Britský výrobce luxusních vozů Bentley navzdory poklesu prodeje v Číně prodal v loňském roce rekordních 15.174 vozů. Ve srovnání s předchozím rokem, který byl rovněž rekordní, se prodej zvýšil o čtyři procenta. Společnost, která je součástí evropské automobilové skupiny Volkswagen, to oznámila podle ČTK ve svém prohlášení.
Prodej stoupl na všech regionálních trzích. Výjimkou byla Čína, kde se prodej snížil o devět procent. Způsobila to koronavirová omezení v zemi. V Americe, která je největším trhem Bentley, se prodej zvýšil o necelé jedno procento.
"V roce, který byl opět nepředvídatelný, podnik překonal výrazné problémy a ukázal velkou odolnost, aby dosáhl třetího rekordního prodejního roku za sebou," uvedl v prohlášení generální ředitel Adrian Hallmark.
Luxusní sportovně-užitkový vůz Bentayga, jeho cena začíná kolem 150.000 liber (4,1 milionu Kč), zůstal loni nejprodávanějším modelem značky Bentley. Na celkovém prodeji se podílel 42 procenty.
Bentley se stále více zaměřuje na individualizaci vozů, od ručně šité kůže po povrchové úpravy, jako dřevěné obložení z ořechu, stromu koa nebo dokonce 5000 let starého dřeva z anglických mokřadů. To pomohlo zvýšit průměrnou prodejní cenu vozů před zdaněním o téměř 30 procent na 220.000 eur (5,3 milionu Kč) ze 170.000 eur v roce 2018.
Společnost minulý měsíc varovala, že v letošním roce očekává mírný pokles výroby, protože koronavirová omezení v Číně zpomalila objednávky, uvedla agentura Reuters.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?