Dvoudveřový Range Rover? SV Coupe je nostalgicky nepraktické a extrémně drahé

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. března 2018, 13:18 Google+

Automobilka Land Rover překvapila návštěvníky ženevského autosalonu nečekanou novinkou: třídveřovou variantou oblíbeného Range Roveru nazvanou SV Coupe. Automobilka tak zřejmě vzdává hold klasickým třídveřovým Range Roverům, které v sedmdesátých letech tvořily klasickou součást nabídky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Range Rover SV Coupe

Range Rover SV Coupe | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Návrháři limitované edice luxusních dvoudveřových Range Roverů si dali skutečně záležet. Příkladem mohou být bezrámová okna a černě lakované boční sloupky, díky čemuž se bílá střecha opticky oddělila od karoserie. Jistě, některá řešení na tomto voze postrádají pověstnou praktičnost, ovšem to potencionální majitele jistě nebude tolik zajímat.

Jak už sám název napovídá, Range Rover SV Coupe vznikal v dílnách specialistů z oddělení "Special Vehicle Operations" (SVO). Těm dala konverze vozu kompletně zabrat, neboť téměř všechny díly karoserie, s výjimkou přední kapoty a víka kufru, musely být ručně vyrobeny a následně sesazeny.

Světlá výška vozu je v základu nastavena o 7.8 milimetru níž, ovšem díky standardně dodávanému vzduchovém podvozku si může řidič výšku vozu sám přizpůsobit podle terénu. V podbězích se mohou objevit ráfky s průměrem od 21 do 23 palců. To je ostatně vůbec poprvé, kdy britská automobilka sáhla po takto velkých discích.

Interiér vozu, který nabízí čtyři barevné varianty, doslova vybízí k cestování na dlouhé vzdálenosti. Posádka na předních sedadlech si přitom může užívat komfort vyhřívaných / větraných sedadel s 20 možnostmi nastavení, zatím co posádka vzadu má 10 různých možností nastavení sedadel.

V interiéru se také vůbec poprvé objevuje nové dýhové obložení, které se skládá z kombinace klasického ořechu a javoru. Ta může pokrývat podlahu nákladového prostoru, volant, středovou konzoli nebo palubní desku. Součástí standardní výbavy je také dvojitý panel infotainmentu InControl Touch Pro Duo, head-up display nebo audio-systém s 23 reproduktory Meridian.

Aby vůz držel krok se svým sportovním vzhledem i po dynamické stránce, nadělili mu technici z SVO kromě sníženého podvozku i trochu toho výkonu k dobru. Kompresorem přeplňovaný 5.0 litrový vidlicový osmiválec nyní produkuje 557 koňských sil a 700 Nm točivého momentu. Akcelerace z 0 na 96 km/h proběhne během 5 sekund a maximální rychlost dosahuje 265 km/h.

img-responsive

Range Rover SV Coupe | foto: Land Rover

Pod různými kosmetickými úpravami se však stále ukrývá poctivý Range Rover, který zvládne brodit do hloubky až 90 centimetrů a utáhne náklad o váze až 3.5 tuny. V terénu pak může řidič využít služby systému pohonu všech kol Terrain Response 2, který může uzamknout zadní diferenciál nebo využít dvoustupňové redukce.

Pokud byste měli o Range Rover SV Coupe zájem, budete muset sáhnout hluboko do kapsy. Automobilka má v plánu vyrobit pouze 999 kusů, přičemž jeden vyjde, minimálně v USA, na 295,995 dolarů - po přepočtu tedy cca 6,1 milionu korun. To je na poměry Range Roveru skutečně hodně, ovšem automobilka se nedostatku zájemců rozhodně nemusí bát.

Vytisknout

Diskuze: Dvoudveřový Range Rover? SV Coupe je nostalgicky nepraktické a extrémně drahé

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

Hyundai Tucson

Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021

10 specialit vylepšeného Lexusu LC Coupe

Anytime carsharing expanduje. Přidává 70 coroll a plánuje 500 vozů do konce roku

Chcete v Praze parkovat v obchodním centru zadarmo? Můžete, ale musíte na to jít jinak...

Seat

SEAT naučí být chytrým i své starší modely. Jak na to? Je to docela jednoduché

rolls-royce ghost

Debut noveho ROLLS-ROYCE GHOST, byli jsme u toho

Peugeot 208 GT Line

Test Peugeot 208 1,5 BlueHDi 100 GT Line, zaslouženě autem roku 2020

Hyundai Kona Electric

Když má elektromobil jeden kvalt, couvá stejně rychle jako jede dopředu?

Škoda drží 46 % trhu s elektrickými vozidly

Nových vozů se letos prodalo méně, zastánci čisté elektromobility v srpnu zaplakali

Připravované měsíční vozidlo dostalo jméno po ikoně offroadu Land Cruiser

Připravované měsíční vozidlo dostalo jméno po ikoně offroadu

reklama

Doporučujeme

Nová generace Toyoty Aygo

Toyota představila nové Aygo. Co nového nabídne premiant segmentu minivozů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

  2. Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

  3. Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

  4. Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

  5. Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

  6. Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud