Brabham se vrací na scénu, po 26 letech představil model BT62 s výkonem 710 koní

-mao / AutoRoad.cz, 3. května 2018, 11:28 Google+

Na nový model společnosti Brabham jsme čekali dlouhých 26 let, ovšem nejhorších bylo až několik posledních měsíců. Během těch nás totiž automobilka zásobovala malými detaily, které v nás vyvolávaly stále větší zvědavost. Té už je teď ale konec, neboť model BT62 byl konečně odhalen.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Brabham BT62

Brabham BT62 | foto: Brabham

Sdílejte článek

Jak už napovídá velmi agresivní vzhled vozidla, nový Brabham BT62 je supersportem, jehož zběsilost však byla limitována pouze na závodní okruhy. Tady však šťastní majitelé budou moci profitovat z karbonové karoserie, masivních aerodynamických prvků, ohromného křídla,ve středu umístěných výfuků s famózním zvukem a 18-aplcových kol s centrální maticí, na které automobilky obula závodní gumy Michelin.

Masivní využívání karbonu a velmi agresivní karoserie navíc dokáží téměř překonávat fyzikální limity. Aerodynamická karoserie totiž zvládá vygenerovat přítlak až 1200 kilogramů, přičemž vůz samotný, bez řidiče a kapalin, váží pouhých 972 kilogramů. S trochou fantazie a za správných podmínek by se tak vůz měl být schopen udržet i při jízdě hlavou dolů.

Jistá agresivita a především účelovost vozu se přenesla i do interiéru, který ve své jednoduchosti nabízí jen to nejnutnější pro extrémně rychlou jízdu, včetně karbonových sedaček s homologací FIA a 6-bodových pásů. Žádné módní ani luxusní výstřelky zde nečekejte, vůz je sice vybaven 12-palcovým digitálním štítem, ovšem ten je určen k poskytování maxima informací potřebných pro jízdu. Dále je kabina vybavena karbonovým demontovatelným volantem a nastavitelnými pedály.

Při bližším pohledu pak interiér odkrývá i karbonové výplně dveří, bezpečnostní klec a Alcantarové čalounění. Vůz je také vybaven hasicím přístrojem a jednoduchým panelem s velkými tlačítky, kterým se ovládají světla, stěrače nebo směrovky. Vše je zkrátka jednoduché a koncipované pro náročnou jízdu.

O dostatek výkonu se stará uprostřed instalovaný 5.4 litrový motor V8, který navzdory absenci jakéhokoliv přeplňování generuje výkon 522 kW (710 Nm) a točivý moment až 666 Nm. O přenos výkonu na kola se stará šestistupňová závodní sekvenční převodovka. O hodnotách akceleraci či maximální rychlosti však dosud bohužel nepadlo ani slovo.

Podvozek vozu byl plně přizpůsoben závodnímu využití, takže kromě nastavitelných stabilizátorů zde najdeme i nastavitelné tlumiče Ohlins. O rychlé zastavení běsnícího stáda koní se pak starají výkonné karbon-keramické šestipístkové brzdy Brembo.

Nový Brabham se může pochlubit mimo jiné i úchvatným zvukem | zdroj: youtube.com

Produkce bude omezena na pouhých 70 modelů, přičemž cena jednoho kusu vychází na rovný milion liber, tedy cca 29 milionů korun. Prvních 35 vyrobených exemplářů navíc ponese speciální barvy k oslavám 35. výročí od vítězství značky Brabham v závodech Formule 1. Zbývajících 35 modelů už si zákazníci budou moci přizpůsobit svému vkusu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Brabham se vrací na scénu, po 26 letech představil model BT62 s výkonem 710 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lada 2106

Ruský zloděj ukradl v jednom týdnu hned tři Lady, domů ale nedojel ani s jednou

Ilustrační foto

Jak se chovat k manuální převodovce? Tohle by měl vědět každý řidič

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Ne letišti v tureckém Istanbulu se uskutečnil velice netradiční závod

Formule 1, stíhačka, superbike a Tesla? V Turecku se uskutečnil velice netradiční závod

Robert Dalton přežil nehodu svého závodního speciálu Flashpoint Streamliner při rychlosti 687 km/h (Facebook/Flashpoint Streamliner)

V rychlosti 687 km/h mu praskla pneumatika, místo překonání rekordu se podruhé narodil

Jaké motory mají rádi Češi?

Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg zazářil v testech Euro NCAP, na bezpečnosti se rozhodně nešetřilo

Peugeot Rifter

Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

reklama
reklama

Doporučujeme

Sodium Roadster

Monstrum z roku 1927? Dechberoucí stroj stále drží 6 rychlostních rekordů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  2. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  3. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  4. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  5. Jedna věc je za volantem nebezpečnější než telefon. Stát ji bez problému povoluje

  6. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud