Britský výrobce luxusních vozů Bentley navzdory poklesu prodeje v Číně prodal v loňském roce rekordních 15.174 vozů. Ve srovnání s předchozím rokem, který byl rovněž rekordní, se prodej zvýšil o čtyři procenta. Společnost, která je součástí evropské automobilové skupiny Volkswagen, to oznámila podle ČTK ve svém prohlášení.
Prodej stoupl na všech regionálních trzích. Výjimkou byla Čína, kde se prodej snížil o devět procent. Způsobila to koronavirová omezení v zemi. V Americe, která je největším trhem Bentley, se prodej zvýšil o necelé jedno procento.
"V roce, který byl opět nepředvídatelný, podnik překonal výrazné problémy a ukázal velkou odolnost, aby dosáhl třetího rekordního prodejního roku za sebou," uvedl v prohlášení generální ředitel Adrian Hallmark.
Luxusní sportovně-užitkový vůz Bentayga, jeho cena začíná kolem 150.000 liber (4,1 milionu Kč), zůstal loni nejprodávanějším modelem značky Bentley. Na celkovém prodeji se podílel 42 procenty.
Bentley se stále více zaměřuje na individualizaci vozů, od ručně šité kůže po povrchové úpravy, jako dřevěné obložení z ořechu, stromu koa nebo dokonce 5000 let starého dřeva z anglických mokřadů. To pomohlo zvýšit průměrnou prodejní cenu vozů před zdaněním o téměř 30 procent na 220.000 eur (5,3 milionu Kč) ze 170.000 eur v roce 2018.
Společnost minulý měsíc varovala, že v letošním roce očekává mírný pokles výroby, protože koronavirová omezení v Číně zpomalila objednávky, uvedla agentura Reuters.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.