Generace Y preferuje hybridní vozy před jinými typy

Ampera
Ampera, foto: Archiv AutoRoad.cz
mediafax 23. února 2012 12:48
Sdílej:

Většina (59 %) respondentů generace Y (ve věku od 19 do 31 let) by při pořízení vozu dala přednost automobilu s elektrickým motorem před jiným typem pohonu. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte, o kterém informovala ve čtvrtek.

Celkem 57 procent dotazovaných respondentů pak upřednostňuje hybridní benzinovo-elektrické automobily před čistě bateriovými elektrickými vozidly (2 %) nebo vozidly s tradičním benzinovým pohonem (37 %). „Mladí spotřebitelé generace Y, tedy ve věku 19 až 31 let, považují hybridní technologii za vyzkoušenou a spolehlivou. Hybridní technologii dobře znají a vyhovuje jim, což stejnou měrou neplatí pro čistě bateriové technologie,“ vysvětlil Bronislav Pánek, vedoucí partner Deloitte pro odvětví výroby a spotřebního průmyslu v regionu střední Evropy. „Z průzkumu rovněž vyplývá, že respondenti generace Y jsou vázáni na pohodlné používání tradičních benzinových automobilů a silně preferují pohon, který nevyžaduje dobíjení zapojením do sítě,“ dodal Pánek. Podle Craiga Giffiho, vedoucího globální skupiny společnosti Deloitte pro automobilový průmysl, mohou spotřebitelé generace Y ve Spojených státech přinést změnu, protože díky svému počtu téměř 80 milionů představují jeden z největších domácích automobilových kupních tržních segmentů a největší spotřebitelský segment od doby populační exploze. „Podle odhadů jeden ze čtyř nových automobilů prodaných v letošním roce ve Spojených státech a 40 procent vozidel prodaných v příštích 10 letech koupili nebo koupí spotřebitelé generace Y,“ nastínil Giffi. Ze studie vyplývá, že spotřebitele generace Y přitahují hybridní vozy hned z několika důvodů. Nejvýznamnějším z nich je efektivní využití paliva: 89 procent spotřebitelů generace Y zvažuje koupi vozu s nižší spotřebou. 49 procent spotřebitelů generace Y je ochotno zaplatit dalších 300 dolarů za každé zlepšení dojezdové vzdálenosti na galon, které jim může hybridní vůz poskytnout. Pro většinu (59 %) respondentů generace Y je nejdůležitější součástí interiéru vozu in-dash technologie (obrazovka zabudovaná ve středovém panelu) a téměř tři čtvrtiny z těchto respondentů (73 %) mají zájem o rozhraní s dotykovým displejem. Spotřebitelé generace Y zároveň považují aplikace chytrého telefonu v nových automobilech za velmi žádoucí (72 %). Kromě toho chtějí mít možnost upravit si po zakoupení vozu jeho vnitřek podle vlastních představ za pomoci dalších doplňků, včetně technologických prvků: 77 procent respondentů by si rádo průběžně pořizovalo další příslušenství a doplňky. Spotřebitelé generace Y si také uvědomují, že nárůst možností připojení může ohrožovat bezpečnost. Řešením má být vozidlo, které vyrovná nepozornost vyplývající z větší míry připojení pomocí průběžně rozšiřovaných bezpečnostních prvků. „Spotřebitelé generace Y jsou ochotni platit za technologii, která jim může pomoci lépe zvládnout nepozornost způsobenou připojením,“ uved Joe Vitale, expert na automobilový průmysl ve společnosti Deloitte. „V průměru by vydali přibližně 2000 dolarů za balíček bezpečnostních prvků, jako jsou systémy pro odvrácení srážky, detekce mrtvého bodu a systémy varování před usnutím. Při určování pořadí dalších prvků vozu, které by si chtěli dokoupit, dokonce respondenti generace Y označili bezpečnostní balíčky, hned po technologických balíčcích, jako druhou největší prioritu,“ doplnil Vitale. Průzkum společnosti Deloitte proběhl v září a říjnu 2011. Zapojilo se do něj 1500 spotřebitelů ze Spojených států, Číny a západní Evropy. 

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.