Dvoudveřový Range Rover? SV Coupe je nostalgicky nepraktické a extrémně drahé

Range Rover SV Coupe
Range Rover SV Coupe, foto: Land Rover
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. března 2018 13:18
Sdílej:

Automobilka Land Rover překvapila návštěvníky ženevského autosalonu nečekanou novinkou: třídveřovou variantou oblíbeného Range Roveru nazvanou SV Coupe. Automobilka tak zřejmě vzdává hold klasickým třídveřovým Range Roverům, které v sedmdesátých letech tvořily klasickou součást nabídky.

Návrháři limitované edice luxusních dvoudveřových Range Roverů si dali skutečně záležet. Příkladem mohou být bezrámová okna a černě lakované boční sloupky, díky čemuž se bílá střecha opticky oddělila od karoserie. Jistě, některá řešení na tomto voze postrádají pověstnou praktičnost, ovšem to potencionální majitele jistě nebude tolik zajímat.

Jak už sám název napovídá, Range Rover SV Coupe vznikal v dílnách specialistů z oddělení "Special Vehicle Operations" (SVO). Těm dala konverze vozu kompletně zabrat, neboť téměř všechny díly karoserie, s výjimkou přední kapoty a víka kufru, musely být ručně vyrobeny a následně sesazeny.

Světlá výška vozu je v základu nastavena o 7.8 milimetru níž, ovšem díky standardně dodávanému vzduchovém podvozku si může řidič výšku vozu sám přizpůsobit podle terénu. V podbězích se mohou objevit ráfky s průměrem od 21 do 23 palců. To je ostatně vůbec poprvé, kdy britská automobilka sáhla po takto velkých discích.

Interiér vozu, který nabízí čtyři barevné varianty, doslova vybízí k cestování na dlouhé vzdálenosti. Posádka na předních sedadlech si přitom může užívat komfort vyhřívaných / větraných sedadel s 20 možnostmi nastavení, zatím co posádka vzadu má 10 různých možností nastavení sedadel.

V interiéru se také vůbec poprvé objevuje nové dýhové obložení, které se skládá z kombinace klasického ořechu a javoru. Ta může pokrývat podlahu nákladového prostoru, volant, středovou konzoli nebo palubní desku. Součástí standardní výbavy je také dvojitý panel infotainmentu InControl Touch Pro Duo, head-up display nebo audio-systém s 23 reproduktory Meridian.

Aby vůz držel krok se svým sportovním vzhledem i po dynamické stránce, nadělili mu technici z SVO kromě sníženého podvozku i trochu toho výkonu k dobru. Kompresorem přeplňovaný 5.0 litrový vidlicový osmiválec nyní produkuje 557 koňských sil a 700 Nm točivého momentu. Akcelerace z 0 na 96 km/h proběhne během 5 sekund a maximální rychlost dosahuje 265 km/h.

Pod různými kosmetickými úpravami se však stále ukrývá poctivý Range Rover, který zvládne brodit do hloubky až 90 centimetrů a utáhne náklad o váze až 3.5 tuny. V terénu pak může řidič využít služby systému pohonu všech kol Terrain Response 2, který může uzamknout zadní diferenciál nebo využít dvoustupňové redukce.

Pokud byste měli o Range Rover SV Coupe zájem, budete muset sáhnout hluboko do kapsy. Automobilka má v plánu vyrobit pouze 999 kusů, přičemž jeden vyjde, minimálně v USA, na 295,995 dolarů - po přepočtu tedy cca 6,1 milionu korun. To je na poměry Range Roveru skutečně hodně, ovšem automobilka se nedostatku zájemců rozhodně nemusí bát.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.