Renault Alaskan je sice na trhu teprve od roku 2017. přesto přišel čas na jeho první modernizaci. Ta se však zaměřuje pouze na techniku a dělá z Alaskanu ještě lepšího společníka jak pro práci, tak pro zábavu. Mezi změnami se objevují například čistší motory, vyšší nosnost, lepší brzdy a nové technologie.
Automobily typu pick-up jsou v posledních letech na vzestupu i v Evropě, kde se stávají nejen praktickými pomocníky při práci, ale také příjemnými společníky při cestách za sportem, odpočinkem či dobrodružstvím. Toho si je vědoma i automobilka Renault, která před dvěma lety nabídla nový model Alaskan, který technicky vychází z modelu Nissan Navara.
Nyní však dozrál čas na modernizaci Alaskanu, která z něj udělá ještě schopnějšího pracanta i společníka na cestách. Jedním z nejdůležitějších prvků modernizace je zvýšení nosnosti pick-upu na 1.1 tuny, což znamená navýšení kapacity o 127 kg až 146 kg - v závislosti na zvolené variantě. Schopnost utáhnout náklad o hmotnosti až 3.5 tuny zůstává nezměněna.
Za vyšší nosnost můžeme poděkovat nové zadní pětiprvkové nápravě, která kromě jiného i omezuje vibrace a tím přispívá k lepšímu jízdnímu komfortu. Navíc se na zadní nápravě nově objevují i kotoučové brzdy, což rozhodně přispěje k vyšší bezpečnosti v provozu.
Na poli bezpečnosti se však odehrálo více novinek. Již v základním provedení Alaskanu by se měl třeba standardně objevit systém automatického nouzového brzdění AEB. Dále by se v nabídce měl objevit asistent pro jízdu s vlekem „Trailer Sway Assist," který pomůže řidiči udržet připojený vlek stabilním za všech okolností. Nový informační systém také nabídne kamery s 360° pokrytím okolí vozu a asistenty pro rozjezd do kopce a sjíždění svahů prošly modernizací, která má zajistit lepší kontrolu nad vozem i při náročných manévrech.
Modernizace se nevyhnula ani pohonným jednotkám, nemusíte se však bát žádných omezení. Alaskan nabídne novou generaci Blue dCi Renault motorů, které používají nejmodernější technologie pro omezení vypouštění škodlivých látek - včetně technologie selektivní katalytické redukce (SCR). Nemusíte se však bát žádných negativních dopadů, ba naopak.
Dvakrát přeplňovaný 2.3 litrový naftový motor je stále k dispozici ve dvou konfiguracích s výkonem 160 koní a 160 koní. A zatímco točivý moment silnějšího motoru zůstal nezměněn (450 Nm), slabší dostal o 22 Nm navíc, takže nyní nabídne točivý moment 425 Nm. Oba motory je navíc stále možné spojit s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem.
Nový Alaskan stále nabídne i bohatou škálu příslušenství, včetně hardtopu nebo prémiového audia Focal. Nově bude vůz osazen 17-palcovými disky, které nahrazují starší šestnáctky. 18- palcové disky pak nabídnou nový design.
Ceny a bližší informace se nejspíše dozvíme až krátce před uvedením modernizovaného modelu na evropské trhy, což je naplánováno na letošní podzim.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.