Když se řekne nejluxusnější a nejdražší SUV světa, většinu z nás nejspíš napadne Rolls-Royce Cullinan, který by se měl světu představit již v tomto roce. V daleké Číně však stvořili stroj, který ale by modlu luxusu na kolech mohl překonat jak cenou, tak extravagantním ale naprosto výjimečným designem interiéru i exteriéru.
Karlmann King, za jehož tvorbou stojí čínská společnost IAT, byl navržen tak, aby zákazníkům nabídl takový požitek z luxusu, jako žádný jiný vůz na světě. Luxus ale něco stojí, proto základní varianta vyjde na 2 miliony dolarů (41 mil. Kč) a pokud se rozhodnete pro pancéřovanou karoserii a pár drobností z volitelného příslušenství, cena je rázem na sumě 3.8 milionu dolarů, tedy cca 78 000 000 Kč.
Zvláštně designovaná karoserie sice připomíná atypické tvary letadel vybavených technologií Stealth, ale na to v případě Kingu zapomeňte. Tenhle stroj, který vznikl na platformě Fordu F-150, je totiž tak velký a těžký, že pod kapotu musel dostat 6.8 litrový motor V10 Ford, který produkuje 400 koní.
Ani s touto porcí výkonu byste se ale nedočkali žádného opojného pocitu z rychlosti. Maximální rychlost je totiž pouhých 140 km/h, což je při vší té extravaganci a futuristickém vzhledu skoro až ostudou. Na druhou stranu je však potřeba si uvědomit, že tohle auto je téměř 2.5 metru široké a jeho váha se pohybuje okolo 6 tun.
Cíl nabídnout zákazníkům to nejlepší se ale podařilo naplnit bezezbytku. Pohled do interiéru totiž odkrývá ambientní osvětlení, vysunovací televizi, lednici, kávovar Nespresso nebo elektricky ovládané stolky. Podobně luxusní interiér jsme zvyklí vídat spíše jen u hodně luxusních limuzín, ve světě SUV se ale jedná nejspíš o naprostý unikát.
Podle FoxNews je navíc možné objednat si tohle monstrum i v šestimístném provedení se třemi páry dveří. Zájemci si ale budou muset pospíšit, neboť společnost IAT již oznámila, že vyrobí pouze 9 exemplářů. I přes jejich cenu a nepříliš vysoký výkon jsme si ale téměř jisti, že si najdou své kupce.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?