Dvě desítky žáků podnikového učiliště Škoda Auto v Mladé Boleslavi navrhují a staví nový žákovský vůz. Po čtyřech studiích, postavených v uplynulých letech, se letos žáci rozhodli pro vůz Škoda Karoq ve verzi kabriolet. Studie bude představena veřejnosti v červnu. Vůz stavěný žáky Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto opět potvrzuje vysokou kvalitu vzdělávacího programu společnosti Škoda Auto.
Škoda Auto opět nabízí mladým talentům možnost vžít se do role vývojářů a konstruktérů vozů. Žáci Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto ve věku 17 a 18 let spojí síly, aby společně postavili pátý žákovský vůz. Pod vedením mistrů odborného výcviku a za podpory oddělení technického vývoje, designu a výroby v srdci firmy v Mladé Boleslavi postaví studii kabrioletu na bázi modelu Škoda Karoq.
Nový projekt ukazuje, jaký význam má nejnovější SUV pro modelovou paletu značky, připomíná jeho úspěchy a ocenění a potvrzuje svěží a mladistvý design modelu Karoq. V rámci praktického projektu si žáci vyzkouší spolupráci v týmu a zároveň prověří své technické a organizační schopnosti. Studie vozu, která zatím nemá své jméno, bude představena veřejnosti v červnu.
Na projektu se sešli mladí technici ze sedmi oborů – jsou mezi nimi mimo jiné autolakýrníci, autoelektrikáři a karosáři. „Na projekt se velmi těšíme, protože jsme dostali šanci postavit vůz podle svých představ,“ říká člen týmu Ondřej Bacík.
Od roku 2014 žáci každoročně navrhují a staví jeden vůz. První studií byla dvoumístná verze vozu Škoda Citigo, v roce 2015 následoval pickup na bázi modelu Škoda FABIA, v roce 2016 kupé, vycházející z vozu Škoda RAPID Spaceback a v roce 2017 vytvořili z vozu Škoda Citigo buginu s elektropohonem.
Žákovský projekt opět potvrzuje vysokou kvalitu profesního vzdělávání ve společnosti Škoda Auto. Na Středním odborném učilišti strojírenském Škoda Auto, založeném v roce 1927, se žákům dostává tří- až čtyřletého vzdělání v technických učebních a studijních oborech. Aktuálně se zde na budoucí povolání připravuje více než 900 žáků v celkem 13 oborech (pět čtyřletých a osm tříletých) a k dispozici jsou i dva obory nástavbového studia. Svou kvalifikaci si tu navíc rozšiřuje i zhruba 60 zaměstnanců společnosti Škoda Auto.
Střední odborné učiliště strojírenské Škoda Auto v Mladé Boleslavi je součástí Škoda Akademie, založené v roce 2013, jejíž program vzdělávání a rekvalifikace je cíleně orientován na potřeby firmy. Od roku 2013 vynaložila i díky podpoře odborů KOVO automobilka téměř 260 milionů korun do rozšiřování vzdělávacích programů a modernizace vybavení Škoda Akademie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.