Skica interiéru studie Škoda Vision iV poskytuje výhled na překvapivá řešení prvního vozu značky Škoda s čistě elektrickým pohonem na bázi platformy MEB. Nové je zejména inovativní a uživatelsky přívětivé uspořádání přístrojové desky a středového panelu. Doplňuje je centrálně umístěný displej, který se zdánlivě vznáší, a nový dvouramenný volant.
Studie Vision iV s čistě elektrickým pohonem nabízí výhled do budoucnosti, na to, jak může vypadat interiér prvního vozu značky Škoda na bázi modulární elektrické platformy (MEB) koncernu Volkswagen. Vůz se obejde bez klasického středového tunelu – designéři značky Škoda tedy využili možnosti nové platformy MEB k vytvoření nového velkoryse koncipovaného interiéru. Zcela nově například uspořádali přístrojovou desku a středový panel.
Mezi sedadly řidiče a spolujezdce nabízí Vision iV na nejnižší úrovni velký odkládací prostor, nad ním se nachází středový panel, který je pro řidiče i spolujezdce velmi snadno dosažitelný. Zde je možné umístit dva mobilní telefony, které se bezdrátově připojí do systému obsluhy a infotainmentu. Kromě toho tu lze tato zařízení také indukčně dobíjet.
Přístrojový panel je rozdělený do dvou úrovní, jeho tvary i ozdobné obšití přitom kopírují linie přídě vozu. Velký, volně stojící displej jakoby se nad přístrojovou deskou vznášel, před ním najdeme i opěrku pro ruku, která dotykovou obrazovku obsluhuje. Zcela nově je koncipován také volant, vystačí si se dvěma rameny a namísto obvyklého loga značky nese nápis Škoda.
Škoda studií Vision iV učinila další krok směrem k elektromobilitě. V příštích čtyřech letech bude česká automobilka investovat zhruba dvě miliardy eur do alternativních pohonů i do služeb, souvisejících s mobilitou a do konce roku 2022 uvede na trh deset elektrifikovaných modelů.
Světová premiéra studie Škoda Vision iV proběhne na autosalonu v Ženevě od 5. do 17. března 2019.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.