Celkem 57 procent dotazovaných respondentů pak upřednostňuje hybridní benzinovo-elektrické automobily před čistě bateriovými elektrickými vozidly (2 %) nebo vozidly s tradičním benzinovým pohonem (37 %).
„Mladí spotřebitelé generace Y, tedy ve věku 19 až 31 let, považují hybridní technologii za vyzkoušenou a spolehlivou. Hybridní technologii dobře znají a vyhovuje jim, což stejnou měrou neplatí pro čistě bateriové technologie,“ vysvětlil Bronislav Pánek, vedoucí partner Deloitte pro odvětví výroby a spotřebního průmyslu v regionu střední Evropy. „Z průzkumu rovněž vyplývá, že respondenti generace Y jsou vázáni na pohodlné používání tradičních benzinových automobilů a silně preferují pohon, který nevyžaduje dobíjení zapojením do sítě,“ dodal Pánek.
Podle Craiga Giffiho, vedoucího globální skupiny společnosti Deloitte pro automobilový průmysl, mohou spotřebitelé generace Y ve Spojených státech přinést změnu, protože díky svému počtu téměř 80 milionů představují jeden z největších domácích automobilových kupních tržních segmentů a největší spotřebitelský segment od doby populační exploze. „Podle odhadů jeden ze čtyř nových automobilů prodaných v letošním roce ve Spojených státech a 40 procent vozidel prodaných v příštích 10 letech koupili nebo koupí spotřebitelé generace Y,“ nastínil Giffi.
Ze studie vyplývá, že spotřebitele generace Y přitahují hybridní vozy hned z několika důvodů. Nejvýznamnějším z nich je efektivní využití paliva: 89 procent spotřebitelů generace Y zvažuje koupi vozu s nižší spotřebou. 49 procent spotřebitelů generace Y je ochotno zaplatit dalších 300 dolarů za každé zlepšení dojezdové vzdálenosti na galon, které jim může hybridní vůz poskytnout.
Pro většinu (59 %) respondentů generace Y je nejdůležitější součástí interiéru vozu in-dash technologie (obrazovka zabudovaná ve středovém panelu) a téměř tři čtvrtiny z těchto respondentů (73 %) mají zájem o rozhraní s dotykovým displejem. Spotřebitelé generace Y zároveň považují aplikace chytrého telefonu v nových automobilech za velmi žádoucí (72 %). Kromě toho chtějí mít možnost upravit si po zakoupení vozu jeho vnitřek podle vlastních představ za pomoci dalších doplňků, včetně technologických prvků: 77 procent respondentů by si rádo průběžně pořizovalo další příslušenství a doplňky.
Spotřebitelé generace Y si také uvědomují, že nárůst možností připojení může ohrožovat bezpečnost. Řešením má být vozidlo, které vyrovná nepozornost vyplývající z větší míry připojení pomocí průběžně rozšiřovaných bezpečnostních prvků.
„Spotřebitelé generace Y jsou ochotni platit za technologii, která jim může pomoci lépe zvládnout nepozornost způsobenou připojením,“ uved Joe Vitale, expert na automobilový průmysl ve společnosti Deloitte. „V průměru by vydali přibližně 2000 dolarů za balíček bezpečnostních prvků, jako jsou systémy pro odvrácení srážky, detekce mrtvého bodu a systémy varování před usnutím. Při určování pořadí dalších prvků vozu, které by si chtěli dokoupit, dokonce respondenti generace Y označili bezpečnostní balíčky, hned po technologických balíčcích, jako druhou největší prioritu,“ doplnil Vitale.
Průzkum společnosti Deloitte proběhl v září a říjnu 2011. Zapojilo se do něj 1500 spotřebitelů ze Spojených států, Číny a západní Evropy.
Komerční sdělení