V sobotu začalo v Paříži noebvyklé automobilové dobrodružství. Automobilka Mercedes-Benz vyslala do vzdáleného Pekingu flotilu svých vozů, aby demonstrovala jejich spolehlivost.
V sobotu odpoledne vyrazilo od Eiffelovy věže flotila 36 vozů Mercedes-Benz třídy E. A co je vlastně jejich cílem? Je to čínský Peking, který je vzdálený 13 600 km a dorazit by tam měly 17. listopadu.
Mercedes chce touto cestou demonstrovat celostvětový potenciál a spolehlivost jak jeho automobillu, tak i naftové technologie, kterou jsou vozy poháněny. Za volantem se bude střídat 360 řidičů z 35 zemí celého světa. Než automobily dorazí do čínského hlavního města tak celkově urazí vzdálenost více než 490 000 km.
"Tato dálková trasa není o rychlosti nebo nejkratším dosaženém čase. Výzvou je dosažení co nejnižší spotřeby jak v jednotlivých etapách, tak i celkové spotřeby na celé trase", řekl Dr. Dieter Zetsche, ředitel DaimlerChrysler AG.
Flotila je tvořena vozy Mercedes-Benz třídy E 320 CDI s náhonem na všechny čtyři kola 4MATIC. Tři vozy jsou navíc vybaveny technologií BLUETEC. Tato technologie činí z tohoto motoru nejčistší diesel na světě. Na jedno natankování jsou schopny tyto vozy urazit vzdálenost až 1200 km.
Foto: Mercedes-Benz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?