Během posledních pár let se objevilo tolik laciných čínských kopií slavných automobilů, že už bychom si na ně mohli zvyknout. Stále se však objevují případy, ve kterých nám odvaha a drzost čínských automobilek téměř vyráží dech. Přesně to je i případ nového BAIC BJ80, který s neskutečnou pompézností vykrádá koncept Mercedesu G63 6x6.
Automobilka Beijing Auto kopíruje jeden světoznámý off-road za druhým. Před pár měsíci jsme vám ukazovali zvláštního křížence Jeepu Wrangler a Mercedesu G prodávaného pod označením BJ40L a teď tu máme kopii extrémního Mercedesu G63 AMG 6x6, kterou automobilka prezentuje pod označením BJ80 6x6.
BAIC má s kopírováním Mercedesu třídy G bohaté zkušenosti, což je dobře patrné i na modelu 6x6, který by se měl oficiálně představit na pekingském autosalonu. Na první pohled jsou si vozy velice podobné, nicméně BJ80 bude zřejmě o něco menší. Na přesná data si však budeme muset počkat až do středeční premiéry.
Snímky, které mezi prvními uveřejnily weby Autohome a PCauto, zachycují nový model před výstavní halou China International Exhibition Center, kde se bude autosalon konat. Už na těchto nepříliš detailních snímcích jsou si vozy velice podobné, s výjimkou pár drobných detailů.
Mezi ty patří například jinak řešená maska, odlišné světlomety, zvláštní přední nárazník s rámem a navijákem, přední světelná LED rampa, šnorchl pro brodění na boku vozu a opomenout nelze ani tažné zařízení, které se téměř nevejde pod obří náhradní pneumatiku s integrovaným držákem registrační značky.
Interiér se drží klasického střihu modelu BJ80, ovšem i zde jsou drobné rozdílnosti. Varianta 6x6 například nabízí kontrastní prošívání, zatím co standardní BJ80 nikoliv. Na volantu se objevila perforovaná kůže a mírně modifikovaná kožená sedadla sází na stejný diamantový vzor, jaký nabízí Mercedes.
Snímky motoru bohužel nemáme, nicméně podle webu CarScoops by se o dostatek výkonu měl starat 2.3 litrový přeplňovaný čtyřválec od Saabu, který skrze 6-stupňovou automatickou převodovku posílá na všechna kola cca 250 koní a 350 Nm točivého momentu. Jedná se však jen o spekulaci a vyloučena není ani hybridní pohonná jednotka.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.