Ačkoliv kabriolety už nejsou tak populární jako dříve, obytné automobily zažívají v posledních letech renesanci a tak se jejich výrobci snaží zaujmout zákazníky prakticky čímkoliv novým a neokoukaným. A to je případ i tohoto výrazného obytného vozu Apéro od společnosti Skydance, který byl představen na právě probíhajícím veletrhu karavanů a obytných vozů CMT 2019 ve Stuttgartu.
Základem modelu Apéro se stalo šasi dodávky Fiat Ducato s 2.3 litrovým naftovým motorem Multijet o výkonu 110 kW, které však prošlo výraznou modifikací. Na vůz se dá nyní pohlížet spíše jako na dvoupodlažní autobus, nebo spíše malou jachtu se dvěma palubami. A zatímco dolní paluba je ryze obytná, horní obsahuje sedadla, volant a elektricky posuvnou pevnou střechu.
Odsunutá střecha umožní přístup denního světla a čerstvého vzduchu do kabiny řidiče a spolujezdců, která se však dá přeměnit i na kabinu obytnou. Po zatažení záclonek kolem bočních oken, které silně připomínají jachtu, vznikne v kabině slušné soukromí. Poté už jen stačí vytvořit z židlí postel o délce 2 metry a šířce 125 centimetrů a můžete spát pod hvězdami.
Pokud ale preferujete větší komfort, stačí se jen přesunout na „dolní palubu." Zde se nachází skvěle zařízený obytný prostor, kterému snad nic nechybí. Najdeme zde plnohodnotnou postel s rozměry 200 x 140 cm, kuchyň se dvěma vařiči a dřezem, linku k přípravě pokrmů a nechybí ani lednice s obsahem 145 litrů.
Ve voze je i malá, ale šikovně vymyšlená koupelna. Po vstupu člověka zaujme zejména umyvadlo, které je schované ve zdi - díky tomu se povedlo ušetřit místo a primárně je přístupná toaleta. Po odjištění páky a zatažení však umyvadla vyjede. Sprcha je pak samozřejmostí. Co se vody týče, vůz je osazen dvěma 90 litrovými nádržemi - jedna je připravena na čistou vodu a druhá sbírá vodu odpadní.
Uvnitř vozu, ale i v jeho exteriéru, najdeme řadu zajímavých úprav a drobností, které člověku usnadní na cestách život. Například v zadní části je přístup do obrovského zavazadlového prostoru, kam schováte kdeco. Uvnitř pak zaujme vykrojení v palubní desce, před kterým je okénko. To může sloužit buď k přesnějšímu navádění při parkování, nebo jako ideální místo pro psa. Zajímavostí je zde i řadící páka, která vyjíždí do pohotovostní polohy až v momentě, kdy vložíte klíč do zapalování.
Jak už to ale u podobných strojů bývá, veškerá legrace končí u ceníku. Základní provedené modelu Apéro vyjde na 108 000 Euro bez daně, s daní pak v Německu okolo 128 520 Euro, což je cca 3,3 milionu korun. Za další příplatky navíc můžete dostat upravený motor, automatickou převodovku nebo automatickou klimatizaci.
Apéro je zatím určené pouze pro evropský trh, výrobce však už nyní na svých webových stránkách hledá investory, díky kterým by mohl část produkce přesunout do USA a nabídnout tak své vozy i na místním trhu. A právě v zámoří by podobný koncept mohl jistě vyvolat výrazný zájem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?