Britský výrobce luxusních vozů Bentley navzdory poklesu prodeje v Číně prodal v loňském roce rekordních 15.174 vozů. Ve srovnání s předchozím rokem, který byl rovněž rekordní, se prodej zvýšil o čtyři procenta. Společnost, která je součástí evropské automobilové skupiny Volkswagen, to oznámila podle ČTK ve svém prohlášení.
Prodej stoupl na všech regionálních trzích. Výjimkou byla Čína, kde se prodej snížil o devět procent. Způsobila to koronavirová omezení v zemi. V Americe, která je největším trhem Bentley, se prodej zvýšil o necelé jedno procento.
"V roce, který byl opět nepředvídatelný, podnik překonal výrazné problémy a ukázal velkou odolnost, aby dosáhl třetího rekordního prodejního roku za sebou," uvedl v prohlášení generální ředitel Adrian Hallmark.
Luxusní sportovně-užitkový vůz Bentayga, jeho cena začíná kolem 150.000 liber (4,1 milionu Kč), zůstal loni nejprodávanějším modelem značky Bentley. Na celkovém prodeji se podílel 42 procenty.
Bentley se stále více zaměřuje na individualizaci vozů, od ručně šité kůže po povrchové úpravy, jako dřevěné obložení z ořechu, stromu koa nebo dokonce 5000 let starého dřeva z anglických mokřadů. To pomohlo zvýšit průměrnou prodejní cenu vozů před zdaněním o téměř 30 procent na 220.000 eur (5,3 milionu Kč) ze 170.000 eur v roce 2018.
Společnost minulý měsíc varovala, že v letošním roce očekává mírný pokles výroby, protože koronavirová omezení v Číně zpomalila objednávky, uvedla agentura Reuters.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?