Mercedes-AMG A 45 nastavil novou výkonnostní laťku pro čtyřválcové motory. Ovšem najdou se i tací, kterým je 309 kW (421 koní) málo.
Tím, komu se takové stádo koní zdá málo, jsou lidé z německého tuningového studia Posaidon. Vzali si do parády superrychlý hot-hatch Mercedes-AMG A 45 a posunuli jeho výkon až na úroveň těch nejschopnějších supersportů. Jejich kreace s názvem A 45 RS AMG je opravdu něco mimořádného.
Výkon mimořádného 2.0 litrového čtyřválce od AMG se podařilo dalšími úpravami zvednout o nemalých 104 koní. Výsledkem ladění je čtyřválec, který se nemusí stydět ani srovnání s velkoobjemovými V12. A 45 RS AMG dosahuje výkonu 386 kW (525 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 600 N.m.
Super hot-hatch s litrovým výkonem 193 kW (262,5 koně) dosahuje ve své třídě nevídaných dynamických schopností. Pětidveřový kompakt zvládá akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy a maximální rychlost je 324 km/h. Není to tak dávno, co třeba takové Ferrari nabízelo 4 místné GT 612 Scaglietti, které s motorem V12, s objemem 5 748 ccm o výkonu 397 kW (540 koní), zvládlo akcelerovat z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy a rozjet se na 320 km/h. Jeho majitel by se dnes hodně divil, že mu ujíždí malý hatchback.
Firma Posaidon nabízí tuto úpravu pro všechny vozy AMG s označením 45. Může tak vzniknout superrychlý sedan CLA, popřípadě CLA v karosářské verzi shooting brake a nebo malý crossover GLA. Kolik si za úpravu firma účtuje není doposud známo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.