My na naše Auto roku ještě čekáme, ve Skotsku už mají jasno. Možná vítězství Jaguaru napomohl fakt, že XK navrhoval Skot..?
Odměny předával prezident Asociace skotských motoristických novinářů Stephen Park, který řekl: "Asociace je potěšena, že cenu Skotské auto roku 2006 získal právě Jaguar CK Coupé. Své absolutní vítězství získal i přes konkurenci ostatních skvělých vítězů jednotlivých kategorií a my jsme tomu rádi mimo jiné proto, že jeho dokonalé linie navrhoval skot Ian Callum."
Cenu přebral šéf značky Jaguar pro Spojené království Geoff Cousins, který při této příležitosti poznamenal, že "je velmi poctěn možností převzít cenu za vůz, o němž si vždy mysleli, že zvítězí. Model XK byl po svém březnovém představení neobyčejně dobře přijat, v Británii si jej odvezlo už přes dva tisíce zákazníků a v samotném Skotsku se prodeje tohoto modelu oproti roku 2005 zvýšily o neuvěřitelných 57% procent."
Podle všech zdrojů je Jaguar XK Coupé ve Skotsku skutečně velmi oblíbeným vozem. Kromě ceny Auto roku získal ve Skotsku i titul Sportovní auto roku 2006.
Foto: Jaguar
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?