Za 50 let provedl Renault již 10 000 crash testů - a je vidět, že byly opravdu užitečné. Ve výsledcích EuroNCAP patří s pětihvězdičkovými výsledky mezi nejlepší.
V roce 1951 vytvořil Renault v Lardy nedaleko Paříže technické centrum pro vývoj svých automobilů a provedl první crash test. Minulý týden v tomtéž centru provedl již 10 000 crash test. V rámci více než 50ti leté historie technického centra Renault testoval téměř 11 000 vozidel, provedl více než milion měření, natočil přes 100 000 dokumentačních videosnímků a nafotil téměř půl milionu fotografií.
Výsledky těchto testů (kolem 300 reálných testů a 4500 virtuálních testů ročně) spolu s informacemi shromážděnými na místech nehod představují pro Renault drahocenou databázi, ze které čerpá při návrhu nebo úpravách svých modelů.
A že celé tohle bourání má smysl dokazují výsledky automobilů Renaut v bezpečnostních testech EuroNCAP. Nové Clio, Megane, Scenic i Laguna dosáhly na nejvyšší ohodnocení pěti hvězdiček.
Foto: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.