Jaké jsou české řidičky za volantem? Každá čtvrtá by si za řízení dala jedničku, třetina se však setkala s posměchem, protože za volantem „sedí žena“. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti Volkswagen Financial Services. Při pořízení auta ženy nejvíce zajímá cena a provozní náklady, chladnými je naopak nechávají jízdní asistenti nebo konkrétní barva karosérie. Zatímco dříve byla hotovost dominantním způsobem financování, dnes už její nadvláda slábne.
České řidičky s pořízením automobilu rozhodně neotálejí. Čtvrtina si svůj první vůz pořídila už před dvacátými narozeninami, ve třiceti letech vlastním autem jezdilo téměř 90 % z nich. Nejvíce na vlastní vůz spěchají v Karlovarském kraji, načas si naopak dávají v Plzeňském kraji a Praze.
Pro celých 77 % řidiček je auto zcela nepostradatelnou součástí jejich každodenního života. Představuje pro ně především pohodlnou možnost, jak s blízkými cestovat za koníčky, vzděláním i zážitky, každé třetí ženě pak vlastní auto dává pocit svobody. Pořízení vozu je však někdy otázkou potřeby, například kvůli absenci veřejné hromadné dopravy, což potvrzuje i 7 % respondentek, které auto označily za nutné zlo.
Velké rozdíly panují mezi respondentkami v oblasti financování. Přibližně každá pátá žena svůj první vůz získala darem, o něco větší počet pak svůj první vůz pořídily za pomoci finančních společností. Zbytek využil stále nejpopulárnější, ale postupně ustupující nákup za hotové. V případě, že by auto pořizovaly dnes, by ale nemalá část z nich volila jinak.
„Ještě před lety bylo financování automobilu pomocí operativního leasingu spíše raritou, zájem o něj ale nejen v České republice postupně roste. Zatímco svůj první automobil takto financovalo 6 % žen, nyní by tak učinilo více než dvakrát tolik řidiček,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Volkswagen Financial Services.
Při výběru financování by se zaměřily na produkt nabízející nízkou měsíční splátku (41 %) a nízkou nebo nulovou akontaci (29 %). Pověst Češek jakožto cenově orientovaných zákaznic pak potvrzuje i žebříček nejdůležitějších faktorů rozhodujících o výběru konkrétního vozu, kterému kraluje cena (94 %), provozní náklady (92 %) a spotřeba paliva (90 %). Nejméně řidičkám naopak záleží na barvě (46 %), doplňkové výbavě v podobě jízdních asistentů nebo vyhřívání sedadel (49 %) a šíři servisní sítě (56 %).
Polovina dotázaných žen (51 %) hodnotí svoje řidičské schopnosti jako průměrné, každá čtvrtá by pak sama sebe ohodnotila na výbornou. Vůbec nejhůře se vidí řidičky starší 65 let, mezi nimiž najdeme celých 19 %, které o sobě tvrdí, že mají téměř nulové řidičské schopnosti. Třetina žen se kvůli svému pohlaví stala terčem posměchu kvůli jejich řidičským schopnostem, nejčastěji od neznámých lidí. Výjimkou ale nejsou ani předsudky od rodiny nebo známých, kterým čelila každá pátá.
Zcela vyrovnaná je pak situace v případě finálního rozhodování o tom, jaké auto domácnost pořídí – ve 21 % rodin má poslední slovo partnerka, ve stejném počtu případů muž a ve zbytku domácností jde o společné rozhodnutí. Výrazné jsou rozdíly mezi věkovými kategoriemi – zatímco v domácnostech do 26 let mají daleko častěji poslední slovo ženy (28 % vs 22 %), s rostoucím věkem se poměr obrací ve prospěch mužů (22 % vs. 33 %). Ženy častěji rozhodují o barvě, velikosti kufru nebo počtu sedadel, kdežto jejich partneři ve větší míře volí typ pohonu nebo konkrétní položky výbavy.
Rozpolcené jsou řidičky pro změnu v otázce, kdo má zajišťovat servisní prohlídky. Zatímco tři čtvrtiny si je zařizují samy, ať už v autorizovaných (24 %) nebo neautorizovaných servisech (21 %), u známých (27 %) nebo vlastníma rukama (6 %), zbytek přenechává starosti spojené s výměnou pneumatik, prohlídkou kapalin a pravidelnými prohlídkami na partnerovi nebo známých.
Poznámka k metodice: Výzkum proběhl v létě letošního roku na reprezentativním vzorku 500 českých řidiček. Výzkum proběhl prostřednictvím nástroje Instant Research.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.