Automobilka Volkswagen sice před časem oznámila své plány týkající se zastavení výroby oblíbeného modelu Beetle, ovšem i po několika desetiletích má tohle roztomilé autíčko stále co nabídnout. Kromě nesčetně amatérských a závodních úprav totiž na jeho platformě vznikl i sportovní roadster Memminger Roadster 2.7, který skutečně netradiční požitek z jízdy
Klasický Volkswagen Beetle se řadí k nejdéle vyráběným automobilům světa a za tuto dobu už si stihl získat obrovskou fanouškovskou základnu. Ne všichni si však dokáží opravit svého "brouka" sami a tak v roce 1992 založil Georg Memming společnost Memminger Feine-Cabrios, která začala u renovací a dnes představila i zcela nový model.
Roadster 2.7 získal svůj název od atmosfericky plněného 2.7 litrového plochého čtyřválce, jehož konstrukce vychází z modelu "Type 4" a poháněl mimo jiné modely Volkswagen 411 a 412. Obavy ohledně dýchavičnosti tohoto motoru můžete hodit za hlavu - nabízí totiž výkon 156 kW (212 k) a jeho točivý moment dosahuje 247 Nm.
Na rozdíl od klasického Beetlu však Roadster 2.7 nemá motor uložený vzadu, ale uprostřed. Motor je navíc spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a ačkoliv společnost prozatím nezveřejnila jeho výkonové parametry, věří se, že by vůz mohl dosahovat rychlosti až 200 km/h.
Vysoký výkon si však vyžádal i řadu dalších úprav. Za 18-palcovými koly z lehkých slitin, na kterých jsou obuty sportovní pneumatiky, se ukrývají kotoučové brzdy z klasického Porsche 911. Úpravám se nevyhnul ani podvozek, který se dočkal řady úprav a výztuh. Váhu automobilu se navíc podařilo udržet okolo 800 kg, což je skutečně působivé.
Vůz by měl být zaměřen hlavně na pravověrnou radost z řízení, takže nelze očekávat žádné elektronické bezpečnostní chůvičky. V kabině navíc chybí jakýkoliv multimediální systém, který by mohl řidiče rozptylovat. Řidič se tak může těšit jen na analogový tachometr, otáčkoměr a budíky ukazující tlak oleje, teplotu chladícího systému a analogové hodiny.
Stejně jako další modely z dílny Memminger, i Roadster 2.7 je postaven na platformě staršího VW Beetle. Společnost sice neuvedla o jakou generaci jde, ale pravděpodobně půjde o stroj vyrobený mezi lety 1970-1979. Aby se však motor vešel za zadní sedadla, musela automobilka zvětšit rozvor. Celková délka se však paradoxně zkrátila. Do šířky ale vůz o něco narostl.
Už na první pohled vypadá Roadster 2.7 výrazně a agresivně, čemuž napomáhá celkové rozšíření, vytažené blatníky, velká kola a oblouky za sedačkami. Ty ukrývají bezpečnostní rám a navíc pomáhají přivádět více vzduchu k motoru. Na bývalém víku motoru navíc vyrostl elegantní spoiler, který vzhledu také dosti pomohl.
Memminger Roadster 2.7 je prozatím pouze konceptem, nicméně pokud by společnost našla dostatečný počet zájemců, pravděpodobně bychom se mohli dočkat výroby 20 kousků. O ceně se společnost nikde nezmínila, nicméně jen jejich restaurované modely se šplhají pořádně vysoko. Roadster 2.7 by se tak mohl snadno vyhoupnout až na desítky milionů korun.
Už jen z pohledu na koncept však soudíme, že s hledáním dvaceti zámožných zájemců nebude mít automobilka problém.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.