Když se řekne nejluxusnější a nejdražší SUV světa, většinu z nás nejspíš napadne Rolls-Royce Cullinan, který by se měl světu představit již v tomto roce. V daleké Číně však stvořili stroj, který ale by modlu luxusu na kolech mohl překonat jak cenou, tak extravagantním ale naprosto výjimečným designem interiéru i exteriéru.
Karlmann King, za jehož tvorbou stojí čínská společnost IAT, byl navržen tak, aby zákazníkům nabídl takový požitek z luxusu, jako žádný jiný vůz na světě. Luxus ale něco stojí, proto základní varianta vyjde na 2 miliony dolarů (41 mil. Kč) a pokud se rozhodnete pro pancéřovanou karoserii a pár drobností z volitelného příslušenství, cena je rázem na sumě 3.8 milionu dolarů, tedy cca 78 000 000 Kč.
Zvláštně designovaná karoserie sice připomíná atypické tvary letadel vybavených technologií Stealth, ale na to v případě Kingu zapomeňte. Tenhle stroj, který vznikl na platformě Fordu F-150, je totiž tak velký a těžký, že pod kapotu musel dostat 6.8 litrový motor V10 Ford, který produkuje 400 koní.
Ani s touto porcí výkonu byste se ale nedočkali žádného opojného pocitu z rychlosti. Maximální rychlost je totiž pouhých 140 km/h, což je při vší té extravaganci a futuristickém vzhledu skoro až ostudou. Na druhou stranu je však potřeba si uvědomit, že tohle auto je téměř 2.5 metru široké a jeho váha se pohybuje okolo 6 tun.
Cíl nabídnout zákazníkům to nejlepší se ale podařilo naplnit bezezbytku. Pohled do interiéru totiž odkrývá ambientní osvětlení, vysunovací televizi, lednici, kávovar Nespresso nebo elektricky ovládané stolky. Podobně luxusní interiér jsme zvyklí vídat spíše jen u hodně luxusních limuzín, ve světě SUV se ale jedná nejspíš o naprostý unikát.
Podle FoxNews je navíc možné objednat si tohle monstrum i v šestimístném provedení se třemi páry dveří. Zájemci si ale budou muset pospíšit, neboť společnost IAT již oznámila, že vyrobí pouze 9 exemplářů. I přes jejich cenu a nepříliš vysoký výkon jsme si ale téměř jisti, že si najdou své kupce.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.