Když se řekne nejluxusnější a nejdražší SUV světa, většinu z nás nejspíš napadne Rolls-Royce Cullinan, který by se měl světu představit již v tomto roce. V daleké Číně však stvořili stroj, který ale by modlu luxusu na kolech mohl překonat jak cenou, tak extravagantním ale naprosto výjimečným designem interiéru i exteriéru.
Karlmann King, za jehož tvorbou stojí čínská společnost IAT, byl navržen tak, aby zákazníkům nabídl takový požitek z luxusu, jako žádný jiný vůz na světě. Luxus ale něco stojí, proto základní varianta vyjde na 2 miliony dolarů (41 mil. Kč) a pokud se rozhodnete pro pancéřovanou karoserii a pár drobností z volitelného příslušenství, cena je rázem na sumě 3.8 milionu dolarů, tedy cca 78 000 000 Kč.
Zvláštně designovaná karoserie sice připomíná atypické tvary letadel vybavených technologií Stealth, ale na to v případě Kingu zapomeňte. Tenhle stroj, který vznikl na platformě Fordu F-150, je totiž tak velký a těžký, že pod kapotu musel dostat 6.8 litrový motor V10 Ford, který produkuje 400 koní.
Ani s touto porcí výkonu byste se ale nedočkali žádného opojného pocitu z rychlosti. Maximální rychlost je totiž pouhých 140 km/h, což je při vší té extravaganci a futuristickém vzhledu skoro až ostudou. Na druhou stranu je však potřeba si uvědomit, že tohle auto je téměř 2.5 metru široké a jeho váha se pohybuje okolo 6 tun.
Cíl nabídnout zákazníkům to nejlepší se ale podařilo naplnit bezezbytku. Pohled do interiéru totiž odkrývá ambientní osvětlení, vysunovací televizi, lednici, kávovar Nespresso nebo elektricky ovládané stolky. Podobně luxusní interiér jsme zvyklí vídat spíše jen u hodně luxusních limuzín, ve světě SUV se ale jedná nejspíš o naprostý unikát.
Podle FoxNews je navíc možné objednat si tohle monstrum i v šestimístném provedení se třemi páry dveří. Zájemci si ale budou muset pospíšit, neboť společnost IAT již oznámila, že vyrobí pouze 9 exemplářů. I přes jejich cenu a nepříliš vysoký výkon jsme si ale téměř jisti, že si najdou své kupce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.