Automobilka Volkswagen sice před časem oznámila své plány týkající se zastavení výroby oblíbeného modelu Beetle, ovšem i po několika desetiletích má tohle roztomilé autíčko stále co nabídnout. Kromě nesčetně amatérských a závodních úprav totiž na jeho platformě vznikl i sportovní roadster Memminger Roadster 2.7, který skutečně netradiční požitek z jízdy
Klasický Volkswagen Beetle se řadí k nejdéle vyráběným automobilům světa a za tuto dobu už si stihl získat obrovskou fanouškovskou základnu. Ne všichni si však dokáží opravit svého "brouka" sami a tak v roce 1992 založil Georg Memming společnost Memminger Feine-Cabrios, která začala u renovací a dnes představila i zcela nový model.
Roadster 2.7 získal svůj název od atmosfericky plněného 2.7 litrového plochého čtyřválce, jehož konstrukce vychází z modelu "Type 4" a poháněl mimo jiné modely Volkswagen 411 a 412. Obavy ohledně dýchavičnosti tohoto motoru můžete hodit za hlavu - nabízí totiž výkon 156 kW (212 k) a jeho točivý moment dosahuje 247 Nm.
Na rozdíl od klasického Beetlu však Roadster 2.7 nemá motor uložený vzadu, ale uprostřed. Motor je navíc spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a ačkoliv společnost prozatím nezveřejnila jeho výkonové parametry, věří se, že by vůz mohl dosahovat rychlosti až 200 km/h.
Vysoký výkon si však vyžádal i řadu dalších úprav. Za 18-palcovými koly z lehkých slitin, na kterých jsou obuty sportovní pneumatiky, se ukrývají kotoučové brzdy z klasického Porsche 911. Úpravám se nevyhnul ani podvozek, který se dočkal řady úprav a výztuh. Váhu automobilu se navíc podařilo udržet okolo 800 kg, což je skutečně působivé.
Vůz by měl být zaměřen hlavně na pravověrnou radost z řízení, takže nelze očekávat žádné elektronické bezpečnostní chůvičky. V kabině navíc chybí jakýkoliv multimediální systém, který by mohl řidiče rozptylovat. Řidič se tak může těšit jen na analogový tachometr, otáčkoměr a budíky ukazující tlak oleje, teplotu chladícího systému a analogové hodiny.
Stejně jako další modely z dílny Memminger, i Roadster 2.7 je postaven na platformě staršího VW Beetle. Společnost sice neuvedla o jakou generaci jde, ale pravděpodobně půjde o stroj vyrobený mezi lety 1970-1979. Aby se však motor vešel za zadní sedadla, musela automobilka zvětšit rozvor. Celková délka se však paradoxně zkrátila. Do šířky ale vůz o něco narostl.
Už na první pohled vypadá Roadster 2.7 výrazně a agresivně, čemuž napomáhá celkové rozšíření, vytažené blatníky, velká kola a oblouky za sedačkami. Ty ukrývají bezpečnostní rám a navíc pomáhají přivádět více vzduchu k motoru. Na bývalém víku motoru navíc vyrostl elegantní spoiler, který vzhledu také dosti pomohl.
Memminger Roadster 2.7 je prozatím pouze konceptem, nicméně pokud by společnost našla dostatečný počet zájemců, pravděpodobně bychom se mohli dočkat výroby 20 kousků. O ceně se společnost nikde nezmínila, nicméně jen jejich restaurované modely se šplhají pořádně vysoko. Roadster 2.7 by se tak mohl snadno vyhoupnout až na desítky milionů korun.
Už jen z pohledu na koncept však soudíme, že s hledáním dvaceti zámožných zájemců nebude mít automobilka problém.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?