Nové Bugatti Divo v číslech? Tenhle stroj vás prostě musí ohromit

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. srpna 2018, 11:25 Google+

Automobilka Bugatti si vybrala letošní ročník motoristické slavnosti Pebble Beach Concours jako den premiéry svého modelu Divo, o kterém jsme slýchaly útržky informací již od července. Nový model je elegantní, rychlý a také pořádně drahý. Co všechno ale u tohoto stroje skutečně stojí za pozornost?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Divo

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Ať už se budeme bavit o kterémkoliv Bugatti, zřejmě nikdy nepadne slovo o tom, že by mělo nedostatek výkonu. Totéž platí i pro Divo, jehož motor by měl pocházet z Chiron. Bavíme se tak o stádu cca 1500 koní, které dokáží vůz rozpohybovat k rychlosti okolo 370 km/h.

Výkon i maximální rychlost jsou posazeny vysoko, ovšem cena šplhá ještě výš. Divo bude vyrobeno pouze v 40 kusech, přičemž každý vyjde na 5 milionů Euro, tedy cca 128.8 milionu korun. O nezájem se však automobilka nemusí bát, všechny stroje už si údajně našly své kupce.

Co dalšího ale o modelu Divo víme? Za pozornost stojí bezesporu těchto pět působivých vlastností:

Přítlačná síla o 89 kg vyšší než u Chironu

Automobilka Bugatti osadila Divo aerodynamickým paketem který jednak skvěle vypadá, ale hlavně je opravdu funkční. Divo totiž dokáže vygenerovat o 89 kilogramů přítlačné síly víc než Chiron, celkem se tedy bavíme o přítlaku 455.9 kilogramu.

Pozitivní zprávou také je, že navzdory novému body-kitu se modelu Divo podařilo výrazně zhubnout - cca o 34 kilogramů. Bugatti sice oficiální čísla nezveřejnilo, přesto se odhaduje, že váha by se mohla pohybovat okolo 1 941 kilogramů, ak uvádí Motor1.com

Vyvine přetížení až 1.6 G

Čím větší přítlak, tím větší přetížení. A v tomto případě se bavíme o skutečně vysokém přítlaku. V řeči čísel se sice jedná jen o 0.1 G oproti modelu Chiron, v praxi to však znamená obrovské rozdíly. A to dokonce tak velké, že Divo bylo schopno zajet slavný okruh Nardo o 8 sekund rychleji než model Chiron.

img-responsive

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Lepší zrychlení, omezená rychlost

Bugatti měla ve zvyku pokaždé představovat rychlejší model, novinka Divo má však vyšší maximální rychlost proti Chiron úmyslně omezenou. Chiron sice mohl dosahovat rychlostí až 420 km/h, modelu Divo v tom však brání přidané aerodynamické prvky, které se zaměřují hlavně na generování přítlaku. Dobrou zprávou však je, že v akceleraci z 0 na 96 km/h bude Divo rychlejší o 0.1 sekundy. Tenhle sprint tak ve výsledku zvládne za 2.4 sekundy.

Cena? 5 milionů Euro

S cenovkou 5 milionů euro, v přepočtu cca 128.8 milionů korun, je Divo jedním z nejdražších automobilů na trhu. Model Chiron se dá pořídit zhruba o 60 milionů levněji a Veyron Super Sport dokonce o 90.5 milionů levněji. Dá se tedy předpokládat, že zájemce spíš než jeho výkon bude zajímat investice spojená s omezeným množstvím na trhu.

img-responsive

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Pouze 40 kusů

Pokud jste doufali, že byste si mohli divo mohli prohlédnout alespoň vystavené na showroomu, moc nadějí tomu nedávejte. Vyrobenou totiž bude pouhých 40 kusů, přičemž každý z nich už zřejmě našel svého kupce. Jak vysoká musela být záloha nevíme, přesto je nám ale jasné, že další zájemci, byť o vůz z druhé ruky, budou muset sáhnout ještě hlouběji do kapsy.

Vytisknout

Diskuze: Nové Bugatti Divo v číslech? Tenhle stroj vás prostě musí ohromit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Zajímavý trik na rychlou a snadnou údržbu kol

Chcete mít zářivá kola za pár minut? Tenhle trik byste měli znát

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud