McLaren se zmínil o tom, že pracuje na projektu s označením MP4-27C. Půjde o silnější vůz nebo jen o vůz na okruhy?
McLaren se, podobně jako Ferrari, snaží syntetizovat zkušenosti z výroby silničních sporťáků a monopostů Formule 1. Zatímco italský rival měl k úspěchu na poli silničních vozů vždy blízko, McLaren si moc dobře nevedl.
Začalo to již se zakladatelem, Brucem McLarenem. Tento pilot závodních vozů a konstruktér v jedné osobě měl sen o výrobě špičkového sporťáku. Dokonce ho dokázal kolem roku 1969 i sestrojit a pod jménem McLaren M6 v několika kusech prodat. Mělo jít o nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě, avšak po problémech s rozběhem výroby přišla rána v podobě smrti samotného mladého Bruce McLarena.
Sen zakladatele firmy byl splněn až v roce 1992, kdy představila společnost supersport McLaren F1. Šlo o ve své době nejrychlejší sériový vůz planety. Vyznačoval se originálním uspořádáním interiéru, kdy řidič seděl uprostřed a po bocích mu mohli sedět další dva pasažéři, šlo tedy o atypicky trojmístný vůz. Účelem bylo optimální rozložení hmotnosti a odpadly také potíže s přestavbou na pravostranné či levostranné řízení.
I přes nesporné kvality vozu se z modelu F1 stal ekonomický propadák. Vyrobeno jich bylo jen 106, z čehož bylo pět prototypů a dalších 30 McLarenů bylo určeno výhradně pro okruhy. Na silnicích se jich tak objevilo jen kolem sedmdesáti.
Na lepší časy se začalo blýskat až během spolupráce s Mercedesem. Spolu s ním vyvinul supersport Mercedes McLaren SLR a po ukončení spolupráce pracuje McLaren na vlastním projektu MP4-12C, který se zdá být úspěšným.
U toho by tentokrát skončit nechtěla a spekuluje se o příchodu alespoň dvou dalších vozů. Ve vývoji má být jak levnější a menší McLaren, tak také větší a silnější nástupce legendárního F1. Očekává se, že právě o něm mohla být řeč při návštěvě Davida Camerona v nové továrně firmy. Mluvilo se totiž o projektu MP4-27C, o kterém jsme dosud nikde neslyšeli. Co se tedy za průlivem La Manche chystá?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.