Po dlouhém vyčkávání a napínání se odhalilo nedávno na losangeleském autosalonu dvojče oblíbené Mazdy MX-5, vlastním jménem Fiat 124 Spider. Po premiéře začaly ihned dohady o tom, zda je hezčí japonský nebo italský roadster. Šéf Fiatu Australia, Pat Dougherty, k tomu říká, že 124 Spider není jen přeznačená MX-5.
Pokud sledujete automobilové dění, určitě Vám nemohla uniknout premiéra pickupu Fiat Fullback, který je v podstatě pouze přeznačeným Mitsubishi L200. Ale zástupci FCA zdůrazňují, že příběh 124 Spider není stejný jako u Fullbacku. Zmíněný šéf australského zastoupení prohlásil, že oba vozy mají pouze „společný vývoj“. Každopádně, Fiat má jinou karoserii, odlišné pohonné jednotky a originální design. Dokonce Dougherty řekl, že designéři italské značky neviděli MX-5, zatímco navrhovali 124 Spider.
Stejnou „písničku“ zazpíval také Andrew Chesterton, komunikační stratég koncernu FCA v Austrálii. Přesněji zmínil, že 124 Spider nabídne jiný motor, převodovku i karoserii, ale dokonce i mnoho prvků v interiéru je jedinečných. Jenomže například marketingový ředitel FCA, Olivier Francois, přiznal, že oba vozy toho mají celkem dost společného. Ale pak nezapomněl opomenout, že design 124 Spider je zkrátka „Made in Italy“.
Co má dále v plánu Mazda s modelem MX-5, to se zatím neví. Ovšem ve Fiatu je situace opačná, protože potvrdil příchod ostrého roadsteru od Abarthu, který se představí nejspíše v příštím roce. Dokonce se rojí domněnky o tom, že se Fiat se 124 Spider vrátí do šampionátu WRC – případně však až v roce 2017. Musím ale upozornit, že vstup do rally nebyl prozatím oficiálně potvrzen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.