Brabham se vrací na scénu, po 26 letech představil model BT62 s výkonem 710 koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. května 2018, 11:28 Google+

Na nový model společnosti Brabham jsme čekali dlouhých 26 let, ovšem nejhorších bylo až několik posledních měsíců. Během těch nás totiž automobilka zásobovala malými detaily, které v nás vyvolávaly stále větší zvědavost. Té už je teď ale konec, neboť model BT62 byl konečně odhalen.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Brabham BT62

Brabham BT62 | foto: Brabham

Sdílejte článek

Jak už napovídá velmi agresivní vzhled vozidla, nový Brabham BT62 je supersportem, jehož zběsilost však byla limitována pouze na závodní okruhy. Tady však šťastní majitelé budou moci profitovat z karbonové karoserie, masivních aerodynamických prvků, ohromného křídla,ve středu umístěných výfuků s famózním zvukem a 18-aplcových kol s centrální maticí, na které automobilky obula závodní gumy Michelin.

Masivní využívání karbonu a velmi agresivní karoserie navíc dokáží téměř překonávat fyzikální limity. Aerodynamická karoserie totiž zvládá vygenerovat přítlak až 1200 kilogramů, přičemž vůz samotný, bez řidiče a kapalin, váží pouhých 972 kilogramů. S trochou fantazie a za správných podmínek by se tak vůz měl být schopen udržet i při jízdě hlavou dolů.

Jistá agresivita a především účelovost vozu se přenesla i do interiéru, který ve své jednoduchosti nabízí jen to nejnutnější pro extrémně rychlou jízdu, včetně karbonových sedaček s homologací FIA a 6-bodových pásů. Žádné módní ani luxusní výstřelky zde nečekejte, vůz je sice vybaven 12-palcovým digitálním štítem, ovšem ten je určen k poskytování maxima informací potřebných pro jízdu. Dále je kabina vybavena karbonovým demontovatelným volantem a nastavitelnými pedály.

Při bližším pohledu pak interiér odkrývá i karbonové výplně dveří, bezpečnostní klec a Alcantarové čalounění. Vůz je také vybaven hasicím přístrojem a jednoduchým panelem s velkými tlačítky, kterým se ovládají světla, stěrače nebo směrovky. Vše je zkrátka jednoduché a koncipované pro náročnou jízdu.

O dostatek výkonu se stará uprostřed instalovaný 5.4 litrový motor V8, který navzdory absenci jakéhokoliv přeplňování generuje výkon 522 kW (710 Nm) a točivý moment až 666 Nm. O přenos výkonu na kola se stará šestistupňová závodní sekvenční převodovka. O hodnotách akceleraci či maximální rychlosti však dosud bohužel nepadlo ani slovo.

Podvozek vozu byl plně přizpůsoben závodnímu využití, takže kromě nastavitelných stabilizátorů zde najdeme i nastavitelné tlumiče Ohlins. O rychlé zastavení běsnícího stáda koní se pak starají výkonné karbon-keramické šestipístkové brzdy Brembo.

Nový Brabham se může pochlubit mimo jiné i úchvatným zvukem | zdroj: youtube.com

Produkce bude omezena na pouhých 70 modelů, přičemž cena jednoho kusu vychází na rovný milion liber, tedy cca 29 milionů korun. Prvních 35 vyrobených exemplářů navíc ponese speciální barvy k oslavám 35. výročí od vítězství značky Brabham v závodech Formule 1. Zbývajících 35 modelů už si zákazníci budou moci přizpůsobit svému vkusu.

Vytisknout

Diskuze: Brabham se vrací na scénu, po 26 letech představil model BT62 s výkonem 710 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

Toyota Land Cruiser Black Pack

Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Přední světlomet systému IQ.Light Volkswagenu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Toyota Mirai

Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

reklama

Doporučujeme

Sodium Roadster

Monstrum z roku 1927? Dechberoucí stroj stále drží 6 rychlostních rekordů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

  2. Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

  3. Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

  4. Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

  5. Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

  6. Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud