Během posledních pár let se objevilo tolik laciných čínských kopií slavných automobilů, že už bychom si na ně mohli zvyknout. Stále se však objevují případy, ve kterých nám odvaha a drzost čínských automobilek téměř vyráží dech. Přesně to je i případ nového BAIC BJ80, který s neskutečnou pompézností vykrádá koncept Mercedesu G63 6x6.
Automobilka Beijing Auto kopíruje jeden světoznámý off-road za druhým. Před pár měsíci jsme vám ukazovali zvláštního křížence Jeepu Wrangler a Mercedesu G prodávaného pod označením BJ40L a teď tu máme kopii extrémního Mercedesu G63 AMG 6x6, kterou automobilka prezentuje pod označením BJ80 6x6.
BAIC má s kopírováním Mercedesu třídy G bohaté zkušenosti, což je dobře patrné i na modelu 6x6, který by se měl oficiálně představit na pekingském autosalonu. Na první pohled jsou si vozy velice podobné, nicméně BJ80 bude zřejmě o něco menší. Na přesná data si však budeme muset počkat až do středeční premiéry.
Snímky, které mezi prvními uveřejnily weby Autohome a PCauto, zachycují nový model před výstavní halou China International Exhibition Center, kde se bude autosalon konat. Už na těchto nepříliš detailních snímcích jsou si vozy velice podobné, s výjimkou pár drobných detailů.
Mezi ty patří například jinak řešená maska, odlišné světlomety, zvláštní přední nárazník s rámem a navijákem, přední světelná LED rampa, šnorchl pro brodění na boku vozu a opomenout nelze ani tažné zařízení, které se téměř nevejde pod obří náhradní pneumatiku s integrovaným držákem registrační značky.
Interiér se drží klasického střihu modelu BJ80, ovšem i zde jsou drobné rozdílnosti. Varianta 6x6 například nabízí kontrastní prošívání, zatím co standardní BJ80 nikoliv. Na volantu se objevila perforovaná kůže a mírně modifikovaná kožená sedadla sází na stejný diamantový vzor, jaký nabízí Mercedes.
Snímky motoru bohužel nemáme, nicméně podle webu CarScoops by se o dostatek výkonu měl starat 2.3 litrový přeplňovaný čtyřválec od Saabu, který skrze 6-stupňovou automatickou převodovku posílá na všechna kola cca 250 koní a 350 Nm točivého momentu. Jedná se však jen o spekulaci a vyloučena není ani hybridní pohonná jednotka.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?