Indie od dubna zvýší cla na dovážená auta a motocykly, opatření se týká rovněž elektromobilů. Dovozní clo stoupne i v případě aut, která se v zemi kompletují. Změna by se tak mohla týkat i automobilky Škoda Auto, která má v Indii dva závody. S odvoláním na dnešní oznámení indické vlády o tom informovala podle ČTK agentura Reuters.
Zvýšení cel je součástí federálního rozpočtu indické vlády. Země, která je třetím největším automobilovým trhem světa, se před volbami plánovanými na příští rok snaží podpořit místní výrobu v souladu s kampaní Make in India (Vyrábějte v Indii). Tu podporuje premiér Naréndra Módí.
Všechna vozidla s pořizovací cenou do 40.000 dolarů (zhruba 872.000 Kč) budou podléhat 70procentnímu clu proti dřívějším 60 procentům, což by podle analytiků mohlo ovlivnit poptávku. Pořizovací cena zahrnuje cenu vozidla a také náklady na pojištění a na přepravu. Dovozní clo na všechny částečně zkompletované automobily, u kterých se hlavní díly dovážejí samostatně a konečné vozidlo se montuje v Indii, stoupne na 35 z nynějších 30 procent.
Cla na dovážené automobily v Indii patří k nejvyšším na světě, což vyvolává kritiku automobilek. Loni například americký výrobce elektromobilů Tesla kvůli vysokým clům odložil plán vstoupit na indický trh.
Vedle zmíněné Škody Auto v Indii auta vyrábí a prodává i její mateřský koncern Volkswagen a dále například dceřiné společnosti automobilek Hyundai, Kia či Toyota. Škoda loni v indických provozech v Púně a v Aurangábádu vyrobila 56.000 vozů Kushaq, Slavia, Octavia, Kodiaq a Superb. Montážní sety se připravují v závodech v České republice.
Indie loni zaznamenala silné oživení poptávky po automobilech, prodej se zvýšil o 25 procent na 3,8 milionu. Růst byl vyšší u prémiových a luxusních vozů, rekordní prodej v Indii zaznamenaly automobilky Mercedes-Benz či BMW. Největším automobilovým trhem je Čína, kde loni maloobchodní prodej aut vzrostl o 1,9 procenta na 20,5 milionu.
Luxusní značka Lexus ze skupiny Toyota varovala, že na základě zvýšení cel v Indii bude možná muset "upravit ceny" některých svých modelů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?