Automobilka Land Rover překvapila návštěvníky ženevského autosalonu nečekanou novinkou: třídveřovou variantou oblíbeného Range Roveru nazvanou SV Coupe. Automobilka tak zřejmě vzdává hold klasickým třídveřovým Range Roverům, které v sedmdesátých letech tvořily klasickou součást nabídky.
Návrháři limitované edice luxusních dvoudveřových Range Roverů si dali skutečně záležet. Příkladem mohou být bezrámová okna a černě lakované boční sloupky, díky čemuž se bílá střecha opticky oddělila od karoserie. Jistě, některá řešení na tomto voze postrádají pověstnou praktičnost, ovšem to potencionální majitele jistě nebude tolik zajímat.
Jak už sám název napovídá, Range Rover SV Coupe vznikal v dílnách specialistů z oddělení "Special Vehicle Operations" (SVO). Těm dala konverze vozu kompletně zabrat, neboť téměř všechny díly karoserie, s výjimkou přední kapoty a víka kufru, musely být ručně vyrobeny a následně sesazeny.
Světlá výška vozu je v základu nastavena o 7.8 milimetru níž, ovšem díky standardně dodávanému vzduchovém podvozku si může řidič výšku vozu sám přizpůsobit podle terénu. V podbězích se mohou objevit ráfky s průměrem od 21 do 23 palců. To je ostatně vůbec poprvé, kdy britská automobilka sáhla po takto velkých discích.
Interiér vozu, který nabízí čtyři barevné varianty, doslova vybízí k cestování na dlouhé vzdálenosti. Posádka na předních sedadlech si přitom může užívat komfort vyhřívaných / větraných sedadel s 20 možnostmi nastavení, zatím co posádka vzadu má 10 různých možností nastavení sedadel.
V interiéru se také vůbec poprvé objevuje nové dýhové obložení, které se skládá z kombinace klasického ořechu a javoru. Ta může pokrývat podlahu nákladového prostoru, volant, středovou konzoli nebo palubní desku. Součástí standardní výbavy je také dvojitý panel infotainmentu InControl Touch Pro Duo, head-up display nebo audio-systém s 23 reproduktory Meridian.
Aby vůz držel krok se svým sportovním vzhledem i po dynamické stránce, nadělili mu technici z SVO kromě sníženého podvozku i trochu toho výkonu k dobru. Kompresorem přeplňovaný 5.0 litrový vidlicový osmiválec nyní produkuje 557 koňských sil a 700 Nm točivého momentu. Akcelerace z 0 na 96 km/h proběhne během 5 sekund a maximální rychlost dosahuje 265 km/h.
Pod různými kosmetickými úpravami se však stále ukrývá poctivý Range Rover, který zvládne brodit do hloubky až 90 centimetrů a utáhne náklad o váze až 3.5 tuny. V terénu pak může řidič využít služby systému pohonu všech kol Terrain Response 2, který může uzamknout zadní diferenciál nebo využít dvoustupňové redukce.
Pokud byste měli o Range Rover SV Coupe zájem, budete muset sáhnout hluboko do kapsy. Automobilka má v plánu vyrobit pouze 999 kusů, přičemž jeden vyjde, minimálně v USA, na 295,995 dolarů - po přepočtu tedy cca 6,1 milionu korun. To je na poměry Range Roveru skutečně hodně, ovšem automobilka se nedostatku zájemců rozhodně nemusí bát.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.