McLaren se zmínil o tom, že pracuje na projektu s označením MP4-27C. Půjde o silnější vůz nebo jen o vůz na okruhy?
McLaren se, podobně jako Ferrari, snaží syntetizovat zkušenosti z výroby silničních sporťáků a monopostů Formule 1. Zatímco italský rival měl k úspěchu na poli silničních vozů vždy blízko, McLaren si moc dobře nevedl.
Začalo to již se zakladatelem, Brucem McLarenem. Tento pilot závodních vozů a konstruktér v jedné osobě měl sen o výrobě špičkového sporťáku. Dokonce ho dokázal kolem roku 1969 i sestrojit a pod jménem McLaren M6 v několika kusech prodat. Mělo jít o nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě, avšak po problémech s rozběhem výroby přišla rána v podobě smrti samotného mladého Bruce McLarena.
Sen zakladatele firmy byl splněn až v roce 1992, kdy představila společnost supersport McLaren F1. Šlo o ve své době nejrychlejší sériový vůz planety. Vyznačoval se originálním uspořádáním interiéru, kdy řidič seděl uprostřed a po bocích mu mohli sedět další dva pasažéři, šlo tedy o atypicky trojmístný vůz. Účelem bylo optimální rozložení hmotnosti a odpadly také potíže s přestavbou na pravostranné či levostranné řízení.
I přes nesporné kvality vozu se z modelu F1 stal ekonomický propadák. Vyrobeno jich bylo jen 106, z čehož bylo pět prototypů a dalších 30 McLarenů bylo určeno výhradně pro okruhy. Na silnicích se jich tak objevilo jen kolem sedmdesáti.
Na lepší časy se začalo blýskat až během spolupráce s Mercedesem. Spolu s ním vyvinul supersport Mercedes McLaren SLR a po ukončení spolupráce pracuje McLaren na vlastním projektu MP4-12C, který se zdá být úspěšným.
U toho by tentokrát skončit nechtěla a spekuluje se o příchodu alespoň dvou dalších vozů. Ve vývoji má být jak levnější a menší McLaren, tak také větší a silnější nástupce legendárního F1. Očekává se, že právě o něm mohla být řeč při návštěvě Davida Camerona v nové továrně firmy. Mluvilo se totiž o projektu MP4-27C, o kterém jsme dosud nikde neslyšeli. Co se tedy za průlivem La Manche chystá?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.