ELEKTRICKÁ DODÁVKA pomůže rozjet elektromobilitu

AutoRoad.cz, 14. května 2020, 17:39 Google+

Peugeot e-Expert má vynikající parametry srovnatelné s osobními elektromobily

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot

Peugeot | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Peugeot e-Expert má vynikající parametry srovnatelné v dojezdu s osobními elektromobily, může tak v segmentu lehkých užitkových vozidel, kde se v Evropě ročně prodá více než 750 000 vozidel ročně, zaznamenat výrazné prodeje. Prodeji může velmi pomoci fakt, že mezi podnikateli a firmami je vůz znám svou praktičností a možnosti sestavit si vozidlo dle potřeb. Zákazníci si tak opět budou vybírat vozidlo ve třech verzích délek L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm.

img-responsive

Peugeot | foto: Peugeot

Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v segmentu furgonů zcela exkluzivní. Díky velkým otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně:
- vepředu usadit 3 osoby: tuto praktickou vlastnost velmi oceňují firemní zákazníci, kteří potřebují převážet zaměstnance i s nářadím z jednoho místa na druhé a mohou tak počet jízd optimalizovat;
- získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky o 116 cm nebo větším prostorem vepředu a přepravovat 2 osoby;
- použít funkci mobilní kanceláře díky otočnému stolku zabudovanému ve sklopitelném opěradle středového sedadla;
- využít odkládací přihrádku pod středovým sedadlem.

img-responsive

Peugeot | foto: Peugeot

Nechybí ani plošina s kabinou pro karosářské přestavby v délce L2. Kromě již zmíněného nepřeberného množství kombinace sedaček, dveří, úrovní budou nabídnuty úrovně výbav od zákkladní pracovní verze po specifikaci připomínající výbavou osobní automobil.

img-responsive

Peugeot | foto: Peugeot


Schopnost táhnout náklad až 1 000 kg je doslova ohromující hodnota v této disciplíně, zvláště po doslova tristních výsledcích u osobních elektromobilů.
Praktičnost je završena maximální hodnotou užitečného objem 6,6 m³ a užitečného zatížení 1275 kg.

Zdá se, že Peugeot nezapomněl na to, že u elektromobilu jsou nejdůležitější 2 základní komponenty, to je baterie a systém nabíjení. Přitom mnoho jiných výrobců se při návrhu elektrické verze lehkého užitkového vozidla nechala unést myšlenkou, že takové vozidlo ujede v denním provozu cca 100 km a noc stráví na nabíječce ve firemní garáži. Proto tyto prvotiny vybavili v rámci finančních úspor baterii s nedostatečnou kapacitou a především levným a neefektivním systémem dobíjení bez řádné regulace teploty baterie při nabíjení.

img-responsive

Peugeot | foto: Peugeot

Parametry Peugeotu e-Expert napovídají, že francouzský výrobce na to šel jinak. Vozidlo je postaveno na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Současný Peugeot e-Expert nabízí elektromotor s maximálním výkonem 100 kW. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru.

Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí a samozřejmě neprodukuje žádné emise.

Výkony (v režimu POWER) jsou pro lehký užitkový vůz dostatečné. Maximální rychlost je 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,1 s, zrychlení s pevným startem 1000 m za 35,8 s, zrychlení z 80 na 120 km/h za 12,1 s.

Nový e-Expert nabízí dva různé dojezdy v závislosti na kapacitě lithium-iontových baterií. Verze L1, L2, L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacitě 50 kWh, umožňují dosahovat dojezdu až 230 km dle certifikačního protokolu WLTP. Verze L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacitě 75 kWh umožňující dosahovat podle stejného certifikačního protokolu dojezdu až 330 km.

Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení.

Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud 7,4 kW a za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud 11 kW. Režimy nabíjení jsou flexibilní. K dispozici jsou následující alternativy:
- standardní zásuvka (8A): plné nabití během 31 hodin (baterie 50 kWh) nebo 47 hodin (baterie 75 kWh);
- zesílená zásuvka (16A): plné nabití během 15 hodin (baterie 50 kWh) nebo 23 hodin (baterie 75 kWh);
- Wall Box 7,4 kW: plné nabití během 7,5 hodiny (baterie 50 kWh) nebo 11 hod. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
- Wall Box 11 kW: plné nabití během 5 hodin (baterie 50 kWh) nebo 7,5 hodiny (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
- veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh).

img-responsive

Peugeot | foto: Peugeot

Nabíjení lze naprogramovat přes displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy). Tento systém také umožňuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.

Šetření elektrickou energii na úkor komfortu zde není. Nový Peugeot e-Expert poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu zásluhou vysoce výkonného elektrického ohřívače (5 kW), vyhřívaných sedadel, přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®, samozřejmě vše v závislosti na úrovni výbavy. Tato programovatelná aplikace je velmi praktická, protože umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty pro baterii.

Nový Peugeot e-Expert nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:
- Eco (60 kW, 190 Nm): optimalizace dojezdu;
- Normal (80 kW, 210 Nm): optimální pro každodenní provoz;
- Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění s příslušným typem regenerace baterie:
- mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;
- vyšší, (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace.

Zdá se, že se jedná o velmi praktický, ve třídě lehkých užitkových vozidel v současnosti bezkonkurenční elektromobil. Spotřeba elektrické energie zatím není uvedena, podléhá homologaci, ale dá se odhadnout, že se bude pohybovat při provozu mezi 20 - 27 kWh/100 km, což by znamenalo při cenách 3 - 6 Kč/kWh elektrické energie náklady na energii v hodnotě 0,60 – 1,50 Kč na 1 ujetý km. Dle pořizovací ceny, ročních kilometrových nájezdů si firmy udělají kalkulaci, zda se tohoto elektrického pracanta pro město a příměstský provoz vyplatí pořídit.

Vytisknout

Diskuze: ELEKTRICKÁ DODÁVKA pomůže rozjet elektromobilitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

BMW 4 Cabrio začíná na českém trhu s cenou 1 319 500 Kč s motorem o výkonu 135 kW (184 k)

BMW 4 Cabrio má ceny pro český trh. Mění trochu strategii, na první pohled to ale není znát

HoppyGo

Prodeje nových aut nadále klesají, roste zájem o jejich předplatné

reklama

Doporučujeme

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin

Úpravy z jachty, golfu nebo obýváku? Majitelům Mustangu Mach-E slibují zajímavé…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  2. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud