Ceny dvou nejprodávanějších druhů pohonných hmot u tuzemských čerpacích stanic se v uplynulém týdnu vyvíjely rozdílně, zatímco benzin Natural 95 zlevnil v průměru o deset haléřů na 27,26 Kč, nafta o 16 haléřů (na 25,62 Kč) zdražila. Vyplývá to z pondělních údajů společnosti CCS.
„Trend zlevňování pohonných hmot končí, což je dáno primárně zdražováním ropy na světových trzích. V průběhu minulého týdne vystřelila cena ropy prudce vzhůru a vyšplhala se až na roční maximum. Nyní útočí na hranici 80 dolarů za barel,“ upozornil Petr Čermák, analytik společnosti Colosseum. „Růst cen ropy se projevil okamžitě i na burze v Rotterdamu, kde zdražoval benzin i nafta. Česká měna naštěstí mírně posilovala vůči dolaru, nicméně ani to nezabrání zdražování, které nás v následujících dnech čeká,“ předpokládá analytik. V průběhu tohoto týdne bychom se podle něj měli dočkat zdražení jak v případě benzinu, tak nafty, přičemž růst cen by mohl být v řádech desetihaléřů.
Ceny benzinu tak klesají už devátý týden v řadě. Nejlevněji je aktuálně v Královéhradeckém kraji (26,54 Kč), kterému k návratu na první příčku pomohl výrazné týdenní pokles cen v průměru o 61 haléřů. Mezi jednotlivými regiony byly tentokrát k vidění velké rozdíly, nejhůře z tohoto porovnání vyšel Moravskoslezský kraj, kde Natural 95 o 11 haléřů zdražil. Nejdražší zůstává hlavní město (27,63 Kč).
V případě nafty udržel prvenství Karlovarský kraj (25,21 Kč), ovšem za ním se vytvořila pořádná tlačenice. Nejméně důvodů k radosti měli motoristé v Plzeňském kraji, kde nafta v uplynulých sedmi dnech zdražila o 45 haléřů. Naopak na Liberecku o 14 haléřů zlevnila. Stejně jako v případě benzinu je nejdražší Praha (26,32 Kč).
Meziměsíčně zlevnil Natural 95 o 86 haléřů, nafta o 44 haléřů. V porovnání se stejným obdobím loňského roku je nejprodávanější druh benzinu levnější o 2,24 Kč, nafta dokonce o 4,86 Kč.
Od 12. ledna letošního roku, kdy se oba druhy nejprodávanějších pohonných hmot dostaly na více než pětileté minimum (benzin 22,23 Kč, nafta 23,95 Kč), je Natural 95 dražší o 5,03 Kč (22,6 %), nafta o 1,67 Kč (7,0 %).
Na sousedním Slovensku v uplynulém týdnu ceny nejprodávanějších druhů pohonných hmot stagnovaly. Benzin zůstal na úrovni 1,149 EUR (29,64 Kč), nafta na 1,111 EUR (28,66 Kč).
Průměrné ceny Naturalu 95 a nafty se vypočítávají z reprezentativního vzorku transakcí na karty CCS uskutečněných na všech terminálech na čerpacích stanicích v akceptační síti CCS v České republice, kterou k 15. dubnu 2007 tvořilo zhruba 2240 čerpacích stanic. Průměrné ceny se získávají jako podíly jednotkových cen za pohonné hmoty na všech terminálech v České republice, respektive v příslušném kraji, a celkového počtu terminálů. Hodnoty neovlivňuje využívanost čerpací stanice motoristy ani objem načerpaných pohonných hmot.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.