Na nový vůz se mnohdy čeká více než půl roku, kdežto s ojetinou je možné z bazaru odjet za pár desítek minut. Na co si ale dát pozor při koupi auta z druhé ruky? Zájemce o ojetinu by měla zajímat historie vozu, originalita, původ a technický stav vozidla.
V rámci zjišťování historie by se měl řidič zaměřit především na to, zda bylo nebo nebylo dané auto “stočené”. Na první pohled se tato informace většinou špatně zjišťuje, pokud nejsou zjevné nesrovnalosti například v servisní knížce.
Služby jako Cebia nebo carVertical na internetu ukáží nejen kilometrový nájezd v čase, ale i skutečný rok výroby, a případné pojistné události a opravy vozidla. Ty mohou být dokonce důležitější než samotný nájezd.
„Originalita vozidla zní velmi odborně, ale v praxi jde o zjišťování, zda vozidlo nebylo takzvaně předělané, tedy zda nebyla změněna jeho identita, například přeražením identifikačních čísel VIN, zfalšováním technického průkazu, nebo zda není poskládané z více vozů,“ říká ředitel vyhledávače autoservisů Getfix Stanislav Toman.
Německý důchodce nemusí být ideál
Nejen v Česku touží lidé po autu původem od německého důchodce, který s ním jezdil pouze o víkendech do kostela. Když pomineme to, zda je takovýto typ provozu pro kondici vozidla nejlepší, je potřeba si říci, že ani německý původ nemusí být zárukou dobré péče.
Ne všechny vozy s německým původem totiž jezdily celou dobu u našich západních sousedů. Dovozci stačí takové auto v Německu jen krátce zaregistrovat a kupující neví, že auto dovezl odjinud.
Velmi podstatnou kapitolou při koupi ojetého auta, ne-li tou vůbec nejpodstatnější, je podle Tomana prověření jeho technického stavu, protože od toho se budou odvíjet případné náklady na servis v budoucnu. Proto je nanejvýš rozumné si buď ke koupi auta přizvat odborníka nebo odvézt auto do nezávislého servisu. Seriózní prodejce takovouto návštěvu většinou umožní.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?