McLaren se zmínil o tom, že pracuje na projektu s označením MP4-27C. Půjde o silnější vůz nebo jen o vůz na okruhy?
McLaren se, podobně jako Ferrari, snaží syntetizovat zkušenosti z výroby silničních sporťáků a monopostů Formule 1. Zatímco italský rival měl k úspěchu na poli silničních vozů vždy blízko, McLaren si moc dobře nevedl.
Začalo to již se zakladatelem, Brucem McLarenem. Tento pilot závodních vozů a konstruktér v jedné osobě měl sen o výrobě špičkového sporťáku. Dokonce ho dokázal kolem roku 1969 i sestrojit a pod jménem McLaren M6 v několika kusech prodat. Mělo jít o nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě, avšak po problémech s rozběhem výroby přišla rána v podobě smrti samotného mladého Bruce McLarena.
Sen zakladatele firmy byl splněn až v roce 1992, kdy představila společnost supersport McLaren F1. Šlo o ve své době nejrychlejší sériový vůz planety. Vyznačoval se originálním uspořádáním interiéru, kdy řidič seděl uprostřed a po bocích mu mohli sedět další dva pasažéři, šlo tedy o atypicky trojmístný vůz. Účelem bylo optimální rozložení hmotnosti a odpadly také potíže s přestavbou na pravostranné či levostranné řízení.
I přes nesporné kvality vozu se z modelu F1 stal ekonomický propadák. Vyrobeno jich bylo jen 106, z čehož bylo pět prototypů a dalších 30 McLarenů bylo určeno výhradně pro okruhy. Na silnicích se jich tak objevilo jen kolem sedmdesáti.
Na lepší časy se začalo blýskat až během spolupráce s Mercedesem. Spolu s ním vyvinul supersport Mercedes McLaren SLR a po ukončení spolupráce pracuje McLaren na vlastním projektu MP4-12C, který se zdá být úspěšným.
U toho by tentokrát skončit nechtěla a spekuluje se o příchodu alespoň dvou dalších vozů. Ve vývoji má být jak levnější a menší McLaren, tak také větší a silnější nástupce legendárního F1. Očekává se, že právě o něm mohla být řeč při návštěvě Davida Camerona v nové továrně firmy. Mluvilo se totiž o projektu MP4-27C, o kterém jsme dosud nikde neslyšeli. Co se tedy za průlivem La Manche chystá?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?