Automobilka Volkswagen sice před časem oznámila své plány týkající se zastavení výroby oblíbeného modelu Beetle, ovšem i po několika desetiletích má tohle roztomilé autíčko stále co nabídnout. Kromě nesčetně amatérských a závodních úprav totiž na jeho platformě vznikl i sportovní roadster Memminger Roadster 2.7, který skutečně netradiční požitek z jízdy
Klasický Volkswagen Beetle se řadí k nejdéle vyráběným automobilům světa a za tuto dobu už si stihl získat obrovskou fanouškovskou základnu. Ne všichni si však dokáží opravit svého "brouka" sami a tak v roce 1992 založil Georg Memming společnost Memminger Feine-Cabrios, která začala u renovací a dnes představila i zcela nový model.
Roadster 2.7 získal svůj název od atmosfericky plněného 2.7 litrového plochého čtyřválce, jehož konstrukce vychází z modelu "Type 4" a poháněl mimo jiné modely Volkswagen 411 a 412. Obavy ohledně dýchavičnosti tohoto motoru můžete hodit za hlavu - nabízí totiž výkon 156 kW (212 k) a jeho točivý moment dosahuje 247 Nm.
Na rozdíl od klasického Beetlu však Roadster 2.7 nemá motor uložený vzadu, ale uprostřed. Motor je navíc spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a ačkoliv společnost prozatím nezveřejnila jeho výkonové parametry, věří se, že by vůz mohl dosahovat rychlosti až 200 km/h.
Vysoký výkon si však vyžádal i řadu dalších úprav. Za 18-palcovými koly z lehkých slitin, na kterých jsou obuty sportovní pneumatiky, se ukrývají kotoučové brzdy z klasického Porsche 911. Úpravám se nevyhnul ani podvozek, který se dočkal řady úprav a výztuh. Váhu automobilu se navíc podařilo udržet okolo 800 kg, což je skutečně působivé.
Vůz by měl být zaměřen hlavně na pravověrnou radost z řízení, takže nelze očekávat žádné elektronické bezpečnostní chůvičky. V kabině navíc chybí jakýkoliv multimediální systém, který by mohl řidiče rozptylovat. Řidič se tak může těšit jen na analogový tachometr, otáčkoměr a budíky ukazující tlak oleje, teplotu chladícího systému a analogové hodiny.
Stejně jako další modely z dílny Memminger, i Roadster 2.7 je postaven na platformě staršího VW Beetle. Společnost sice neuvedla o jakou generaci jde, ale pravděpodobně půjde o stroj vyrobený mezi lety 1970-1979. Aby se však motor vešel za zadní sedadla, musela automobilka zvětšit rozvor. Celková délka se však paradoxně zkrátila. Do šířky ale vůz o něco narostl.
Už na první pohled vypadá Roadster 2.7 výrazně a agresivně, čemuž napomáhá celkové rozšíření, vytažené blatníky, velká kola a oblouky za sedačkami. Ty ukrývají bezpečnostní rám a navíc pomáhají přivádět více vzduchu k motoru. Na bývalém víku motoru navíc vyrostl elegantní spoiler, který vzhledu také dosti pomohl.
Memminger Roadster 2.7 je prozatím pouze konceptem, nicméně pokud by společnost našla dostatečný počet zájemců, pravděpodobně bychom se mohli dočkat výroby 20 kousků. O ceně se společnost nikde nezmínila, nicméně jen jejich restaurované modely se šplhají pořádně vysoko. Roadster 2.7 by se tak mohl snadno vyhoupnout až na desítky milionů korun.
Už jen z pohledu na koncept však soudíme, že s hledáním dvaceti zámožných zájemců nebude mít automobilka problém.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.