Automobilka Bugatti si vybrala letošní ročník motoristické slavnosti Pebble Beach Concours jako den premiéry svého modelu Divo, o kterém jsme slýchaly útržky informací již od července. Nový model je elegantní, rychlý a také pořádně drahý. Co všechno ale u tohoto stroje skutečně stojí za pozornost?
Ať už se budeme bavit o kterémkoliv Bugatti, zřejmě nikdy nepadne slovo o tom, že by mělo nedostatek výkonu. Totéž platí i pro Divo, jehož motor by měl pocházet z Chiron. Bavíme se tak o stádu cca 1500 koní, které dokáží vůz rozpohybovat k rychlosti okolo 370 km/h.
Výkon i maximální rychlost jsou posazeny vysoko, ovšem cena šplhá ještě výš. Divo bude vyrobeno pouze v 40 kusech, přičemž každý vyjde na 5 milionů Euro, tedy cca 128.8 milionu korun. O nezájem se však automobilka nemusí bát, všechny stroje už si údajně našly své kupce.
Co dalšího ale o modelu Divo víme? Za pozornost stojí bezesporu těchto pět působivých vlastností:
Přítlačná síla o 89 kg vyšší než u Chironu
Automobilka Bugatti osadila Divo aerodynamickým paketem který jednak skvěle vypadá, ale hlavně je opravdu funkční. Divo totiž dokáže vygenerovat o 89 kilogramů přítlačné síly víc než Chiron, celkem se tedy bavíme o přítlaku 455.9 kilogramu.
Pozitivní zprávou také je, že navzdory novému body-kitu se modelu Divo podařilo výrazně zhubnout - cca o 34 kilogramů. Bugatti sice oficiální čísla nezveřejnilo, přesto se odhaduje, že váha by se mohla pohybovat okolo 1 941 kilogramů, ak uvádí Motor1.com
Vyvine přetížení až 1.6 G
Čím větší přítlak, tím větší přetížení. A v tomto případě se bavíme o skutečně vysokém přítlaku. V řeči čísel se sice jedná jen o 0.1 G oproti modelu Chiron, v praxi to však znamená obrovské rozdíly. A to dokonce tak velké, že Divo bylo schopno zajet slavný okruh Nardo o 8 sekund rychleji než model Chiron.
Lepší zrychlení, omezená rychlost
Bugatti měla ve zvyku pokaždé představovat rychlejší model, novinka Divo má však vyšší maximální rychlost proti Chiron úmyslně omezenou. Chiron sice mohl dosahovat rychlostí až 420 km/h, modelu Divo v tom však brání přidané aerodynamické prvky, které se zaměřují hlavně na generování přítlaku. Dobrou zprávou však je, že v akceleraci z 0 na 96 km/h bude Divo rychlejší o 0.1 sekundy. Tenhle sprint tak ve výsledku zvládne za 2.4 sekundy.
Cena? 5 milionů Euro
S cenovkou 5 milionů euro, v přepočtu cca 128.8 milionů korun, je Divo jedním z nejdražších automobilů na trhu. Model Chiron se dá pořídit zhruba o 60 milionů levněji a Veyron Super Sport dokonce o 90.5 milionů levněji. Dá se tedy předpokládat, že zájemce spíš než jeho výkon bude zajímat investice spojená s omezeným množstvím na trhu.
Pouze 40 kusů
Pokud jste doufali, že byste si mohli divo mohli prohlédnout alespoň vystavené na showroomu, moc nadějí tomu nedávejte. Vyrobenou totiž bude pouhých 40 kusů, přičemž každý z nich už zřejmě našel svého kupce. Jak vysoká musela být záloha nevíme, přesto je nám ale jasné, že další zájemci, byť o vůz z druhé ruky, budou muset sáhnout ještě hlouběji do kapsy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.