Jak by mohla vypadat budoucnost přepravy? Jednou z možností je tvorba jakýchsi vláčků za jedním řidičem, který by potom vedl celou kolonu.
Ambiciózní projekt počítá s kooperaci mezi vozy. Vepředu bude vždy nějaký zkušený řidič, mluví se například o řidičích náklaďáků a kamionů. Ten, respektive jeho vůz, bude vybaven speciálním komunikačním zařízením, díky kterému bude možné v těsném závěsu za ním seřadit několik dalších aut.
Vozy za ním pojedou v těsném rozestupu a po připojení se do autovlaku řidič předá kontrolu nad vozidlem systému, přesněji tedy řidiči vepředu. Díky intenzivní komunikaci budou ostatní vozy přidávat, brzdit i zatáčet samy.
Díky těsnému semknutí se navíc eliminuje část odporu vzduchu, při dálničních rychlostech by tak mohlo jít až do pětinovou úsporu energie.
Ve chvíli, kdy bude chtít řidič autovlak opustit, jen to sdělí svému vozu přes komunikační rozhraní, vozy kolem něj se trochu rozestoupí, řidič vyjede do vedlejšího pruhu a mezera se zase zacelí.
Krásné na systému je, že nevyžaduje žádné hromadné úpravy všech vozů. Kdo systém ve voze nemá, jezdil by stejně jako dosud, kdo jej ve svém autě mít bude, zapojí se.
Riziko tkví v nehodě prvního řidiče. Ten nebude mít možnost odpočívat jako řidiči za ním, bude řídit jako dosud, navíc s vědomím, že na jeho pokynech jsou závislé další vozy. Otázkou je jak zajistit, že ani při panickém brzdění se auta vzájemně neposráží a co v případě nehody prvního z vozů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.