Automobilka Land Rover překvapila návštěvníky ženevského autosalonu nečekanou novinkou: třídveřovou variantou oblíbeného Range Roveru nazvanou SV Coupe. Automobilka tak zřejmě vzdává hold klasickým třídveřovým Range Roverům, které v sedmdesátých letech tvořily klasickou součást nabídky.
Návrháři limitované edice luxusních dvoudveřových Range Roverů si dali skutečně záležet. Příkladem mohou být bezrámová okna a černě lakované boční sloupky, díky čemuž se bílá střecha opticky oddělila od karoserie. Jistě, některá řešení na tomto voze postrádají pověstnou praktičnost, ovšem to potencionální majitele jistě nebude tolik zajímat.
Jak už sám název napovídá, Range Rover SV Coupe vznikal v dílnách specialistů z oddělení "Special Vehicle Operations" (SVO). Těm dala konverze vozu kompletně zabrat, neboť téměř všechny díly karoserie, s výjimkou přední kapoty a víka kufru, musely být ručně vyrobeny a následně sesazeny.
Světlá výška vozu je v základu nastavena o 7.8 milimetru níž, ovšem díky standardně dodávanému vzduchovém podvozku si může řidič výšku vozu sám přizpůsobit podle terénu. V podbězích se mohou objevit ráfky s průměrem od 21 do 23 palců. To je ostatně vůbec poprvé, kdy britská automobilka sáhla po takto velkých discích.
Interiér vozu, který nabízí čtyři barevné varianty, doslova vybízí k cestování na dlouhé vzdálenosti. Posádka na předních sedadlech si přitom může užívat komfort vyhřívaných / větraných sedadel s 20 možnostmi nastavení, zatím co posádka vzadu má 10 různých možností nastavení sedadel.
V interiéru se také vůbec poprvé objevuje nové dýhové obložení, které se skládá z kombinace klasického ořechu a javoru. Ta může pokrývat podlahu nákladového prostoru, volant, středovou konzoli nebo palubní desku. Součástí standardní výbavy je také dvojitý panel infotainmentu InControl Touch Pro Duo, head-up display nebo audio-systém s 23 reproduktory Meridian.
Aby vůz držel krok se svým sportovním vzhledem i po dynamické stránce, nadělili mu technici z SVO kromě sníženého podvozku i trochu toho výkonu k dobru. Kompresorem přeplňovaný 5.0 litrový vidlicový osmiválec nyní produkuje 557 koňských sil a 700 Nm točivého momentu. Akcelerace z 0 na 96 km/h proběhne během 5 sekund a maximální rychlost dosahuje 265 km/h.
Pod různými kosmetickými úpravami se však stále ukrývá poctivý Range Rover, který zvládne brodit do hloubky až 90 centimetrů a utáhne náklad o váze až 3.5 tuny. V terénu pak může řidič využít služby systému pohonu všech kol Terrain Response 2, který může uzamknout zadní diferenciál nebo využít dvoustupňové redukce.
Pokud byste měli o Range Rover SV Coupe zájem, budete muset sáhnout hluboko do kapsy. Automobilka má v plánu vyrobit pouze 999 kusů, přičemž jeden vyjde, minimálně v USA, na 295,995 dolarů - po přepočtu tedy cca 6,1 milionu korun. To je na poměry Range Roveru skutečně hodně, ovšem automobilka se nedostatku zájemců rozhodně nemusí bát.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?