Toyota na autosalonu v Tokiu představí ještě jeden koncept. Půjde o malý, elektřinou poháněný městský vůz budoucnosti.
Toyota pro svůj koncept použila část svého hybridního ústrojí, konkrétně elektrickou část s elektromotorem a bateriemi. Výsledek je nasnadě.
Futuristicky vyhlížející koncept je schopen na baterie ujet 90 kilometrů, což pro městské použití dostačuje. Maximální rychlost 100 km/h by ale mohla být vyšší.
Celkovou jednoduchost automobilka podtrhla tím, že do konceptu nedala volant ani pedály. Vše se ovládá něčím, co by se dalo nazvat řídítky.
Jako správný koncept je tato novinka vybavena různými elektronickými systémy propojenými do sítě řešení, která spravuje jak navigaci, tak i stahování filmů a hudby z internetu a další.
Budoucnost zní zajímavě, jen toho volantu je mi trochu líto... Co vy, myslíte si, že byste si byli ochotni převyknout z ovládání auta pedály, řadící pákou a volantem na různé joysticky, kniply a řídítka? Diskutujte v nových diskuzích pod články.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?