsteru od Abarthu, který se představí nejspíše v příštím roce. Dokonce se rojí domněnky o tom, že se Fiat se 124 Spider vrátí do šampionátu WRC – případně však až v roce 2017. Musím ale upozornit, že vstup do rally nebyl prozatím oficiálně potvrzen.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?