Skica interiéru studie Škoda Vision iV poskytuje výhled na překvapivá řešení prvního vozu značky Škoda s čistě elektrickým pohonem na bázi platformy MEB. Nové je zejména inovativní a uživatelsky přívětivé uspořádání přístrojové desky a středového panelu. Doplňuje je centrálně umístěný displej, který se zdánlivě vznáší, a nový dvouramenný volant.
Studie Vision iV s čistě elektrickým pohonem nabízí výhled do budoucnosti, na to, jak může vypadat interiér prvního vozu značky Škoda na bázi modulární elektrické platformy (MEB) koncernu Volkswagen. Vůz se obejde bez klasického středového tunelu – designéři značky Škoda tedy využili možnosti nové platformy MEB k vytvoření nového velkoryse koncipovaného interiéru. Zcela nově například uspořádali přístrojovou desku a středový panel.
Mezi sedadly řidiče a spolujezdce nabízí Vision iV na nejnižší úrovni velký odkládací prostor, nad ním se nachází středový panel, který je pro řidiče i spolujezdce velmi snadno dosažitelný. Zde je možné umístit dva mobilní telefony, které se bezdrátově připojí do systému obsluhy a infotainmentu. Kromě toho tu lze tato zařízení také indukčně dobíjet.
Přístrojový panel je rozdělený do dvou úrovní, jeho tvary i ozdobné obšití přitom kopírují linie přídě vozu. Velký, volně stojící displej jakoby se nad přístrojovou deskou vznášel, před ním najdeme i opěrku pro ruku, která dotykovou obrazovku obsluhuje. Zcela nově je koncipován také volant, vystačí si se dvěma rameny a namísto obvyklého loga značky nese nápis Škoda.
Škoda studií Vision iV učinila další krok směrem k elektromobilitě. V příštích čtyřech letech bude česká automobilka investovat zhruba dvě miliardy eur do alternativních pohonů i do služeb, souvisejících s mobilitou a do konce roku 2022 uvede na trh deset elektrifikovaných modelů.
Světová premiéra studie Škoda Vision iV proběhne na autosalonu v Ženevě od 5. do 17. března 2019.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?