Britský výrobce luxusních vozů Bentley navzdory poklesu prodeje v Číně prodal v loňském roce rekordních 15.174 vozů. Ve srovnání s předchozím rokem, který byl rovněž rekordní, se prodej zvýšil o čtyři procenta. Společnost, která je součástí evropské automobilové skupiny Volkswagen, to oznámila podle ČTK ve svém prohlášení.
Prodej stoupl na všech regionálních trzích. Výjimkou byla Čína, kde se prodej snížil o devět procent. Způsobila to koronavirová omezení v zemi. V Americe, která je největším trhem Bentley, se prodej zvýšil o necelé jedno procento.
"V roce, který byl opět nepředvídatelný, podnik překonal výrazné problémy a ukázal velkou odolnost, aby dosáhl třetího rekordního prodejního roku za sebou," uvedl v prohlášení generální ředitel Adrian Hallmark.
Luxusní sportovně-užitkový vůz Bentayga, jeho cena začíná kolem 150.000 liber (4,1 milionu Kč), zůstal loni nejprodávanějším modelem značky Bentley. Na celkovém prodeji se podílel 42 procenty.
Bentley se stále více zaměřuje na individualizaci vozů, od ručně šité kůže po povrchové úpravy, jako dřevěné obložení z ořechu, stromu koa nebo dokonce 5000 let starého dřeva z anglických mokřadů. To pomohlo zvýšit průměrnou prodejní cenu vozů před zdaněním o téměř 30 procent na 220.000 eur (5,3 milionu Kč) ze 170.000 eur v roce 2018.
Společnost minulý měsíc varovala, že v letošním roce očekává mírný pokles výroby, protože koronavirová omezení v Číně zpomalila objednávky, uvedla agentura Reuters.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.