Renault DeZir: náznak změny designového směru

Jan Ševčík, 5. července 2010, 21:00 Google+

Nový šéfdesignér Renaultu Holanďan Laurens van den Acker se prezentuje prvním projektem vytvořeným pod jeho vedením. Koncept DeZir ukázal Renault již nyní v předpremiéře před podzimním autosalonem v Paříži.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DeZir

DeZir | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Koncept DeZir je dvoumístný sportovní automobil poháněný dnes již standardně elektromotorem. Jeho zevnějšek je tvořen mnoha oblinami, hranám je již u Renaultu nejspíše odzvoněno.

Kevlarová karoserie je poměrně nízká, jen 1163 mm. Linie pontonu je vyvýšena v oblasti blatníků, musela ustoupit jednadvacetipalcovým kolům. Výsledná hodnota součinitele odporu vzduchu Cd 0,25 není rozhodně špatná hodnota. Karoserie konceptu DeZir je lakována červeným metalickým lakem, na zádi je částčně aplikována i stříbrná barva. Tvar karoserie a dvoubarevné lakování připomíná R8 od Audi.

Výrazným prvkem designu jsou motýlý dveře. Ty řidičovy jsou ukotveny vpředu, spolujezdcovy naopak vzadu. Otevírají se jako u supersportů nahoru. Dalším pozoruhodným prvkem je absence prosklení od sloupku B, takže couvací kamera se jeví jako nezbytnost. Světlomety využívají technologii LED diod, zajímavě působí čevený světelný pás táhnoucí se po celé šíři zádě.

 

Nakolik je exteriér DeZiru realistický pak v interiéru se designěři odvázali a je značně futuristický. Je vyveden v bíločerveném zabarvení a i zde dominují oblé tvary. Základním kamenem palubní desky je jako již obvykle dotykový displej.

 

A nyní něco z uvolněných technických parametrů. Zadní nápravu pohání synchronní elektromotor o výkonu 150 koní. Je napájen bateriemi Li-ion o kapacitě 24 kW/h. Agregát je chlazen chladiči  v přídi a na bocích karoserie schovanými za shluky chladících otvorů. Doplnění energie může probíhat třemi způsoby. Z běžné sítě v domácnosti za 8 hodin, rychlonabitím z třífázové sítě na 80% kapacity za 20 minut nebo výměnou celé baterie systémem Renault Drop. Dojezd konceptu je uváděn nikterak omračujících 150 km. Rozměry vozu jsou na délku 4225 mm, na šířku 1986 mm a na výšku zmíněných 1163 mm. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2582 mm.

Jízdní parametry jsou ovšem na elektromobil solidní. Maximální rychlost 180 km/h a zrychlení na stovku za 5 sekund. Ke krocení konceptu jsou určeny ventilované kotouče průměru 356 mm.

 

Zvlášností konstrukce je aplikace systému KERS znímého z monopostů F1. Koncept tedy dokáže využít kinetickou energii získanou během brždění, tuto je následně možno využít k časově omezenému zvýšení výkonu stiskem tlačítka na volantu. Rovněž zajímavým počinem je úsilí věnované optimalizaci audioaparatury. Ta byla vyvíjena ve spolupráci s uznávanou společností na poli akustiky, institutem IRCAM.

Asi nelze předpokládat, že by koncept DeZir byl v nějaké formě někdy vyráběn. Automobilka Renault se prozatím na poli sportovních vozů neprosazovala. Je zaměřena spíše na velkosériové kompaktní modely. Studii je nutné brát pouze jako designové cvičení. Některé její prvky  se časem do sériové výroby mohou dostat.

 

 VIDEO:

 

 

Vytisknout

Diskuze: Renault DeZir: náznak změny designového směru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

V60

FOTO: Volvo V60 se představuje, podívejte se

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

  4. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  5. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  6. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud