Nissan Qashqai - další informace

Jan Fiala, 24. října 2006, 22:08 Google+

Ani dlouhý, ani krátký, praktický, prostorný a vysoký: to vše jsou charakteristiky nového SUV od Nissanu, modelu Qashqai.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Qashqai

Qashqai | foto: Nissan

Sdílejte článek

Uvedením tohoto modelu začátkem září v nepoužívané továrně na Pařížském předměstí chtěl Carlos Ghosn, ředitel konsorcia Renault/Nissan, podpořit toto šikovně navržené, ale nepříliš okázalé a honosné SUV s pohonem 4X4, svou přítomností i řečí, kterou při té příležitosti pronesl. Rozměry 4.31m délky/ 1.78m šířky/1.61m výšky se Qashqai řadí do segmentu convenčních kompaktních vozů, které bývají "fádní a okoukané"; podle Carlose Ghosna by měl ale Qashqai mít jako cílovou skupinu zákazníky, hledající náhradu za Almeru, která pomalu mizí z nabídky.
 
Qashqai, jehož komplikované jméno připomíná portugalské pobřežní město poblíž Estorilu, je produktem marketingu. Musí uspokojit kupce znuděné autosalony, zaujmout milovníky pohonu 4X4 a také malé dopravce. Vůz má být snadno řiditelný, uklidňující, mít nízkou spotřebu, mít pohledný interiér a nabízet zvýšenou pozici řidiče, která je oceňována především ženami.

Prvním příjemným překvapením Qashqai je možnost volby mezi pohonem přední nápravy nebo všech kol. Podobně jako další výrobci (například Hyundai u svých modelů Tucson a Santa Fé) i Nissan již při návrhu počítal s tím, že vůz bude k dispozici jako předokolka nebo čtyřkolka 4X4. Levnější, lehčí a úspornější je samozřejmě verze s pohonem pouze přední nápravy. Očekává se, že tato verze se bude na prodejích podílet až 70%. Výrocbi konečně začínají zjišťovat, že je to vzhled vozů 4X4, nikoliv (hmotný) vlastní pohon všech kol, co přitahuje nové zákazníky k vozům SUV.
 
Přesto se Nissan, jehož úspěch u velkých čtyřkolek jako je Patrol je založen na dobrém poměru ceny/protihodnota, rozhodl prodávat Qashqai také s pohonem všech kol. Tato varianta pohonu, použitá již u modelu X-Trail, je nabízena spolu s nejvýkonnějším motorem o objemu 2 litry. Systém je inteligentní a za normálních okolností na suchém povrchu jsou poháněna pouze přední kola. Jakmile se zhorší přilnavost a přední kola začnou prokluzovat, elektronický systém začne přenášet točivý moment také na zadní nápravu, a to v poměru 57% dopředu a 43% dozadu. Použitím ovladače se třemi polohami může řidič také uzamknout systém tak, aby nedošlo ke zpětnému přepnutí na pohon pouze přední nápravy, nebo zvolit rovnoměrnou distribuci točivého momentu 50/50 mezi přední a zadní nápravu například při jízdě v blátě nebo na písku. 

Samozřejmě, bez ohledu na vzhled, není Nissan Qashqai čistokrevnou čtyřkolkou. Jde o off road, určený spíše na nezpevněné cesty, než do opravdového terénu.
 
Nissan Qashqai má elektrický posilovač řízení a víceprvkovou zadní nápravu a přijde do prodeje  na počátku příštího roku. Na výběr budou čtyři motory: základní zastupují benzínový motor o objemu a 1600 ccm a výkonu 115 koní – který je již montován do modelů Micra a Note – nebo diesel Renault dCi o objemu 1500 ccm  a výkonu 106 koní. Vrcholem nabídky pak budou dvoulitrový benzinový motor o výkonu 140 koní a dieselový agregát dCi o výkonu 150 koní. Oba dieselové motory budou standardně vybaveny filtrem pevných částic s automatickou regenerací. V závislosti na verzi budou v nabídce čtyři převodovky: pěti nebo šestistupňový manuál, šestistupňový automat nebo převodovka s plynule měnitelným převodem typu CVT.


There remains the packaging, in other words what is likely to attract customers. Modelem Murano které dosáhlo ve Francii neočekávaného úspěchu, přestože nemá v nabídce dieselový agregát, byl Nissan schopen zaujmout novou klientelu. Hezký, avšak neosobní model Qashqai, navržený v Londýně, bude muset podobného úspěchu dosáhnout díky své výbavě a bohatým funkcím. Na první pohled pečlivě promyšlený a velmi kvalitně zpracovaný interiér se může o to může zasloužit nemalou měrou.
 
Podle Carlose Ghosna se toto SUV rozhodně stane v Europě úspěšným vozem. Až 80% z předpokládaného ročního prodeje 100 000 vozů by měli zakoupit lidé, kteří nikdy předtím vůz značky nissan nevlastnili. Vůz se bude vyrábět v Sunderlandu v Anglii a očekávaná cena Nissan Qashqai na britském trhu by měla být v rozmezí 14500 až 22000 liber.

Foto: Nissan

Vytisknout

Diskuze: Nissan Qashqai - další informace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

SRX

Cadillac SRX - luxusní Crossover

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud