Už čtyři roky vyhlašuje americký časopis Fortune žebříček firem, které nejvíce mění svět k lepšímu. Už potřetí se v něm umístila i Toyota, letos získala 31. místo z 57 oceněných podniků. Hlavním heslem tohoto žebříčku přitom je “daří se jim, protože konají dobro”.
Každoročně žebříček vyzdvihuje největší světové inovátory, kteří se nejen zasloužili o pokrok ve svém oboru, ale zároveň se snaží řešit největší společenské a environmentální problémy. Toyota i letos zůstává jedinou automobilovou firmou, která byla na seznam zařazena více než jednou. V žebříčku se umístila díky svým robotům.
„Roboti Toyoty nabízí mnohem víc než obsluhu výrobní linky. Pomáhají starším a hendikepovaným lidem. Automobilka vytvořila systém, jenž vrací lidem po mozkové mrtvici možnost znovu se naučit chodit. V poslední době také investovala do izraelské firmy Intuition Robotics, jejíž roboti připomínají starším lidem třeba to, že je čas si vzít léky,“ zdůvodnila redakce časopisu svoji volbu. Toyota rozvíjí i program Human Support Robots, v němž vytváří stroje, které budou nemocným a hendikepovaným pomáhat zvládnout každodenní domácí práce.
„Jako jeden z největších světových výrobců aut si můžeme dovolit soustředit se také na produkty a služby, které rozšíří možnosti mobility od tradičních dopravních prostředků po řešení usnadňující lidem pohyb, bez ohledu na výzvy, kterým čelí,” říká Jim Lentz z CEO Toyota Motor North America.
Žebříček sestavila redakce magazínu Fortune a jeho partneři – mezinárodní organizace Shared Value Initiative a profesor Michael E. Porter z Harvard Business School. Firmy byly hodnoceny podle tří kritérií: měřitelného společenského vlivu, obchodních výsledků a úrovně inovativnosti.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.