Za 50 let provedl Renault již 10 000 crash testů - a je vidět, že byly opravdu užitečné. Ve výsledcích EuroNCAP patří s pětihvězdičkovými výsledky mezi nejlepší.
V roce 1951 vytvořil Renault v Lardy nedaleko Paříže technické centrum pro vývoj svých automobilů a provedl první crash test. Minulý týden v tomtéž centru provedl již 10 000 crash test. V rámci více než 50ti leté historie technického centra Renault testoval téměř 11 000 vozidel, provedl více než milion měření, natočil přes 100 000 dokumentačních videosnímků a nafotil téměř půl milionu fotografií.
Výsledky těchto testů (kolem 300 reálných testů a 4500 virtuálních testů ročně) spolu s informacemi shromážděnými na místech nehod představují pro Renault drahocenou databázi, ze které čerpá při návrhu nebo úpravách svých modelů.
A že celé tohle bourání má smysl dokazují výsledky automobilů Renaut v bezpečnostních testech EuroNCAP. Nové Clio, Megane, Scenic i Laguna dosáhly na nejvyšší ohodnocení pěti hvězdiček.
Foto: Renault
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.