Renault Alaskan je sice na trhu teprve od roku 2017. přesto přišel čas na jeho první modernizaci. Ta se však zaměřuje pouze na techniku a dělá z Alaskanu ještě lepšího společníka jak pro práci, tak pro zábavu. Mezi změnami se objevují například čistší motory, vyšší nosnost, lepší brzdy a nové technologie.
Automobily typu pick-up jsou v posledních letech na vzestupu i v Evropě, kde se stávají nejen praktickými pomocníky při práci, ale také příjemnými společníky při cestách za sportem, odpočinkem či dobrodružstvím. Toho si je vědoma i automobilka Renault, která před dvěma lety nabídla nový model Alaskan, který technicky vychází z modelu Nissan Navara.
Nyní však dozrál čas na modernizaci Alaskanu, která z něj udělá ještě schopnějšího pracanta i společníka na cestách. Jedním z nejdůležitějších prvků modernizace je zvýšení nosnosti pick-upu na 1.1 tuny, což znamená navýšení kapacity o 127 kg až 146 kg - v závislosti na zvolené variantě. Schopnost utáhnout náklad o hmotnosti až 3.5 tuny zůstává nezměněna.
Za vyšší nosnost můžeme poděkovat nové zadní pětiprvkové nápravě, která kromě jiného i omezuje vibrace a tím přispívá k lepšímu jízdnímu komfortu. Navíc se na zadní nápravě nově objevují i kotoučové brzdy, což rozhodně přispěje k vyšší bezpečnosti v provozu.
Na poli bezpečnosti se však odehrálo více novinek. Již v základním provedení Alaskanu by se měl třeba standardně objevit systém automatického nouzového brzdění AEB. Dále by se v nabídce měl objevit asistent pro jízdu s vlekem „Trailer Sway Assist," který pomůže řidiči udržet připojený vlek stabilním za všech okolností. Nový informační systém také nabídne kamery s 360° pokrytím okolí vozu a asistenty pro rozjezd do kopce a sjíždění svahů prošly modernizací, která má zajistit lepší kontrolu nad vozem i při náročných manévrech.
Modernizace se nevyhnula ani pohonným jednotkám, nemusíte se však bát žádných omezení. Alaskan nabídne novou generaci Blue dCi Renault motorů, které používají nejmodernější technologie pro omezení vypouštění škodlivých látek - včetně technologie selektivní katalytické redukce (SCR). Nemusíte se však bát žádných negativních dopadů, ba naopak.
Dvakrát přeplňovaný 2.3 litrový naftový motor je stále k dispozici ve dvou konfiguracích s výkonem 160 koní a 160 koní. A zatímco točivý moment silnějšího motoru zůstal nezměněn (450 Nm), slabší dostal o 22 Nm navíc, takže nyní nabídne točivý moment 425 Nm. Oba motory je navíc stále možné spojit s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem.
Nový Alaskan stále nabídne i bohatou škálu příslušenství, včetně hardtopu nebo prémiového audia Focal. Nově bude vůz osazen 17-palcovými disky, které nahrazují starší šestnáctky. 18- palcové disky pak nabídnou nový design.
Ceny a bližší informace se nejspíše dozvíme až krátce před uvedením modernizovaného modelu na evropské trhy, což je naplánováno na letošní podzim.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?