Švédskému magazínu Teknikensvarld se zase málem podařilo přehodit auto "přes budku". Tentokrát na vstup losa do cesty doplatil Jeep Grand Cherokee. Ale právem?
Osmého července se do světa rozlétla informace o tom, že Jeep Grand Cherokee neprošel losími testy, které již od 70. let pořádá švédský časopis Teknikensvarld. To se v poslední době nestává příliš často. V nedávné době se málem převrátila Honda Hilux (v roce 2007) a asi největší poprask způsobilo přetočení Mercedesu Benz třídy A v roce 1997. Mercedes poté musel vůz značně přepracovat a malé a relativně levné áčko se díky tomu paradoxně stalo prvním vozem, které bylo sériově ve všech výbavách dodáváno se stabilizačním systémem ESP.
Zpět ale k Jeepu. Jak je patrné z videa, při jízdě rychlostí 63,5 km/h měl vůz velmi silnou tendenci k převrácení. Jen vhodný manévr řidiče zajistil to, že vůz zůstal na kolech a ne na plechu. Redaktor celou scénu uzavírá poměrně nekompromisním doporučením Jeepu, aby tento vůz přestal v této specifikaci prodávat.
Jeep si nicméně nastalou situaci líbit nenechal. Vyrazil od protiútoku oznámením, že šlo o necertifikovaný test a vozidlo bylo přetíženo. První argument můžeme docela s klidem přeskočit, protože málokdo z nás má certifikát na úhybný manévr před zvířetem - a stejně ho čas od času musíme provést.
Argument přetížení je však znatelně závažnější. Sám časopis s ním však nesouhlasí, podle něj byl vůz zatížen na maximum, nikoliv však přetížen.
Co však již na videu není, inženýři Chrysleru se rozhodli test spolu s redaktory zopakovat. Se třemi různými Grend Cherokee bylo provedeno jedenáct různých jízd a nikdy se nepodařilo zopakovat stav hrozícího převrácení.
Těžko nyní určit, kde leží pravda. Je pravděpodobné, že svůj vliv má nejen samotné zatížení, ale také jeho rozložení. Čtyři osoby v interiéru na plné zatížení nestačí, tím spíše ne na přetížení. Právě typ zátěže umístěné v kufru pak může být klíčem k vyřešení této otázky.
Ať je však pravda jakákoliv, jde o pěkný důkaz toho, že ani moderní vůz naditý elektronickými systémy není imunní vůči základním fyzikálním zákonům.
Odkaz na video.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?