Zhruba 91 procent českých řidičů je ochotných se přizpůsobit změnám, které by vedly k větší bezpečnosti na silnicích. Většina však neví, jaké změny by to měly být. Při výběru z nabídnutých opatření oslovení lidé souhlasili například s pravidelnými zdravotními prohlídkami. Vyplývá to podle ČTK z průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP), který udělala agentura Ipsos mezi 1000 respondenty. Podle dřívějšího průzkumu asociace se na silnicích necítí bezpečně 54 procent českých řidičů. Třetina Čechů si myslí, že pravidel silničního provozu je moc.
To, jaké úpravy by vedly ke zvýšení bezpečnosti na českých silnicích, neví podle průzkumu 66 procent lidí. "Ve chvíli, kdy dostali řidiči na výběr z několika možných opatření ke zvýšení bezpečnosti, zvolili přesvědčivě pravidelné zdravotní prohlídky a dodatečná školení pro řidiče," uvedla Kateřina Rábová z agentury Ipsos. S pravidelnými prohlídkami včetně vyšetření zraku by souhlasilo 81 procent respondentů, s dodatečnými školeními pro řidiče 70 procent.
Naopak v malé míře by řidiči souhlasili se snížením maximální povolené rychlosti mimo obec z 90 na 80 km/h, takovou změnu by přijalo 31 procent řidičů. Čtvrtina by byla pro technickou kontrolu každý rok namísto dvou let. A 23 procent by přijalo vyšší daně pro zkvalitnění vozovek.
"Za nebezpečné považujeme ostatní řidiče, jejich styl jízdy, sami sebe vidíme bezproblémově. Paradoxem je, že i my pácháme přestupky, vědomě a někdy i cíleně. Dobrou zprávou je, že jsme ochotni přijmout změny, které by bezpečnost na našich silnicích zlepšily," uvedl výkonný ředitel ČAP Jan Matoušek.
Velké téma je podle Matouška překračování rychlosti. Podle průzkumu k dodržování rychlosti řidiče nemotivují pokuty, protože je považují za nízké. Naopak pro 84 procent dotázaných je motivací hrozba naplnění bodového konta.
Asi třetina všech Čechů si podle průzkumu myslí, že pravidel silničního provozu je moc, asi 55 procent uvedlo, že jich je akorát. "Některá, jako například 1,5metrový odstup od cyklisty při předjíždění nebo rychlostní omezení na přehledných a bezproblémových úsecích jim přijdou nadbytečná,“ dodala Rábová.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?