Nový Rolls Royce Cullinan oficiálně odhalen! Klenot mezi SUV vyjde na 7 milionů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. května 2018, 14:23 Google+

Automobilka Rolls-Royce sice nedokázala uhlídat tajemství svého prvního SUV až do oficiální premiéry, ovšem dnes se konečně můžeme podívat na kompletní specifikace a rozsáhlou fotogalerii, která odhaluje nejnovějšího, nejluxusnějšího a zřejmě nejdražšího hráče na trhu luxusních SUV

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan | foto: Rolls-Royce

Sdílejte článek

Cullinan je vůbec prvním pokusem automobilky Roll-Royce o vozidlo typu SUV. Současně je vůbec prvním Rollsem, který pod kapotou ukrývá pohon všech kol. Po vlně spekulací si tak tento model nakonec vysloužil jméno Cullinan, které sdílí s největším kdy objeveným diamantem, který je součástí Britských královských šperků.

Sama automobilka popisuje Cullinan jako terénní vozidlo s vyšší stavbou karoserie, které dělá z myšlenky luxusního cestování mimo zpevněné cesty vůbec poprvé realitu. Ostatně byli to právě dotazy zákazníků, které přiměly tradiční britskou automobilku k výrobě prvního SUV.

Nový Cullinan je po nové generaci Phantomu teprve druhým modelem, jehož základem se stala hliníková platforma nazvaná "Architecture of Luxury." Pod kapotou se ukrývá přepracovaný twin-turbo 6.75 litrový motor V12, který disponuje výkonem 571 koní a točivým momentem 850 Nm, který je dostupný již při 1600 ot./min..

U automobilů značky Rolls-Royce je vcelku pochopitelné, že automobilka během výčtu parametrů vynechala schopnost akcelerace z 0 na 100 km/h. Údaje o maximální rychlosti však nechybí, takže Cullinan by měl být schopen rychlosti až 250 km/h.

Podstatně zajímavější jsou však informace o podvozku, který bude jistě zajímat všechny zákazníky toužící po komfortu mimo cesty. Šasi vozu bylo vybaveno přepracovaným samo-vyrovnávacím vzduchovým podvozkem, který má nyní podstatně větší vzduchové měchy. Další části podvozku, včetně těch pohonných, byly zesíleny, takže zákazníci se mohou těšit na nezvykle komfortní jízdu (Magic Carpet Ride) i v tom nejnáročnějším terénu.

Vůz je vybaven zcela novým systémem pohonu všech kol, který disponuje tlačítkem "Kamkoliv." Po jeho stisknutí dostává řidič k dispozici plných 850 Nm točivého momentu, takže může s lehkostí překonávat všechny typy terénu. Automobilka navíc dodává, že Cullinan zvládá i brodění až do hloubky 540 mm, což je nejvíc mezi všemi luxusními SUV.

K jízdě v terénu se však vztahuje ještě jedna zajímavá novinka. Pokud totiž systémy vozu zjistí, že jedno z kol se protáčí ve vzduchu, systém aktivního podvozku aktivuje vzduchový kompresor, který kolo přitlačí až k zemi, takže opět získá důležitou trakci. S novým Cullinanem tak bude skutečně těžké neprojet.

Od novinek určených pro jízdu v terénu se však vraťme ke klasice, kterou je v případě značky Rolls-Royce luxus. Posádka nového SUV si rozhodně nebude moci stěžovat na prostor, protože vůz měří 5341 mm na délku, 2164 na šířku, 1835 mm na výšku a jeho rozvor se pohybuje okolo 2 992 milimetrů. Váha nenaloženého vozu je cca 2660 kilogramů. Pokud srovnáme nový Cullinan například s modelem Bentayga, pak záhy zjistíme, že Bentley je o 200 mm kratší, 166 mm užší a jeho rozvor je o 303 mm kratší.

Posádka v zadní části vozu si bude moci zvolit, zda si žádá tradiční sedací lavici, nebo zda touží po dvoumístné konfiguraci s luxusními křesly. Zavazadlový prostor nabídne buď 560 litrů (v případě rozdělení), nebo cca 560 litrů. Poprvé v historii automobilky se také dočkáváme možnosti sklopení zadních sedadel, čímž vznikne plocha s kapacitou 1930 litrů a ložnou plochou o délce 2 245 milimetrů. Jedná se tak o dosud nejpraktičtější Rolls v historii.

Rolls-Royce nazývá zadní dveře vozu "The Clasp," což je dokaz na dobu, kdy se zavazadla montovala právě na jejich místo. Opomenout bychom však neměli, že zadní dveře Cullinanu jsou dvoudílné, přičemž dolní část obsahuje dvojici sedaček pro komfortní výhled.

K dalším zvláštnostem patří sklo, kterým se dá oddělit kabina vozu od zavazadlového prostoru. I v případě cestování s plně naloženým kufrem tak automobilka podstatně zvyšuje komfort a hlavně dojem vozu. Současně může sklo posloužit i jako tepelná a zvuková izolace v případě, kdy chce část posádky zůstat ve voze a část operuje u otevřeného kufru.

A zapomenout bychom neměli ani na důležitý detail, který podstatně zvyšuje úroveň uživatelského komfortu. Pokud totiž vlastníte SUV, jistě dobře víte, jak snadné je umazat si při nastupování nohavice. Někomu je navíc nepříjemné šplhat se do kabiny tak vysoko. Rolls-Royce proto přišel se systémem, díky kterému se vůz v blízkosti posádky automaticky sníží až o 40 milimetrů. Kabina má navíc zcela plochou podlahu a díky zadním sebevražedným dveřím nabízí Rolls až neskutečně komfortní nastupování.

Interiér vozu je vyplněn nejmodernější technikou a technologiemi. Volant je sice menší a silnější než v ostatních Rolls-Roycech, ovšem uprostřed palubní desky nalezneme dotykový infotainment panel. Současně je vůz doslova přehlcen bezpečnostními a asistenčními systémy, včetně systému nočního vidění.

Cullinan tak dokáže řidiče varovat před srážkou se zvířetem či chodcem, nabízí 4 kamery s panoramatickým módem a režimem pohledu z vrtulníku a samozřejmostí je i adaptivní tempomat, předkolizní asistent, hlídání jízdy v pruzích nebo sledování provozu za vozem. Řidiče pak potěší i Head-Up display s vysokým rozlišením, zatím co posádka si může užívat WiFi hotspot, nebo řadu zábavních systémů.

Nový Cullinan prošel před premiérou náročným testováním spolehlivosti, praktičnosti a terénních schopností | zdroj: youtube.com

Poněkud méně veselou kapitolou je však cena, která začíná na částce 325 000 dolarů, tedy cca 6,97 milionu korun. Pokud však zákazníci nahlédnou do pořádně dlouhého seznamu příplatkové výbavy, cena opět poroste raketovým tempem.

Vytisknout

Diskuze: Nový Rolls Royce Cullinan oficiálně odhalen! Klenot mezi SUV vyjde na 7 milionů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Růžový Mercedes-Benz G500 4x4² na výrazných kolech Forgiato

Nejlepší auto pro Barbie? Jedině růžový Mercedes G500 4×4² na obřích kolech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud