Ačkoliv kabriolety už nejsou tak populární jako dříve, obytné automobily zažívají v posledních letech renesanci a tak se jejich výrobci snaží zaujmout zákazníky prakticky čímkoliv novým a neokoukaným. A to je případ i tohoto výrazného obytného vozu Apéro od společnosti Skydance, který byl představen na právě probíhajícím veletrhu karavanů a obytných vozů CMT 2019 ve Stuttgartu.
Základem modelu Apéro se stalo šasi dodávky Fiat Ducato s 2.3 litrovým naftovým motorem Multijet o výkonu 110 kW, které však prošlo výraznou modifikací. Na vůz se dá nyní pohlížet spíše jako na dvoupodlažní autobus, nebo spíše malou jachtu se dvěma palubami. A zatímco dolní paluba je ryze obytná, horní obsahuje sedadla, volant a elektricky posuvnou pevnou střechu.
Odsunutá střecha umožní přístup denního světla a čerstvého vzduchu do kabiny řidiče a spolujezdců, která se však dá přeměnit i na kabinu obytnou. Po zatažení záclonek kolem bočních oken, které silně připomínají jachtu, vznikne v kabině slušné soukromí. Poté už jen stačí vytvořit z židlí postel o délce 2 metry a šířce 125 centimetrů a můžete spát pod hvězdami.
Pokud ale preferujete větší komfort, stačí se jen přesunout na „dolní palubu." Zde se nachází skvěle zařízený obytný prostor, kterému snad nic nechybí. Najdeme zde plnohodnotnou postel s rozměry 200 x 140 cm, kuchyň se dvěma vařiči a dřezem, linku k přípravě pokrmů a nechybí ani lednice s obsahem 145 litrů.
Ve voze je i malá, ale šikovně vymyšlená koupelna. Po vstupu člověka zaujme zejména umyvadlo, které je schované ve zdi - díky tomu se povedlo ušetřit místo a primárně je přístupná toaleta. Po odjištění páky a zatažení však umyvadla vyjede. Sprcha je pak samozřejmostí. Co se vody týče, vůz je osazen dvěma 90 litrovými nádržemi - jedna je připravena na čistou vodu a druhá sbírá vodu odpadní.
Uvnitř vozu, ale i v jeho exteriéru, najdeme řadu zajímavých úprav a drobností, které člověku usnadní na cestách život. Například v zadní části je přístup do obrovského zavazadlového prostoru, kam schováte kdeco. Uvnitř pak zaujme vykrojení v palubní desce, před kterým je okénko. To může sloužit buď k přesnějšímu navádění při parkování, nebo jako ideální místo pro psa. Zajímavostí je zde i řadící páka, která vyjíždí do pohotovostní polohy až v momentě, kdy vložíte klíč do zapalování.
Jak už to ale u podobných strojů bývá, veškerá legrace končí u ceníku. Základní provedené modelu Apéro vyjde na 108 000 Euro bez daně, s daní pak v Německu okolo 128 520 Euro, což je cca 3,3 milionu korun. Za další příplatky navíc můžete dostat upravený motor, automatickou převodovku nebo automatickou klimatizaci.
Apéro je zatím určené pouze pro evropský trh, výrobce však už nyní na svých webových stránkách hledá investory, díky kterým by mohl část produkce přesunout do USA a nabídnout tak své vozy i na místním trhu. A právě v zámoří by podobný koncept mohl jistě vyvolat výrazný zájem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?