Ačkoliv kabriolety už nejsou tak populární jako dříve, obytné automobily zažívají v posledních letech renesanci a tak se jejich výrobci snaží zaujmout zákazníky prakticky čímkoliv novým a neokoukaným. A to je případ i tohoto výrazného obytného vozu Apéro od společnosti Skydance, který byl představen na právě probíhajícím veletrhu karavanů a obytných vozů CMT 2019 ve Stuttgartu.
Základem modelu Apéro se stalo šasi dodávky Fiat Ducato s 2.3 litrovým naftovým motorem Multijet o výkonu 110 kW, které však prošlo výraznou modifikací. Na vůz se dá nyní pohlížet spíše jako na dvoupodlažní autobus, nebo spíše malou jachtu se dvěma palubami. A zatímco dolní paluba je ryze obytná, horní obsahuje sedadla, volant a elektricky posuvnou pevnou střechu.
Odsunutá střecha umožní přístup denního světla a čerstvého vzduchu do kabiny řidiče a spolujezdců, která se však dá přeměnit i na kabinu obytnou. Po zatažení záclonek kolem bočních oken, které silně připomínají jachtu, vznikne v kabině slušné soukromí. Poté už jen stačí vytvořit z židlí postel o délce 2 metry a šířce 125 centimetrů a můžete spát pod hvězdami.
Pokud ale preferujete větší komfort, stačí se jen přesunout na „dolní palubu." Zde se nachází skvěle zařízený obytný prostor, kterému snad nic nechybí. Najdeme zde plnohodnotnou postel s rozměry 200 x 140 cm, kuchyň se dvěma vařiči a dřezem, linku k přípravě pokrmů a nechybí ani lednice s obsahem 145 litrů.
Ve voze je i malá, ale šikovně vymyšlená koupelna. Po vstupu člověka zaujme zejména umyvadlo, které je schované ve zdi - díky tomu se povedlo ušetřit místo a primárně je přístupná toaleta. Po odjištění páky a zatažení však umyvadla vyjede. Sprcha je pak samozřejmostí. Co se vody týče, vůz je osazen dvěma 90 litrovými nádržemi - jedna je připravena na čistou vodu a druhá sbírá vodu odpadní.
Uvnitř vozu, ale i v jeho exteriéru, najdeme řadu zajímavých úprav a drobností, které člověku usnadní na cestách život. Například v zadní části je přístup do obrovského zavazadlového prostoru, kam schováte kdeco. Uvnitř pak zaujme vykrojení v palubní desce, před kterým je okénko. To může sloužit buď k přesnějšímu navádění při parkování, nebo jako ideální místo pro psa. Zajímavostí je zde i řadící páka, která vyjíždí do pohotovostní polohy až v momentě, kdy vložíte klíč do zapalování.
Jak už to ale u podobných strojů bývá, veškerá legrace končí u ceníku. Základní provedené modelu Apéro vyjde na 108 000 Euro bez daně, s daní pak v Německu okolo 128 520 Euro, což je cca 3,3 milionu korun. Za další příplatky navíc můžete dostat upravený motor, automatickou převodovku nebo automatickou klimatizaci.
Apéro je zatím určené pouze pro evropský trh, výrobce však už nyní na svých webových stránkách hledá investory, díky kterým by mohl část produkce přesunout do USA a nabídnout tak své vozy i na místním trhu. A právě v zámoří by podobný koncept mohl jistě vyvolat výrazný zájem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.