Skica interiéru studie Škoda Vision iV poskytuje výhled na překvapivá řešení prvního vozu značky Škoda s čistě elektrickým pohonem na bázi platformy MEB. Nové je zejména inovativní a uživatelsky přívětivé uspořádání přístrojové desky a středového panelu. Doplňuje je centrálně umístěný displej, který se zdánlivě vznáší, a nový dvouramenný volant.
Studie Vision iV s čistě elektrickým pohonem nabízí výhled do budoucnosti, na to, jak může vypadat interiér prvního vozu značky Škoda na bázi modulární elektrické platformy (MEB) koncernu Volkswagen. Vůz se obejde bez klasického středového tunelu – designéři značky Škoda tedy využili možnosti nové platformy MEB k vytvoření nového velkoryse koncipovaného interiéru. Zcela nově například uspořádali přístrojovou desku a středový panel.
Mezi sedadly řidiče a spolujezdce nabízí Vision iV na nejnižší úrovni velký odkládací prostor, nad ním se nachází středový panel, který je pro řidiče i spolujezdce velmi snadno dosažitelný. Zde je možné umístit dva mobilní telefony, které se bezdrátově připojí do systému obsluhy a infotainmentu. Kromě toho tu lze tato zařízení také indukčně dobíjet.
Přístrojový panel je rozdělený do dvou úrovní, jeho tvary i ozdobné obšití přitom kopírují linie přídě vozu. Velký, volně stojící displej jakoby se nad přístrojovou deskou vznášel, před ním najdeme i opěrku pro ruku, která dotykovou obrazovku obsluhuje. Zcela nově je koncipován také volant, vystačí si se dvěma rameny a namísto obvyklého loga značky nese nápis Škoda.
Škoda studií Vision iV učinila další krok směrem k elektromobilitě. V příštích čtyřech letech bude česká automobilka investovat zhruba dvě miliardy eur do alternativních pohonů i do služeb, souvisejících s mobilitou a do konce roku 2022 uvede na trh deset elektrifikovaných modelů.
Světová premiéra studie Škoda Vision iV proběhne na autosalonu v Ženevě od 5. do 17. března 2019.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?