Na nový model společnosti Brabham jsme čekali dlouhých 26 let, ovšem nejhorších bylo až několik posledních měsíců. Během těch nás totiž automobilka zásobovala malými detaily, které v nás vyvolávaly stále větší zvědavost. Té už je teď ale konec, neboť model BT62 byl konečně odhalen.
Jak už napovídá velmi agresivní vzhled vozidla, nový Brabham BT62 je supersportem, jehož zběsilost však byla limitována pouze na závodní okruhy. Tady však šťastní majitelé budou moci profitovat z karbonové karoserie, masivních aerodynamických prvků, ohromného křídla,ve středu umístěných výfuků s famózním zvukem a 18-aplcových kol s centrální maticí, na které automobilky obula závodní gumy Michelin.
Masivní využívání karbonu a velmi agresivní karoserie navíc dokáží téměř překonávat fyzikální limity. Aerodynamická karoserie totiž zvládá vygenerovat přítlak až 1200 kilogramů, přičemž vůz samotný, bez řidiče a kapalin, váží pouhých 972 kilogramů. S trochou fantazie a za správných podmínek by se tak vůz měl být schopen udržet i při jízdě hlavou dolů.
Jistá agresivita a především účelovost vozu se přenesla i do interiéru, který ve své jednoduchosti nabízí jen to nejnutnější pro extrémně rychlou jízdu, včetně karbonových sedaček s homologací FIA a 6-bodových pásů. Žádné módní ani luxusní výstřelky zde nečekejte, vůz je sice vybaven 12-palcovým digitálním štítem, ovšem ten je určen k poskytování maxima informací potřebných pro jízdu. Dále je kabina vybavena karbonovým demontovatelným volantem a nastavitelnými pedály.
Při bližším pohledu pak interiér odkrývá i karbonové výplně dveří, bezpečnostní klec a Alcantarové čalounění. Vůz je také vybaven hasicím přístrojem a jednoduchým panelem s velkými tlačítky, kterým se ovládají světla, stěrače nebo směrovky. Vše je zkrátka jednoduché a koncipované pro náročnou jízdu.
O dostatek výkonu se stará uprostřed instalovaný 5.4 litrový motor V8, který navzdory absenci jakéhokoliv přeplňování generuje výkon 522 kW (710 Nm) a točivý moment až 666 Nm. O přenos výkonu na kola se stará šestistupňová závodní sekvenční převodovka. O hodnotách akceleraci či maximální rychlosti však dosud bohužel nepadlo ani slovo.
Podvozek vozu byl plně přizpůsoben závodnímu využití, takže kromě nastavitelných stabilizátorů zde najdeme i nastavitelné tlumiče Ohlins. O rychlé zastavení běsnícího stáda koní se pak starají výkonné karbon-keramické šestipístkové brzdy Brembo.
Produkce bude omezena na pouhých 70 modelů, přičemž cena jednoho kusu vychází na rovný milion liber, tedy cca 29 milionů korun. Prvních 35 vyrobených exemplářů navíc ponese speciální barvy k oslavám 35. výročí od vítězství značky Brabham v závodech Formule 1. Zbývajících 35 modelů už si zákazníci budou moci přizpůsobit svému vkusu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.