Nové Bugatti Divo v číslech? Tenhle stroj vás prostě musí ohromit

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. srpna 2018, 11:25 Google+

Automobilka Bugatti si vybrala letošní ročník motoristické slavnosti Pebble Beach Concours jako den premiéry svého modelu Divo, o kterém jsme slýchaly útržky informací již od července. Nový model je elegantní, rychlý a také pořádně drahý. Co všechno ale u tohoto stroje skutečně stojí za pozornost?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Divo

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Ať už se budeme bavit o kterémkoliv Bugatti, zřejmě nikdy nepadne slovo o tom, že by mělo nedostatek výkonu. Totéž platí i pro Divo, jehož motor by měl pocházet z Chiron. Bavíme se tak o stádu cca 1500 koní, které dokáží vůz rozpohybovat k rychlosti okolo 370 km/h.

Výkon i maximální rychlost jsou posazeny vysoko, ovšem cena šplhá ještě výš. Divo bude vyrobeno pouze v 40 kusech, přičemž každý vyjde na 5 milionů Euro, tedy cca 128.8 milionu korun. O nezájem se však automobilka nemusí bát, všechny stroje už si údajně našly své kupce.

Co dalšího ale o modelu Divo víme? Za pozornost stojí bezesporu těchto pět působivých vlastností:

Přítlačná síla o 89 kg vyšší než u Chironu

Automobilka Bugatti osadila Divo aerodynamickým paketem který jednak skvěle vypadá, ale hlavně je opravdu funkční. Divo totiž dokáže vygenerovat o 89 kilogramů přítlačné síly víc než Chiron, celkem se tedy bavíme o přítlaku 455.9 kilogramu.

Pozitivní zprávou také je, že navzdory novému body-kitu se modelu Divo podařilo výrazně zhubnout - cca o 34 kilogramů. Bugatti sice oficiální čísla nezveřejnilo, přesto se odhaduje, že váha by se mohla pohybovat okolo 1 941 kilogramů, ak uvádí Motor1.com

Vyvine přetížení až 1.6 G

Čím větší přítlak, tím větší přetížení. A v tomto případě se bavíme o skutečně vysokém přítlaku. V řeči čísel se sice jedná jen o 0.1 G oproti modelu Chiron, v praxi to však znamená obrovské rozdíly. A to dokonce tak velké, že Divo bylo schopno zajet slavný okruh Nardo o 8 sekund rychleji než model Chiron.

img-responsive

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Lepší zrychlení, omezená rychlost

Bugatti měla ve zvyku pokaždé představovat rychlejší model, novinka Divo má však vyšší maximální rychlost proti Chiron úmyslně omezenou. Chiron sice mohl dosahovat rychlostí až 420 km/h, modelu Divo v tom však brání přidané aerodynamické prvky, které se zaměřují hlavně na generování přítlaku. Dobrou zprávou však je, že v akceleraci z 0 na 96 km/h bude Divo rychlejší o 0.1 sekundy. Tenhle sprint tak ve výsledku zvládne za 2.4 sekundy.

Cena? 5 milionů Euro

S cenovkou 5 milionů euro, v přepočtu cca 128.8 milionů korun, je Divo jedním z nejdražších automobilů na trhu. Model Chiron se dá pořídit zhruba o 60 milionů levněji a Veyron Super Sport dokonce o 90.5 milionů levněji. Dá se tedy předpokládat, že zájemce spíš než jeho výkon bude zajímat investice spojená s omezeným množstvím na trhu.

img-responsive

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Pouze 40 kusů

Pokud jste doufali, že byste si mohli divo mohli prohlédnout alespoň vystavené na showroomu, moc nadějí tomu nedávejte. Vyrobenou totiž bude pouhých 40 kusů, přičemž každý z nich už zřejmě našel svého kupce. Jak vysoká musela být záloha nevíme, přesto je nám ale jasné, že další zájemci, byť o vůz z druhé ruky, budou muset sáhnout ještě hlouběji do kapsy.

Vytisknout

Diskuze: Nové Bugatti Divo v číslech? Tenhle stroj vás prostě musí ohromit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

Tesla Model Y

Mají zachránit planetu, přitom už tak drahé Tesly ještě přitvrdily

Toyota Compact Cruiser EV

Elektrický teréňák Compact Cruiser EV od Toyoty získal designovou cenu

Volkswagen Caddy 4Motion

Test: Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion – kříženec dodávky a MPV s pohonem všech kol

Ford

Ani Fordu se svolávací akce nevyhnuly. Tři miliony aut musí do servisu

reklama

Doporučujeme

Zajímavý trik na rychlou a snadnou údržbu kol

Chcete mít zářivá kola za pár minut? Tenhle trik byste měli znát

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

  6. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud