Zhruba 91 procent českých řidičů je ochotných se přizpůsobit změnám, které by vedly k větší bezpečnosti na silnicích. Většina však neví, jaké změny by to měly být. Při výběru z nabídnutých opatření oslovení lidé souhlasili například s pravidelnými zdravotními prohlídkami. Vyplývá to podle ČTK z průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP), který udělala agentura Ipsos mezi 1000 respondenty. Podle dřívějšího průzkumu asociace se na silnicích necítí bezpečně 54 procent českých řidičů. Třetina Čechů si myslí, že pravidel silničního provozu je moc.
To, jaké úpravy by vedly ke zvýšení bezpečnosti na českých silnicích, neví podle průzkumu 66 procent lidí. "Ve chvíli, kdy dostali řidiči na výběr z několika možných opatření ke zvýšení bezpečnosti, zvolili přesvědčivě pravidelné zdravotní prohlídky a dodatečná školení pro řidiče," uvedla Kateřina Rábová z agentury Ipsos. S pravidelnými prohlídkami včetně vyšetření zraku by souhlasilo 81 procent respondentů, s dodatečnými školeními pro řidiče 70 procent.
Naopak v malé míře by řidiči souhlasili se snížením maximální povolené rychlosti mimo obec z 90 na 80 km/h, takovou změnu by přijalo 31 procent řidičů. Čtvrtina by byla pro technickou kontrolu každý rok namísto dvou let. A 23 procent by přijalo vyšší daně pro zkvalitnění vozovek.
"Za nebezpečné považujeme ostatní řidiče, jejich styl jízdy, sami sebe vidíme bezproblémově. Paradoxem je, že i my pácháme přestupky, vědomě a někdy i cíleně. Dobrou zprávou je, že jsme ochotni přijmout změny, které by bezpečnost na našich silnicích zlepšily," uvedl výkonný ředitel ČAP Jan Matoušek.
Velké téma je podle Matouška překračování rychlosti. Podle průzkumu k dodržování rychlosti řidiče nemotivují pokuty, protože je považují za nízké. Naopak pro 84 procent dotázaných je motivací hrozba naplnění bodového konta.
Asi třetina všech Čechů si podle průzkumu myslí, že pravidel silničního provozu je moc, asi 55 procent uvedlo, že jich je akorát. "Některá, jako například 1,5metrový odstup od cyklisty při předjíždění nebo rychlostní omezení na přehledných a bezproblémových úsecích jim přijdou nadbytečná,“ dodala Rábová.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.