Na tuzemských silnicích jezdí velké množství řidičů pirátů, podle mínění Čechů je jimi až třetina mužů a žen za volantem. Vyplývá to z průzkumu Direct Pojišťovny zveřejněného v pondělí.
Z dostupných statistik vyplývá, že pirátů na tuzemských silnicích spíše přibývá. "Jen za první tři měsíce letošního roku eviduje Ministerstvo dopravy 168 327 dopravních přestupků. Průměrně bylo denně evidováno 1 870 přestupků a trestných činů, což je o 207 více oproti předcházejícímu čtvrtletí," prohlásil Ján Čarný, generální ředitel Direct Pojišťovny. Podle výsledků průzkumu Direct Pojišťovny je nejčastěji pirátem silnic mladý a svobodný muž, který má nadstandardní příjmy nad 40 tisíc korun měsíčně. Řídí silný vůz černé barvy, značky BMW, Audi nebo Porsche. "Představy Čechů o pirátech silnic poměrně věrně kopírují naše interní statistiky ohledně nehodovosti. Z dat Direct Pojišťovny vyplývá, že typický tuzemský pirát silnic je mladý muž do 24 let z Prahy, který řídí devět let starý, silný dieselový vůz," poznamenal Pavel Hašek, manažer technické likvidace pojistných událostí. Ostatně výkon vozidla je klíčovým faktorem, který ovlivňuje vznik a četnost dopravních nehod. Statistiky Direct Pojišťovny ukazují, že řidiči s vozy se silným motorem nad 2500 ccm způsobují dopravní nehody 1,5krát častěji než řidiči v autech s motorem do 1000 ccm. Za zodpovědné řidiče Češi v rámci průzkumu nejčastěji označují ženy ve věku 36 až 45 let. Nejvíce zodpovědných řidičů a řidiček prý jezdí v Moravskoslezském a Jihomoravském kraji. Jdou poznat podle toho, že sedí za volantem vozu Škoda nebo Volvo, stříbrné, červené nebo modré barvy. Zodpovědní řidiči nejčastěji jezdí slabším vozem s výkonem motoru 50 až 100 kW. Průzkumu, který pro Direct Pojišťovnu provedla společnost TNS AISA, se zúčastnilo tisíc řidičů z celé České republiky.Ilustrační fotografie
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.