Východoněmecký Trabant si většina z nás spojuje s maličkým dvoutaktním dvouválcem, kterým za sebou nechává namodravělý štiplavý dým. Tento v Německu prodávaný exemplář má pod kapotou motor mnohonásobně větší a hlavně silnější.
Původní Trabant 601 měl pod kapotou dvoutaktní dvouválec o objemu 595 ccm a výkonu 19 kW (26 koní). Ten pouze 615 kg vážícímu vozu dovoloval rozjet se na 105 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se pohybovalo okolo 42 s.
Pod kapotou upraveného Trabantu nezůstalo po původní pohonné jednotce ani památky. Místo ní se zde nachází motor VR6 od automobilky VW. V inzerátu se neuvádí, o jaký motor se přesně jedná. S největší pravděpodobností nejde o VR6 o objemu 3,2 litrů, jelikož ta by k dosažení výkonu 258 koní, jak se píše v inzerátu, nepotřebovala přeplňování. Pravděpodobně se jedná o motor o obsahu 2,8 litrů s původním výkonem 142 kW (193 koní). I s tímto motorem by byl nárůst výkonu oproti původnímu dvoutaktu více než sedminásobný. Avšak tvůrci tohoto "nasupeného trsátka" to bylo evidentně málo a tak se k motoru rozhodl přidat kompresor od Mercedesu. S ním má VR6 pod modrou kapotou prodávaného Trabantu výkon dokonce 258 koní, což je 10 x více, než měl originál. Vzhledem k úpravám vzrostla i hmotnost vozu a to téměř o 200 kg. Nyní má Trabant 800 kg. Což odpovídá výkonu 323 koní na tunu hmotnosti. To je lepší než nové Porsche 911 Carrera S.
Dle prodejce vznikal Trabant 601 VR6 Kompresor několik let a nyní ho nabízí na eBay za 9 980 euro (asi 250 000 Kč). Mě osobě čtvrt milionu korun nepřijde zase tak moc za vůz, který bude mít dle odhadů stovku okolo 5 sekund a maximální rychlost takovou, jakou bude mít jeho řidič kuráž.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?