Objevte drobné detaily, díky nimž je Lexus LS ještě pohodlnější

AutoRoad.cz / Lukáš Suchý, 14. března 2021, 21:15 Google+

U vlajkového sedanu LS je pohodlí během jízdy zcela zásadní a každá další verze legendárního manažerského vozu musí ještě překonat tu předcházející. Pojďme se podívat na detaily, díky nimž se to povedlo i tentokrát.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
lexus ls

lexus ls | foto: Lexus

Sdílejte článek

Pro vlajkový sedan Lexus LS bylo už od premiéry před 30 lety, kdy pomáhal značku zakládat, typické bezchybné jízdní pohodlí. Laťka nastavená původním modelem nutila vývojové týmy s každou novou generací usilovat o ještě lepší výsledky a hledat možnosti zdokonalování všech detailů, které by mohly přispět k ještě vyššímu pohodlí.

Nové LS v modelovém provedení 2021 se proto chlubí výrazným posunem jízdních kvalit, za které nemůže jen jedna průlomová inovace, ale komplexní posouzení komponent a funkcí souvisejících s jízdními schopnostmi, pohodlím a provozní kultivovaností.

img-responsive

lexus ls | foto: Lexus

Změny přesahují pouhé odlaďování systému odpružení a zahrnují také úpravu obutí, materiálů a technik používaných v konstrukci nebo čalounění sedadel. Pro ještě větší jízdní pohodlí tak nebylo třeba obětovat příjemný dynamický charakter vozu.

Návrat ke kořenům

Pátá generace modelu LS, představená roku 2018, znamenala vývojový skok v otázkách designu vozidla a byla první, kde Lexus uplatnil novou platformu GA-L. Jejím bezprostředním přínosem bylo vynikající vyvážení podvozku, nízké těžiště a znatelně vyšší tuhost karoserie. Použita byla nová geometrie zavěšení typu multi-link, přičemž revoluční změnu prodělalo i adaptivní odpružení AVS s přechodem od relativně jednoduchého devítiúrovňového systému k prakticky zcela plynulé regulaci se 650 úrovněmi nastavení.

„Rok co rok jsme zaváděli vylepšení, abychom podpořili nepřetržitý vývoj modelu LS coby vlajkové lodi značky Lexus. Co se jízdních schopností nového LS týče, rozhodl jsem se, že bychom se měli zaměřit na ‚kultivované jízdní schopnosti‘, které jsou součástí genetické výbavy tohoto modelu a skutečným výchozím bodem naší značky. Proto jsme se vrátili až ke kořenům a klíčové jízdní schopnosti odladili skutečně od samotných základů,“ vysvětluje Tošio Asahi, hlavní konstruktér modelu LS.

Pro pohodlí je samozřejmě zásadní otázka tlumení, které musí pohltit všechny nedokonalosti povrchu vozovky. Propracovaný systém adaptivního odpružení AVS byl vylepšen novým lineárním elektromagnetem a zvýšením průtoku uvnitř regulačního ventilu. Odráží se to nejen v kvalitě jízdy, ale i v lepších reakcích řízení a stabilitě.

img-responsive

lexus ls | foto: Lexus

Kvůli potlačení nárazů a vibrací je teď LS vybaveno hydraulickým zavěšením motoru a pouzdry zavěšení zadních kol. Rovněž se zvětšila tloušťka předních i zadních stabilizátorů ve prospěch lepší regulace náklonů karoserie v zatáčkách.

Speciální role pneumatik i švů sedadel

Na jízdní pohodlí mají velký vliv i pneumatiky, které jsou jediným místem kontaktu vozidla s vozovkou. LS standardně obouvá pneumatiky typu run-flat, které jsou méně poddajné než běžné obutí. Lexus nicméně dokázal snížit jejich tuhost ve svislém směru pro lepší regulaci svislých pohybů bočních stěn pneumatik. Kvůli potlačení vysokofrekvenčních vibrací byla dokonce upravena materiálová směs pneumatik a jejich vnitřní konstrukce.

Klíčovou roli ve vnímání pohodlí ze strany cestujících mají samozřejmě i sedadla vozu. LS používá nejpropracovanější sedadla, jaká se kdy ve vozech Lexus objevila, včetně bezkonkurenčních možností nastavení ve všech směrech, integrovaného vyhřívání, odvětrávání a různých masážních funkcí s přesnou regulací.

img-responsive

lexus ls | foto: Lexus

Kvůli co největšímu pohodlí bylo prioritou nového modelu vnímání dotykem při usednutí do vozidla, kdy cestující zaznamenají silnější čalounění, které lépe rozloží tělesnou hmotnost.

Tým vývojářů provedl celou řadu testů, kdy pro čalounění sedáku vybral nový optimální uretan s nízkou objemovou pružností, aby byl zaručen příjemný a pohodlný posez při zachování

podobných materiálových vlastností bez ohledu na teplotu. Kromě toho se používají hlubší švy čalounění sedáků, což je drobný detail, který pomáhá pohlcovat vibrace a přispívá k pocitu měkkosti. Nové švy byly v duchu řemeslného zpracování takumi navrženy tak, aby v kůži nevznikaly žádné nevzhledné přehyby.

img-responsive

lexus ls | foto: Lexus

Vytisknout

Diskuze: Objevte drobné detaily, díky nimž je Lexus LS ještě pohodlnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Mění Češi názor na auta s elektrickým pohonem?

Toyota

Biomasu k výrobě paliva zvažují japonské automobilky

Lamborghini Huracán Sterrato

Lamborghini Huracán Sterrato, pojem SUV dosáhl nové dimenze

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Lidé začínají šetřit, autobazary zlevňovat

Závod Škoda Auto, Kaluga (Rusko)

Ruská média: Volkswagen zvažuje prodej závodu v Kaluze

Xbus camper

Nový obytný vůz na bázi modelu Xbus od společnosti Electric Brands

Ferrari F40

Jak jezdí legendární české Ferrari F40? Podívejte se na rozhovor s majitelem

reklama

Doporučujeme

výměna pneumatiky

Přezutí na letní pneumatiky bezpečně z domova

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

  2. Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

  3. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  4. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  5. TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud