V sobotu začalo v Paříži noebvyklé automobilové dobrodružství. Automobilka Mercedes-Benz vyslala do vzdáleného Pekingu flotilu svých vozů, aby demonstrovala jejich spolehlivost.
V sobotu odpoledne vyrazilo od Eiffelovy věže flotila 36 vozů Mercedes-Benz třídy E. A co je vlastně jejich cílem? Je to čínský Peking, který je vzdálený 13 600 km a dorazit by tam měly 17. listopadu.
Mercedes chce touto cestou demonstrovat celostvětový potenciál a spolehlivost jak jeho automobillu, tak i naftové technologie, kterou jsou vozy poháněny. Za volantem se bude střídat 360 řidičů z 35 zemí celého světa. Než automobily dorazí do čínského hlavního města tak celkově urazí vzdálenost více než 490 000 km.
"Tato dálková trasa není o rychlosti nebo nejkratším dosaženém čase. Výzvou je dosažení co nejnižší spotřeby jak v jednotlivých etapách, tak i celkové spotřeby na celé trase", řekl Dr. Dieter Zetsche, ředitel DaimlerChrysler AG.
Flotila je tvořena vozy Mercedes-Benz třídy E 320 CDI s náhonem na všechny čtyři kola 4MATIC. Tři vozy jsou navíc vybaveny technologií BLUETEC. Tato technologie činí z tohoto motoru nejčistší diesel na světě. Na jedno natankování jsou schopny tyto vozy urazit vzdálenost až 1200 km.
Foto: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.