Východoněmecký Trabant si většina z nás spojuje s maličkým dvoutaktním dvouválcem, kterým za sebou nechává namodravělý štiplavý dým. Tento v Německu prodávaný exemplář má pod kapotou motor mnohonásobně větší a hlavně silnější.
Původní Trabant 601 měl pod kapotou dvoutaktní dvouválec o objemu 595 ccm a výkonu 19 kW (26 koní). Ten pouze 615 kg vážícímu vozu dovoloval rozjet se na 105 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se pohybovalo okolo 42 s.
Pod kapotou upraveného Trabantu nezůstalo po původní pohonné jednotce ani památky. Místo ní se zde nachází motor VR6 od automobilky VW. V inzerátu se neuvádí, o jaký motor se přesně jedná. S největší pravděpodobností nejde o VR6 o objemu 3,2 litrů, jelikož ta by k dosažení výkonu 258 koní, jak se píše v inzerátu, nepotřebovala přeplňování. Pravděpodobně se jedná o motor o obsahu 2,8 litrů s původním výkonem 142 kW (193 koní). I s tímto motorem by byl nárůst výkonu oproti původnímu dvoutaktu více než sedminásobný. Avšak tvůrci tohoto "nasupeného trsátka" to bylo evidentně málo a tak se k motoru rozhodl přidat kompresor od Mercedesu. S ním má VR6 pod modrou kapotou prodávaného Trabantu výkon dokonce 258 koní, což je 10 x více, než měl originál. Vzhledem k úpravám vzrostla i hmotnost vozu a to téměř o 200 kg. Nyní má Trabant 800 kg. Což odpovídá výkonu 323 koní na tunu hmotnosti. To je lepší než nové Porsche 911 Carrera S.
Dle prodejce vznikal Trabant 601 VR6 Kompresor několik let a nyní ho nabízí na eBay za 9 980 euro (asi 250 000 Kč). Mě osobě čtvrt milionu korun nepřijde zase tak moc za vůz, který bude mít dle odhadů stovku okolo 5 sekund a maximální rychlost takovou, jakou bude mít jeho řidič kuráž.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.