Pořádně splašený bakeliťák! V Německu je na prodej Trabant 601 o výkonu přes 250 koní!

Trabant 601 S VR6 Kompresor
Trabant 601 S VR6 Kompresor, foto: eBay
Petr Boháč , AutoRoad.cz 1. června 2021 13:00
Sdílej:

Východoněmecký Trabant si většina z nás spojuje s maličkým dvoutaktním dvouválcem, kterým za sebou nechává namodravělý štiplavý dým. Tento v Německu prodávaný exemplář má pod kapotou motor mnohonásobně větší a hlavně silnější.

Původní Trabant 601 měl pod kapotou dvoutaktní dvouválec o objemu 595 ccm a výkonu 19 kW (26 koní). Ten pouze 615 kg vážícímu vozu dovoloval rozjet se na 105 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se pohybovalo okolo 42 s. 

Pod kapotou upraveného Trabantu nezůstalo po původní pohonné jednotce ani památky. Místo ní se zde nachází motor VR6 od automobilky VW. V inzerátu se neuvádí, o jaký motor se přesně jedná. S největší pravděpodobností nejde o VR6 o objemu 3,2 litrů, jelikož ta by k dosažení výkonu 258 koní, jak se píše v inzerátu, nepotřebovala přeplňování. Pravděpodobně se jedná o motor o obsahu 2,8 litrů s původním výkonem 142 kW (193 koní). I s tímto motorem by byl nárůst výkonu oproti původnímu dvoutaktu více než sedminásobný. Avšak tvůrci tohoto "nasupeného trsátka" to bylo evidentně málo a tak se k motoru rozhodl přidat kompresor od Mercedesu. S ním má VR6 pod modrou kapotou prodávaného Trabantu výkon dokonce 258 koní, což je 10 x více, než měl originál. Vzhledem k úpravám vzrostla i hmotnost vozu a to téměř o 200 kg. Nyní má Trabant 800 kg. Což odpovídá výkonu 323 koní na tunu hmotnosti. To je lepší než nové Porsche 911 Carrera S. 

Dle prodejce vznikal Trabant 601 VR6 Kompresor několik let a nyní ho nabízí na eBay za 9 980 euro (asi 250 000 Kč). Mě osobě čtvrt milionu korun nepřijde zase tak moc za vůz, který bude mít dle odhadů stovku okolo 5 sekund a maximální rychlost takovou, jakou bude mít jeho řidič kuráž.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?