Na nový model společnosti Brabham jsme čekali dlouhých 26 let, ovšem nejhorších bylo až několik posledních měsíců. Během těch nás totiž automobilka zásobovala malými detaily, které v nás vyvolávaly stále větší zvědavost. Té už je teď ale konec, neboť model BT62 byl konečně odhalen.
Jak už napovídá velmi agresivní vzhled vozidla, nový Brabham BT62 je supersportem, jehož zběsilost však byla limitována pouze na závodní okruhy. Tady však šťastní majitelé budou moci profitovat z karbonové karoserie, masivních aerodynamických prvků, ohromného křídla,ve středu umístěných výfuků s famózním zvukem a 18-aplcových kol s centrální maticí, na které automobilky obula závodní gumy Michelin.
Masivní využívání karbonu a velmi agresivní karoserie navíc dokáží téměř překonávat fyzikální limity. Aerodynamická karoserie totiž zvládá vygenerovat přítlak až 1200 kilogramů, přičemž vůz samotný, bez řidiče a kapalin, váží pouhých 972 kilogramů. S trochou fantazie a za správných podmínek by se tak vůz měl být schopen udržet i při jízdě hlavou dolů.
Jistá agresivita a především účelovost vozu se přenesla i do interiéru, který ve své jednoduchosti nabízí jen to nejnutnější pro extrémně rychlou jízdu, včetně karbonových sedaček s homologací FIA a 6-bodových pásů. Žádné módní ani luxusní výstřelky zde nečekejte, vůz je sice vybaven 12-palcovým digitálním štítem, ovšem ten je určen k poskytování maxima informací potřebných pro jízdu. Dále je kabina vybavena karbonovým demontovatelným volantem a nastavitelnými pedály.
Při bližším pohledu pak interiér odkrývá i karbonové výplně dveří, bezpečnostní klec a Alcantarové čalounění. Vůz je také vybaven hasicím přístrojem a jednoduchým panelem s velkými tlačítky, kterým se ovládají světla, stěrače nebo směrovky. Vše je zkrátka jednoduché a koncipované pro náročnou jízdu.
O dostatek výkonu se stará uprostřed instalovaný 5.4 litrový motor V8, který navzdory absenci jakéhokoliv přeplňování generuje výkon 522 kW (710 Nm) a točivý moment až 666 Nm. O přenos výkonu na kola se stará šestistupňová závodní sekvenční převodovka. O hodnotách akceleraci či maximální rychlosti však dosud bohužel nepadlo ani slovo.
Podvozek vozu byl plně přizpůsoben závodnímu využití, takže kromě nastavitelných stabilizátorů zde najdeme i nastavitelné tlumiče Ohlins. O rychlé zastavení běsnícího stáda koní se pak starají výkonné karbon-keramické šestipístkové brzdy Brembo.
Produkce bude omezena na pouhých 70 modelů, přičemž cena jednoho kusu vychází na rovný milion liber, tedy cca 29 milionů korun. Prvních 35 vyrobených exemplářů navíc ponese speciální barvy k oslavám 35. výročí od vítězství značky Brabham v závodech Formule 1. Zbývajících 35 modelů už si zákazníci budou moci přizpůsobit svému vkusu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?