Za 50 let provedl Renault již 10 000 crash testů - a je vidět, že byly opravdu užitečné. Ve výsledcích EuroNCAP patří s pětihvězdičkovými výsledky mezi nejlepší.
V roce 1951 vytvořil Renault v Lardy nedaleko Paříže technické centrum pro vývoj svých automobilů a provedl první crash test. Minulý týden v tomtéž centru provedl již 10 000 crash test. V rámci více než 50ti leté historie technického centra Renault testoval téměř 11 000 vozidel, provedl více než milion měření, natočil přes 100 000 dokumentačních videosnímků a nafotil téměř půl milionu fotografií.
Výsledky těchto testů (kolem 300 reálných testů a 4500 virtuálních testů ročně) spolu s informacemi shromážděnými na místech nehod představují pro Renault drahocenou databázi, ze které čerpá při návrhu nebo úpravách svých modelů.
A že celé tohle bourání má smysl dokazují výsledky automobilů Renaut v bezpečnostních testech EuroNCAP. Nové Clio, Megane, Scenic i Laguna dosáhly na nejvyšší ohodnocení pěti hvězdiček.
Foto: Renault
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?