Nové Bugatti Divo v číslech? Tenhle stroj vás prostě musí ohromit

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. srpna 2018, 11:25 Google+

Automobilka Bugatti si vybrala letošní ročník motoristické slavnosti Pebble Beach Concours jako den premiéry svého modelu Divo, o kterém jsme slýchaly útržky informací již od července. Nový model je elegantní, rychlý a také pořádně drahý. Co všechno ale u tohoto stroje skutečně stojí za pozornost?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Divo

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Ať už se budeme bavit o kterémkoliv Bugatti, zřejmě nikdy nepadne slovo o tom, že by mělo nedostatek výkonu. Totéž platí i pro Divo, jehož motor by měl pocházet z Chiron. Bavíme se tak o stádu cca 1500 koní, které dokáží vůz rozpohybovat k rychlosti okolo 370 km/h.

Výkon i maximální rychlost jsou posazeny vysoko, ovšem cena šplhá ještě výš. Divo bude vyrobeno pouze v 40 kusech, přičemž každý vyjde na 5 milionů Euro, tedy cca 128.8 milionu korun. O nezájem se však automobilka nemusí bát, všechny stroje už si údajně našly své kupce.

Co dalšího ale o modelu Divo víme? Za pozornost stojí bezesporu těchto pět působivých vlastností:

Přítlačná síla o 89 kg vyšší než u Chironu

Automobilka Bugatti osadila Divo aerodynamickým paketem který jednak skvěle vypadá, ale hlavně je opravdu funkční. Divo totiž dokáže vygenerovat o 89 kilogramů přítlačné síly víc než Chiron, celkem se tedy bavíme o přítlaku 455.9 kilogramu.

Pozitivní zprávou také je, že navzdory novému body-kitu se modelu Divo podařilo výrazně zhubnout - cca o 34 kilogramů. Bugatti sice oficiální čísla nezveřejnilo, přesto se odhaduje, že váha by se mohla pohybovat okolo 1 941 kilogramů, ak uvádí Motor1.com

Vyvine přetížení až 1.6 G

Čím větší přítlak, tím větší přetížení. A v tomto případě se bavíme o skutečně vysokém přítlaku. V řeči čísel se sice jedná jen o 0.1 G oproti modelu Chiron, v praxi to však znamená obrovské rozdíly. A to dokonce tak velké, že Divo bylo schopno zajet slavný okruh Nardo o 8 sekund rychleji než model Chiron.

img-responsive

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Lepší zrychlení, omezená rychlost

Bugatti měla ve zvyku pokaždé představovat rychlejší model, novinka Divo má však vyšší maximální rychlost proti Chiron úmyslně omezenou. Chiron sice mohl dosahovat rychlostí až 420 km/h, modelu Divo v tom však brání přidané aerodynamické prvky, které se zaměřují hlavně na generování přítlaku. Dobrou zprávou však je, že v akceleraci z 0 na 96 km/h bude Divo rychlejší o 0.1 sekundy. Tenhle sprint tak ve výsledku zvládne za 2.4 sekundy.

Cena? 5 milionů Euro

S cenovkou 5 milionů euro, v přepočtu cca 128.8 milionů korun, je Divo jedním z nejdražších automobilů na trhu. Model Chiron se dá pořídit zhruba o 60 milionů levněji a Veyron Super Sport dokonce o 90.5 milionů levněji. Dá se tedy předpokládat, že zájemce spíš než jeho výkon bude zajímat investice spojená s omezeným množstvím na trhu.

img-responsive

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Pouze 40 kusů

Pokud jste doufali, že byste si mohli divo mohli prohlédnout alespoň vystavené na showroomu, moc nadějí tomu nedávejte. Vyrobenou totiž bude pouhých 40 kusů, přičemž každý z nich už zřejmě našel svého kupce. Jak vysoká musela být záloha nevíme, přesto je nám ale jasné, že další zájemci, byť o vůz z druhé ruky, budou muset sáhnout ještě hlouběji do kapsy.

Vytisknout

Diskuze: Nové Bugatti Divo v číslech? Tenhle stroj vás prostě musí ohromit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Zajímavý trik na rychlou a snadnou údržbu kol

Chcete mít zářivá kola za pár minut? Tenhle trik byste měli znát

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud