Mercedes-AMG A 45 nastavil novou výkonnostní laťku pro čtyřválcové motory. Ovšem najdou se i tací, kterým je 309 kW (421 koní) málo.
Tím, komu se takové stádo koní zdá málo, jsou lidé z německého tuningového studia Posaidon. Vzali si do parády superrychlý hot-hatch Mercedes-AMG A 45 a posunuli jeho výkon až na úroveň těch nejschopnějších supersportů. Jejich kreace s názvem A 45 RS AMG je opravdu něco mimořádného.
Výkon mimořádného 2.0 litrového čtyřválce od AMG se podařilo dalšími úpravami zvednout o nemalých 104 koní. Výsledkem ladění je čtyřválec, který se nemusí stydět ani srovnání s velkoobjemovými V12. A 45 RS AMG dosahuje výkonu 386 kW (525 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 600 N.m.
Super hot-hatch s litrovým výkonem 193 kW (262,5 koně) dosahuje ve své třídě nevídaných dynamických schopností. Pětidveřový kompakt zvládá akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy a maximální rychlost je 324 km/h. Není to tak dávno, co třeba takové Ferrari nabízelo 4 místné GT 612 Scaglietti, které s motorem V12, s objemem 5 748 ccm o výkonu 397 kW (540 koní), zvládlo akcelerovat z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy a rozjet se na 320 km/h. Jeho majitel by se dnes hodně divil, že mu ujíždí malý hatchback.
Firma Posaidon nabízí tuto úpravu pro všechny vozy AMG s označením 45. Může tak vzniknout superrychlý sedan CLA, popřípadě CLA v karosářské verzi shooting brake a nebo malý crossover GLA. Kolik si za úpravu firma účtuje není doposud známo.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?