V sobotu začalo v Paříži noebvyklé automobilové dobrodružství. Automobilka Mercedes-Benz vyslala do vzdáleného Pekingu flotilu svých vozů, aby demonstrovala jejich spolehlivost.
V sobotu odpoledne vyrazilo od Eiffelovy věže flotila 36 vozů Mercedes-Benz třídy E. A co je vlastně jejich cílem? Je to čínský Peking, který je vzdálený 13 600 km a dorazit by tam měly 17. listopadu.
Mercedes chce touto cestou demonstrovat celostvětový potenciál a spolehlivost jak jeho automobillu, tak i naftové technologie, kterou jsou vozy poháněny. Za volantem se bude střídat 360 řidičů z 35 zemí celého světa. Než automobily dorazí do čínského hlavního města tak celkově urazí vzdálenost více než 490 000 km.
"Tato dálková trasa není o rychlosti nebo nejkratším dosaženém čase. Výzvou je dosažení co nejnižší spotřeby jak v jednotlivých etapách, tak i celkové spotřeby na celé trase", řekl Dr. Dieter Zetsche, ředitel DaimlerChrysler AG.
Flotila je tvořena vozy Mercedes-Benz třídy E 320 CDI s náhonem na všechny čtyři kola 4MATIC. Tři vozy jsou navíc vybaveny technologií BLUETEC. Tato technologie činí z tohoto motoru nejčistší diesel na světě. Na jedno natankování jsou schopny tyto vozy urazit vzdálenost až 1200 km.
Foto: Mercedes-Benz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?