Škoda Slavia v celé své kráse. Za možnost mít ji v garáži by si jistě řada lidí ráda zaplatila

AutoRoad.cz, 21. července 2020, 00:18 Google+

Sedmým žákovským vozem značky Škoda spojuje 31 žáků renomovaného Středního odborného učiliště Škoda Auto historii se současností. Otevřená Škoda Slavia v jubilejním roce společnosti připomíná svým jménem první jízdní kola, která Václav Laurin a Václav Klement po založení podniku v roce 1895 vyráběli. Škoda Scala v karosářské verzi spider kombinuje jasné a emocionální linie moderního kompaktního modelu s počátky automobilismu, kdy měly vozy většinou otevřenou karoserii. Od prvního výkresu až po stavbu vozu prováděli žáci všechny pracovní kroky sami, za podpory svých pedagogů a odborníků ze společnosti, jmenovitě z oblasti designu, výroby a technického vývoje. Tento již sedmý žákovský vůz značky od roku 2014 znovu dokládá vysokou kvalitu vzdělávání ve Středním odborném učilišti strojírenském Škoda Auto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Alois Kauer, který je od února 2020 novým vedoucím Škoda Akademie, říká: „Žákovský vůz je stěžejním projektem každého ročníku Středního odborného učiliště Škoda Auto. V tomto již sedmém ročníku naši žáci při plánování, přípravě konstrukce a výrobě působivého modelu dokládají vysoký standard vzdělání v naší společnosti. Mají možnost postavit si své auto snů a současně přitom spolupracují s profesionály z různých oblastí automobilky. Seznamují se tak již v rámci výuky s postupy, které se po skončení studia na učilišti stanou součástí jejich práce v naší společnosti.“

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

V sedmém ročníku projektu žákovského vozu Škoda využilo 26 zapojených žáků a 5 žákyň poprvé jako základ svého vysněného vozu model Škoda Scala. Kompaktní hatchback přitom proměnili v mimořádně sportovní verzi spider. Dali mu jméno Slavia a odkazují se tak v roce 125. výročí založení společnosti na první jízdní kola, vyráběná zakladateli podniku Václavem Laurinem a Václavem Klementem v Mladé Boleslavi.

img-responsive

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky | foto: Škoda Auto

Stejně jako u sériového modelu Scala dodává i karosářské verzi spider sportovně-emocionální vzhled výrazný design, který se vyznačuje precizními liniemi a propracovanými plochami a který zaujme a nadchne. Odpovídající dynamiku poskytuje vozu Škoda Slavia benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), známý z modelu Scala, a sedmistupňová převodovka DSG. Ze sériového vozu pochází také přední a zadní náprava, řízení, kompletní elektronika včetně kabeláže i asistenční systémy. Nedotčena zůstala také palubní deska, Virtuální Kokpit a infotainment systém.

img-responsive

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky | foto: Škoda Auto

Při tvorbě žákovského vozu Slavia se žáci nechali inspirovat speciálem Škoda 1100 OHC. Sportovní prototyp, představený v roce 1957, byl otevřený dvoumístný závodní vůz, který Škoda koncipovala pro dálkové závody. Díky své ploché a aerodynamické laminátové karoserii a hmotnosti pouhých 550 kg dosahoval vůz Škoda 1100 OHC, poháněný čtyřválcovým motorem o výkonu 92 k a o objemu 1,1 l, v závislosti na převodových poměrech, maximální rychlosti 190 až 200 km/h. Závodní vůz je jedním z milníků nyní již 119leté sportovní historie automobilky. Jeden ze dvou vyrobených exemplářů dnes stojí ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi.

img-responsive

Škoda 1100 OHC z roku 1957 se čtyřválcovým motorem 1,1 l a výkonem 92 koní dosahoval rychlosti až 200 km/h | foto: Škoda Auto

Aby hatchback Scala po vzoru modelu Škoda 1100 OHC proměnili v otevřený spider Slavia, museli žáci karoserii výrazně pozměnit, některé části nově zkonstruovali a mnohé stávající prvky dále upravili. Zesílili konstrukci podlahy, odstranili střechu, zavařili zadní dveře a z kompaktního hatchbacku s velkorysou nabídkou prostoru pro pět osob tak vytvořili nekompromisní dvoudveřový, dvoumístný vůz. Pro optimalizaci obtékání vzduchu nad zadní částí vozu navrhli speciální kryt, který je za každým sedadlem kapkovitě vyklenutý, jak je pro vozy s karoserií spider typické, a který plynule přechází do nově vyvinutého víka zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem. Velkou pozornost věnovali studenti hladkému přechodu mezi A sloupkem a dveřmi. Mimořádně sportovní vzhled dodávají vozu dvacetipalcová kola z lehké slitiny, která byla převzata z modelu Škoda Kodiaq RS. Brzdy a náboje kol pochází z vozu Octavia RS. Pod přepracovanou podlahou najdeme upravené výfukové potrubí.

img-responsive

Aby z hatchbacku Scala vznikl spider Slavia, museli žáci přistoupit k razantním karosářským úpravám | foto: Škoda Auto

Za mimořádný lesk vděčí studie bílému laku v odstínu Crystal Blue, který kontrastuje s černými doplňky na předním a zadním nárazníku a na prazích. Bílý hi-tech lak je složený ze tří vrstev a má namodralý perleťový efekt, podkreslený neonově modrými akcenty na liniích karoserie, typických pro vozy značky, na výrazné masce chladiče a logu značky Škoda na přední kapotě. LED diody umístěné pod bočními prahy, převzatými z verze Scala Monte Carlo, a za koly z lehké slitiny zajišťují individuální nastavení dynamického osvětlení okolí vozu v modré, červené a bílé barvě – tedy v barvách české trikolóry. Osvětlený nápis Škoda plní zároveň funkci brzdového a couvacího světla. Plaketa s nápisem „DRIVE 125 YEARS“ na předních dveřích je připomínkou výročí založení automobilky.

img-responsive

Škoda Slavia pefektně vyniká v bílému laku odstínu Crystal Blue, který kontrastuje s černými doplňky | foto: Škoda Auto

Sportovní akcenty v interiéru vytvářejí čtyřbodové bezpečnostní pásy a speciální závodní sedadla značky SPARCO, jejichž sedáky a opěradla jsou potažené černou perforovanou kůží. Bočnice sedadel jsou potažené černou karbonovou kůží s bílými kontrastními švy. Výrazné švy vytvářejí akcenty také na dalších dílech v interiéru z černé kůže, například na středové loketní opěrce, manžetě řadicí páky, na madle páky ruční brzdy nebo na dělicí stěně za sedadly. Tuto kombinaci nalezneme i na dolních dvou třetinách věnce volantu. Horní třetina volantu je stejně jako hlavice řadicí páky potažená bílou kůží. Pozornost upoutá zejména kožená dělicí stěna v černé barvě za sedadly, ve které jsou zabudovány dva basové reproduktory, které drží dva vyšití lvi. Subwoofer má výkon 2 250 W, ostatní reproduktory pak 320 W. Do zavazadlového prostoru vozu Slavia se vejdou dva elektrické skútry. Tyto sklápěcí elektrické skútry jsou perfektním a ekologickým řešením pro takzvaný „poslední kilometr“ do cíle cesty.

img-responsive

Interiér Škody Slavia si ničím nezadá se sportovním střihem exteriéru | foto: Škoda Auto

img-responsive

Interiér Škody Slavia si ničím nezadá se sportovním střihem exteriéru | foto: Škoda Auto

„Již na první pohled působí Škoda Slavia velmi dynamicky. Zadní kryt se dvěma kapkovitými vyvýšeninami, dveře zavazadlového prostoru a velká kola dodávají vozu velice sportovní vzhled, který dále umocňují závodní sedadla a čtyřbodové bezpečnostní pásy. Studentům se podařilo propůjčit vozu osobitý charakter a současně velmi dobře zvládli konstrukční výzvy při přestavbě uzavřené karoserie na karoserii spider,“ říká Zdeněk Stanke, vedoucí týmu Škoda Akademie.

img-responsive

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky | foto: Škoda Auto

„Pro každého žáka Středního odborného učiliště Škoda Auto je možnost zúčastnit se projektu žákovského vozu velkou ctí a výzvou. Mají možnost zažít vývoj a vznik vozu od bílého listu papíru až po hotový vůz, a především ho můžou sami vytvářet. Je skvělé, že přitom žáky podporují odborníci z různých oblastí, kteří je také zasvětili do malých tajemství jejich práce. Hrozně moc si z toho odnesou pro jejich budoucí práci. Na voze Slavia se mi líbí především to, jak lze hrou se světlem a stíny dosáhnout zcela mimořádných efektů,“ dodává Martin Slabihoudek, ředitel Středního odborného učiliště Škoda Auto.

img-responsive

Škoda Slavia má být divokým a nespoutaným spiderem | foto: Škoda Auto

Technická data vozu Škoda Slavia:
Typ karoserie: Spider, otevřená karoserie bez střechy
Výchozí model: Škoda Scala
Počet dveří/míst k sezení: 2/2

Barva:
Bílý lak v odstínu Crystal Blue s doplňky v černé barvě Black Magic
Speciální fosforeskující pigment zajišťující výrazně „svítící“ linie a logo značky Škoda

Karoserie:
Délka - 4 362 mm
Šířka - 1 793 mm
Výška - 1 410 mm
Rozvor - 2 649 mm
Světlá výška - 180 mm
Hmotnost - 1 210 kg

Pohon:
Motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k)
Sedmistupňová převodovka DSG, pohon předních kol
Upravené výfukové potrubí

Brzdy (přední/zadní):
kotoučové/kotoučové (z vozu Škoda Octavia RS)

Kola:
dvacetipalcová kola z lehké slitiny Xtreme (z vozu Škoda Kodiaq RS)
pneumatiky 235/30 ZR20 (Continental SportContact 6)

Interiér:
Potah černou kůží (perforovaná kůže, hladká kůže, karbonová kůže)
Sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy

Zvláštnosti:
Upravený přední a zadní nárazník
Integrovaný spoiler v pátých dveřích
Prahové lišty Monte Carlo
Individuálně nastavitelné světelné diody
Osvětlený nápis Škoda s funkcí brzdového a couvacího světla
Audiosystém o výkonu 320 W se subwooferem o výkonu 2 250 W

Vytisknout

Diskuze: Škoda Slavia v celé své kráse. Za možnost mít ji v garáži by si jistě řada lidí ráda zaplatila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů, ale začala montovat něco jiného

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

reklama

Doporučujeme

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Toyota změnila logo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  5. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  6. Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud