McLaren se zmínil o tom, že pracuje na projektu s označením MP4-27C. Půjde o silnější vůz nebo jen o vůz na okruhy?
McLaren se, podobně jako Ferrari, snaží syntetizovat zkušenosti z výroby silničních sporťáků a monopostů Formule 1. Zatímco italský rival měl k úspěchu na poli silničních vozů vždy blízko, McLaren si moc dobře nevedl.
Začalo to již se zakladatelem, Brucem McLarenem. Tento pilot závodních vozů a konstruktér v jedné osobě měl sen o výrobě špičkového sporťáku. Dokonce ho dokázal kolem roku 1969 i sestrojit a pod jménem McLaren M6 v několika kusech prodat. Mělo jít o nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě, avšak po problémech s rozběhem výroby přišla rána v podobě smrti samotného mladého Bruce McLarena.
Sen zakladatele firmy byl splněn až v roce 1992, kdy představila společnost supersport McLaren F1. Šlo o ve své době nejrychlejší sériový vůz planety. Vyznačoval se originálním uspořádáním interiéru, kdy řidič seděl uprostřed a po bocích mu mohli sedět další dva pasažéři, šlo tedy o atypicky trojmístný vůz. Účelem bylo optimální rozložení hmotnosti a odpadly také potíže s přestavbou na pravostranné či levostranné řízení.
I přes nesporné kvality vozu se z modelu F1 stal ekonomický propadák. Vyrobeno jich bylo jen 106, z čehož bylo pět prototypů a dalších 30 McLarenů bylo určeno výhradně pro okruhy. Na silnicích se jich tak objevilo jen kolem sedmdesáti.
Na lepší časy se začalo blýskat až během spolupráce s Mercedesem. Spolu s ním vyvinul supersport Mercedes McLaren SLR a po ukončení spolupráce pracuje McLaren na vlastním projektu MP4-12C, který se zdá být úspěšným.
U toho by tentokrát skončit nechtěla a spekuluje se o příchodu alespoň dvou dalších vozů. Ve vývoji má být jak levnější a menší McLaren, tak také větší a silnější nástupce legendárního F1. Očekává se, že právě o něm mohla být řeč při návštěvě Davida Camerona v nové továrně firmy. Mluvilo se totiž o projektu MP4-27C, o kterém jsme dosud nikde neslyšeli. Co se tedy za průlivem La Manche chystá?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.