Nový šéfdesignér Renaultu Holanďan Laurens van den Acker se prezentuje prvním projektem vytvořeným pod jeho vedením. Koncept DeZir ukázal Renault již nyní v předpremiéře před podzimním autosalonem v Paříži.
Koncept DeZir je dvoumístný sportovní automobil poháněný dnes již standardně elektromotorem. Jeho zevnějšek je tvořen mnoha oblinami, hranám je již u Renaultu nejspíše odzvoněno.
Kevlarová karoserie je poměrně nízká, jen 1163 mm. Linie pontonu je vyvýšena v oblasti blatníků, musela ustoupit jednadvacetipalcovým kolům. Výsledná hodnota součinitele odporu vzduchu Cd 0,25 není rozhodně špatná hodnota. Karoserie konceptu DeZir je lakována červeným metalickým lakem, na zádi je částčně aplikována i stříbrná barva. Tvar karoserie a dvoubarevné lakování připomíná R8 od Audi.
Výrazným prvkem designu jsou motýlý dveře. Ty řidičovy jsou ukotveny vpředu, spolujezdcovy naopak vzadu. Otevírají se jako u supersportů nahoru. Dalším pozoruhodným prvkem je absence prosklení od sloupku B, takže couvací kamera se jeví jako nezbytnost. Světlomety využívají technologii LED diod, zajímavě působí čevený světelný pás táhnoucí se po celé šíři zádě.
Nakolik je exteriér DeZiru realistický pak v interiéru se designěři odvázali a je značně futuristický. Je vyveden v bíločerveném zabarvení a i zde dominují oblé tvary. Základním kamenem palubní desky je jako již obvykle dotykový displej.
A nyní něco z uvolněných technických parametrů. Zadní nápravu pohání synchronní elektromotor o výkonu 150 koní. Je napájen bateriemi Li-ion o kapacitě 24 kW/h. Agregát je chlazen chladiči v přídi a na bocích karoserie schovanými za shluky chladících otvorů. Doplnění energie může probíhat třemi způsoby. Z běžné sítě v domácnosti za 8 hodin, rychlonabitím z třífázové sítě na 80% kapacity za 20 minut nebo výměnou celé baterie systémem Renault Drop. Dojezd konceptu je uváděn nikterak omračujících 150 km. Rozměry vozu jsou na délku 4225 mm, na šířku 1986 mm a na výšku zmíněných 1163 mm. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2582 mm.
Jízdní parametry jsou ovšem na elektromobil solidní. Maximální rychlost 180 km/h a zrychlení na stovku za 5 sekund. Ke krocení konceptu jsou určeny ventilované kotouče průměru 356 mm.
Zvlášností konstrukce je aplikace systému KERS znímého z monopostů F1. Koncept tedy dokáže využít kinetickou energii získanou během brždění, tuto je následně možno využít k časově omezenému zvýšení výkonu stiskem tlačítka na volantu. Rovněž zajímavým počinem je úsilí věnované optimalizaci audioaparatury. Ta byla vyvíjena ve spolupráci s uznávanou společností na poli akustiky, institutem IRCAM.
Asi nelze předpokládat, že by koncept DeZir byl v nějaké formě někdy vyráběn. Automobilka Renault se prozatím na poli sportovních vozů neprosazovala. Je zaměřena spíše na velkosériové kompaktní modely. Studii je nutné brát pouze jako designové cvičení. Některé její prvky se časem do sériové výroby mohou dostat.
VIDEO:
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!