Stát prodává luxusní auta, která zabavil mafiánům a drogovým dealerům. Jejich ceny jsou mnohdy lidové.
Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, pravidelně odprodává majetek zabavený stíhaným a odsouzeným osobám. Nyní má v „nabídce“ pět luxusních aut, mezi nimi Ferrari, nebo Hummer H2.
Nejdražší z pětice je Ferrari 575M Maranello s 5,7 litrovým vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 380 kW. S nájezdem 48 tisíc kilometrů a rokem výroby 2003 je nabízen za 1,6 milionu korun. Obdobné kousky se nezřídka prodávají i za cenu o milion vyšší.
K prodeji je také Mercedes-Benz S 600 s drobným poškozením. Ten s dvanáctiválcem o objemu 5,5 litru pod kapotou s výkonem 368 kW koupíte za necelých 250 tisíc korun. Stříbrné CL 500 taktéž s poškozením nabízí za 680 tisíc korun, jenže navíc s prošlou STK.
Výčet nabízených aut uzavírají dva Hummery H2. Jeden pick-up, druhý s klasickou karoserií. Oba jsou k mání za 842 tisíc korun. Pick-up je ale bez dokladů a se španělskými registračními značkami a ten druhý je zase odřený.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?