Americká automobilka General Motors (GM) ve čtvrtek uvedla, že se zbaví dvou ze čtyř závodů v Německu, o práci tak přijdou tisíce lidí. Informaci přinesla britská televizní stanice BBC.
Propouštění bude důsledkem restrukturalizace, kterou se GM oproti původním plánům rozhodl provést pod svým vedením. Dříve se počítalo s tím, že GM prodá německou značku Opel kanadské Magně. Plán propouštění není nicméně nepodobný tomu, se kterým počítala Magna. I ta plánovala zeštíhlení výrobních závodů a propouštění až pěti tisícovek lidí.
Podle třináctičlenného představenstva GM má Opel pro americkou automobilku strategický význam a zlepšující se obchodní podmínky GM, která se sama před čtyřmi měsíci dostala z bankrotového režimu, umožní, aby si Opel ponechala ve svém vlastnictví. Krok GM zaskočil především německé politiky, kteří připravovaný prodej hojně podporovali.
GM a německá vláda se dohodly na prodeji Opelu Magně již koncem května. Aby mohla transakce proběhnout, poskytlo Německo automobilce překlenovací úvěr ve výši 1,5 miliardy eur. Magna společně s ruskou bankou Sberbank byly připraveny výměnou za 55procentní podíl vložit do Opelu 500 milionů eur. Ještě ve středu výkonný ředitel GM pro Evropu Carl-Peter Foerster tvrdil, že prodej Magně proběhne v prosinci. Ve čtvrtek vedení GM uvedlo, že náklady na restrukturalizaci svých evropských aktivit (německý Opel a britský Vauxhall) odhaduje na tři miliardy eur.
Změna plánů GM rozdmýchala vlnu nevole mezi zaměstnanci i politiky, kteří měli zájem na prodeji Opelu Magně. Ruský premiér Vladimír Putin uvedl, že „to není GM, kdo by měl o obchodu rozhodovat“. Ministr hospodářství Německa Klaus Franz vzkázal automobilce GM, že “její chování vůči Opelu je neakceptovatelné, stejně jako chování k celému Německu“. Zaměstnanci v německých továrnách GM citovaní agenturou Reuters uvedli, že si neumí představit, co se teď bude dít, když Magna do společnosti nevstoupí. Odboroví předáci dokonce nevyloučili stávku. Naopak britské odbory změnu plánů GM vítají.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.