Vozy na elektřinu jsou dnes velice žhavým tématem. Někdo je podporuje, někdo zavrhuje. Nejčastěji však záleží na tom, v jakém režimu člověk takový vůz využívá a zda má možnost vůz komfortně nabíjet. Pro někoho bude takové stylové elektroauto do města tou nejlepší volbou. Bohužel je tu ale problém ve vysoké pořizovací ceně a co když mi poté nebude vyhovovat? Není nic jednoduššího, než si takový elektromobil z Driveta na několik měsíců pronajmout a udělat si tak svůj vlastní názor.
Mini Cooper SE
Jednou z novinek v nabídce Driveta je elektrický Mini Cooper SE, který je přesně ten typ vozu, kde elektrický pohon dává smysl. Jeho hlavním teritoriem je totiž město a tam funguje perfektně.
Jak jezdí?
Díky elektromotoru o výkonu 135 kW je jízda tichá a svižná (akcelerace na 100 km/h zabere 7,3 vteřin). Nabíjení je snadné, zvládá nabíjecí výkon až 50 kW a proti autům se spalovacím motorem vás tak provoz po městě vyjde levněji. V ideálních podmínkách se dá jezdit za 13 - 15 kWh, což znamená dojezd kolem 200 km. Dalším plusem je možnost parkování zdarma na jinak placených zónách. Podvozek je naladěn tak akorát - je pohodlný, ale zároveň poskytuje výbornou jistotu v zatáčkách. Té také pomáhá malá hmotnost (1365 kg) a nízké těžiště díky 32,6 kWh baterii, která je umístěna pod zadními sedadly. Potěší také tuhé a komunikativní řízení s perfektně tvarovaným volantem.
Co uvnitř?
Uvnitř je útulný, kvalitní a díky infotainmentu od BMW se snadno ovládá. Potěší skvělá sedadla s výrazným bočním vedením a možností prodloužení sedáku. Kdo by se bál, že se nic nevejde do kufru, byl by na omylu. V Mini totiž málokdy jezdí více, než dva pasažéři včetně řidiče. Dají se tedy sklopit zadní sedačky, díky čemuž se kapacita zavazadelníku zvedne na 731 litrů. To je více, než nabídne Škoda Superb (bez sklopených sedadel). Díky kompaktním vnějším rozměrům je jednou z hlavních předností snadné parkování v malých městských uličkách či podzemních garážích. Nechybí ani zadní parkovací kamera či senzory.
Jedná se tedy o fajn společníka do města pro někoho, kdo s vozem bude jezdit kratší trasy, potrpí si na styl a zároveň má možnost nabíjet doma či v práci. Pak to dává perfektní smysl a Mini Cooper SE je možné s čistým svědomím doporučit.
Dává to smysl?
Vlastnictví auta přináší radost a svobodu, ale často také starosti. Mnoho lidí tak přechází na jednodušší způsob mobility, kterou nabízí Driveto s jejich flexibilním operativním leasingem, kdy je možné vůz kdykoliv vrátit či vyměnit. Můžete si vybrat z široké nabídky aut, které jsou navíc velice různorodě nakonfigurované, takže uspokojí i náročnější řidiče. Doba, kdy se člověk upisuje na placení pronájmu na 2 a více roků je už naštěstí pryč. Další výhodou je rychlost, s jakou můžete s Drivetem začít jezdit, mnoho aut mají dostupné už do 3 dnů. Takže odpověď na naší otázku zní, že to smysl dává a to převážně pro lidi, kteří zkrátka berou auto pouze jako dopravní prostředek, nechtějí řešit servis, přezouvání, prodej a další starosti s vlastnictvím vozu spojené.
Driveto - flexibilní operativní leasing
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.