Na tuzemských silnicích jezdí velké množství řidičů pirátů, podle mínění Čechů je jimi až třetina mužů a žen za volantem. Vyplývá to z průzkumu Direct Pojišťovny zveřejněného v pondělí.
Z dostupných statistik vyplývá, že pirátů na tuzemských silnicích spíše přibývá. "Jen za první tři měsíce letošního roku eviduje Ministerstvo dopravy 168 327 dopravních přestupků. Průměrně bylo denně evidováno 1 870 přestupků a trestných činů, což je o 207 více oproti předcházejícímu čtvrtletí," prohlásil Ján Čarný, generální ředitel Direct Pojišťovny. Podle výsledků průzkumu Direct Pojišťovny je nejčastěji pirátem silnic mladý a svobodný muž, který má nadstandardní příjmy nad 40 tisíc korun měsíčně. Řídí silný vůz černé barvy, značky BMW, Audi nebo Porsche. "Představy Čechů o pirátech silnic poměrně věrně kopírují naše interní statistiky ohledně nehodovosti. Z dat Direct Pojišťovny vyplývá, že typický tuzemský pirát silnic je mladý muž do 24 let z Prahy, který řídí devět let starý, silný dieselový vůz," poznamenal Pavel Hašek, manažer technické likvidace pojistných událostí. Ostatně výkon vozidla je klíčovým faktorem, který ovlivňuje vznik a četnost dopravních nehod. Statistiky Direct Pojišťovny ukazují, že řidiči s vozy se silným motorem nad 2500 ccm způsobují dopravní nehody 1,5krát častěji než řidiči v autech s motorem do 1000 ccm. Za zodpovědné řidiče Češi v rámci průzkumu nejčastěji označují ženy ve věku 36 až 45 let. Nejvíce zodpovědných řidičů a řidiček prý jezdí v Moravskoslezském a Jihomoravském kraji. Jdou poznat podle toho, že sedí za volantem vozu Škoda nebo Volvo, stříbrné, červené nebo modré barvy. Zodpovědní řidiči nejčastěji jezdí slabším vozem s výkonem motoru 50 až 100 kW. Průzkumu, který pro Direct Pojišťovnu provedla společnost TNS AISA, se zúčastnilo tisíc řidičů z celé České republiky.Ilustrační fotografie
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?