My na naše Auto roku ještě čekáme, ve Skotsku už mají jasno. Možná vítězství Jaguaru napomohl fakt, že XK navrhoval Skot..?
Odměny předával prezident Asociace skotských motoristických novinářů Stephen Park, který řekl: "Asociace je potěšena, že cenu Skotské auto roku 2006 získal právě Jaguar CK Coupé. Své absolutní vítězství získal i přes konkurenci ostatních skvělých vítězů jednotlivých kategorií a my jsme tomu rádi mimo jiné proto, že jeho dokonalé linie navrhoval skot Ian Callum."
Cenu přebral šéf značky Jaguar pro Spojené království Geoff Cousins, který při této příležitosti poznamenal, že "je velmi poctěn možností převzít cenu za vůz, o němž si vždy mysleli, že zvítězí. Model XK byl po svém březnovém představení neobyčejně dobře přijat, v Británii si jej odvezlo už přes dva tisíce zákazníků a v samotném Skotsku se prodeje tohoto modelu oproti roku 2005 zvýšily o neuvěřitelných 57% procent."
Podle všech zdrojů je Jaguar XK Coupé ve Skotsku skutečně velmi oblíbeným vozem. Kromě ceny Auto roku získal ve Skotsku i titul Sportovní auto roku 2006.
Foto: Jaguar
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.