Nová Škoda kabriolet? Základem bude Karoq

Žáci podnikového učiliště staví studii kabrioletu Škoda Karoq
Žáci podnikového učiliště staví studii kabrioletu Škoda Karoq, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. dubna 2018 14:38 | akt. 12. dubna 2018 15:22
Sdílej:

Dvě desítky žáků podnikového učiliště Škoda Auto v Mladé Boleslavi navrhují a staví nový žákovský vůz. Po čtyřech studiích, postavených v uplynulých letech, se letos žáci rozhodli pro vůz Škoda Karoq ve verzi kabriolet. Studie bude představena veřejnosti v červnu. Vůz stavěný žáky Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto opět potvrzuje vysokou kvalitu vzdělávacího programu společnosti Škoda Auto.

Škoda Auto opět nabízí mladým talentům možnost vžít se do role vývojářů a konstruktérů vozů. Žáci Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto ve věku 17 a 18 let spojí síly, aby společně postavili pátý žákovský vůz. Pod vedením mistrů odborného výcviku a za podpory oddělení technického vývoje, designu a výroby v srdci firmy v Mladé Boleslavi postaví studii kabrioletu na bázi modelu Škoda Karoq.

Nový projekt ukazuje, jaký význam má nejnovější SUV pro modelovou paletu značky, připomíná jeho úspěchy a ocenění a potvrzuje svěží a mladistvý design modelu Karoq. V rámci praktického projektu si žáci vyzkouší spolupráci v týmu a zároveň prověří své technické a organizační schopnosti. Studie vozu, která zatím nemá své jméno, bude představena veřejnosti v červnu.

Na projektu se sešli mladí technici ze sedmi oborů – jsou mezi nimi mimo jiné autolakýrníci, autoelektrikáři a karosáři. „Na projekt se velmi těšíme, protože jsme dostali šanci postavit vůz podle svých představ,“ říká člen týmu Ondřej Bacík.

Od roku 2014 žáci každoročně navrhují a staví jeden vůz. První studií byla dvoumístná verze vozu Škoda Citigo, v roce 2015 následoval pickup na bázi modelu Škoda FABIA, v roce 2016 kupé, vycházející z vozu Škoda RAPID Spaceback a v roce 2017 vytvořili z vozu Škoda Citigo buginu s elektropohonem.

Žákovský projekt opět potvrzuje vysokou kvalitu profesního vzdělávání ve společnosti Škoda Auto. Na Středním odborném učilišti strojírenském Škoda Auto, založeném v roce 1927, se žákům dostává tří- až čtyřletého vzdělání v technických učebních a studijních oborech. Aktuálně se zde na budoucí povolání připravuje více než 900 žáků v celkem 13 oborech (pět čtyřletých a osm tříletých) a k dispozici jsou i dva obory nástavbového studia. Svou kvalifikaci si tu navíc rozšiřuje i zhruba 60 zaměstnanců společnosti Škoda Auto.

Střední odborné učiliště strojírenské Škoda Auto v Mladé Boleslavi je součástí Škoda Akademie, založené v roce 2013, jejíž program vzdělávání a rekvalifikace je cíleně orientován na potřeby firmy. Od roku 2013 vynaložila i díky podpoře odborů KOVO automobilka téměř 260 milionů korun do rozšiřování vzdělávacích programů a modernizace vybavení Škoda Akademie.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.