Objevte drobné detaily, díky nimž je Lexus LS ještě pohodlnější

AutoRoad.cz / Lukáš Suchý, 14. března 2021, 21:15 Google+

U vlajkového sedanu LS je pohodlí během jízdy zcela zásadní a každá další verze legendárního manažerského vozu musí ještě překonat tu předcházející. Pojďme se podívat na detaily, díky nimž se to povedlo i tentokrát.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
lexus ls

lexus ls | foto: Lexus

Sdílejte článek

Pro vlajkový sedan Lexus LS bylo už od premiéry před 30 lety, kdy pomáhal značku zakládat, typické bezchybné jízdní pohodlí. Laťka nastavená původním modelem nutila vývojové týmy s každou novou generací usilovat o ještě lepší výsledky a hledat možnosti zdokonalování všech detailů, které by mohly přispět k ještě vyššímu pohodlí.

Nové LS v modelovém provedení 2021 se proto chlubí výrazným posunem jízdních kvalit, za které nemůže jen jedna průlomová inovace, ale komplexní posouzení komponent a funkcí souvisejících s jízdními schopnostmi, pohodlím a provozní kultivovaností.

img-responsive

lexus ls | foto: Lexus

Změny přesahují pouhé odlaďování systému odpružení a zahrnují také úpravu obutí, materiálů a technik používaných v konstrukci nebo čalounění sedadel. Pro ještě větší jízdní pohodlí tak nebylo třeba obětovat příjemný dynamický charakter vozu.

Návrat ke kořenům

Pátá generace modelu LS, představená roku 2018, znamenala vývojový skok v otázkách designu vozidla a byla první, kde Lexus uplatnil novou platformu GA-L. Jejím bezprostředním přínosem bylo vynikající vyvážení podvozku, nízké těžiště a znatelně vyšší tuhost karoserie. Použita byla nová geometrie zavěšení typu multi-link, přičemž revoluční změnu prodělalo i adaptivní odpružení AVS s přechodem od relativně jednoduchého devítiúrovňového systému k prakticky zcela plynulé regulaci se 650 úrovněmi nastavení.

„Rok co rok jsme zaváděli vylepšení, abychom podpořili nepřetržitý vývoj modelu LS coby vlajkové lodi značky Lexus. Co se jízdních schopností nového LS týče, rozhodl jsem se, že bychom se měli zaměřit na ‚kultivované jízdní schopnosti‘, které jsou součástí genetické výbavy tohoto modelu a skutečným výchozím bodem naší značky. Proto jsme se vrátili až ke kořenům a klíčové jízdní schopnosti odladili skutečně od samotných základů,“ vysvětluje Tošio Asahi, hlavní konstruktér modelu LS.

Pro pohodlí je samozřejmě zásadní otázka tlumení, které musí pohltit všechny nedokonalosti povrchu vozovky. Propracovaný systém adaptivního odpružení AVS byl vylepšen novým lineárním elektromagnetem a zvýšením průtoku uvnitř regulačního ventilu. Odráží se to nejen v kvalitě jízdy, ale i v lepších reakcích řízení a stabilitě.

img-responsive

lexus ls | foto: Lexus

Kvůli potlačení nárazů a vibrací je teď LS vybaveno hydraulickým zavěšením motoru a pouzdry zavěšení zadních kol. Rovněž se zvětšila tloušťka předních i zadních stabilizátorů ve prospěch lepší regulace náklonů karoserie v zatáčkách.

Speciální role pneumatik i švů sedadel

Na jízdní pohodlí mají velký vliv i pneumatiky, které jsou jediným místem kontaktu vozidla s vozovkou. LS standardně obouvá pneumatiky typu run-flat, které jsou méně poddajné než běžné obutí. Lexus nicméně dokázal snížit jejich tuhost ve svislém směru pro lepší regulaci svislých pohybů bočních stěn pneumatik. Kvůli potlačení vysokofrekvenčních vibrací byla dokonce upravena materiálová směs pneumatik a jejich vnitřní konstrukce.

Klíčovou roli ve vnímání pohodlí ze strany cestujících mají samozřejmě i sedadla vozu. LS používá nejpropracovanější sedadla, jaká se kdy ve vozech Lexus objevila, včetně bezkonkurenčních možností nastavení ve všech směrech, integrovaného vyhřívání, odvětrávání a různých masážních funkcí s přesnou regulací.

img-responsive

lexus ls | foto: Lexus

Kvůli co největšímu pohodlí bylo prioritou nového modelu vnímání dotykem při usednutí do vozidla, kdy cestující zaznamenají silnější čalounění, které lépe rozloží tělesnou hmotnost.

Tým vývojářů provedl celou řadu testů, kdy pro čalounění sedáku vybral nový optimální uretan s nízkou objemovou pružností, aby byl zaručen příjemný a pohodlný posez při zachování

podobných materiálových vlastností bez ohledu na teplotu. Kromě toho se používají hlubší švy čalounění sedáků, což je drobný detail, který pomáhá pohlcovat vibrace a přispívá k pocitu měkkosti. Nové švy byly v duchu řemeslného zpracování takumi navrženy tak, aby v kůži nevznikaly žádné nevzhledné přehyby.

img-responsive

lexus ls | foto: Lexus

Vytisknout

Diskuze: Objevte drobné detaily, díky nimž je Lexus LS ještě pohodlnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

Lexus LC 500 Convertible

TEST Lexus LC 500 CV Hokkaido Edition - japonský samuraj nahoře bez

MINI Cooper SE Countryman ALL4 v edici Untamed

Tvrdá rána elektromobilitě možná už za 2 roky? Optimismus přesto vládne dál...

Škoda Superb Sportline

Výrazná změna čekacích lhůt na nová auta

Nová Toyota Prius, z ošklivky kráskou s křivkami

Krátká video-prezentace nové Toyoty Prius, která je plná inovací

reklama

Doporučujeme

výměna pneumatiky

Přezutí na letní pneumatiky bezpečně z domova

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

  2. Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

  3. Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud