Na veletrhu CES, který v současnosti probíhá v Las Vegas, se kromě řady zajímavých technologických novinek představují i novinky ze světa elektromobility. Po včerejším fenomenálním odhalení prvního elektrického SUV značky Byton dnes došla řada na představení konceptu elektrického crossoveru Kia Niro EV.
Volbu karoserie typu SUV jistě není potřeba zdlouhavě vysvětlovat, ovšem co za vysvětlení stojí je nový designový jazyk. Ten by měl reprezentovat cestu automobilky k elektrifikaci a stojí za ním firemní designové studio sídlící v Jižní Korei, které tvary elektrického konceptu značně pozměnilo.
Oproti klasické produkční verzi si můžeme všimnout hned několika výrazných rozdílů, přičemž tím nejvýraznějším je přepracovaná maska chladiče, která je u elektromobilů vcelku zbytečná. Místo ní se tak do přídě vozu nastěhoval interaktivní displej, který umí zobrazovat různé vzkazy - například "Hello, CES", jak můžeme vidět na snímcích.
Kromě toho designéři upravili světlomety, nárazníku propůjčili sportovnější tvary a celkově přepracovali zadní část vozu. Ta má nyní mnohem čistší a ostřejší rysy, které by měly pomoci snadnějšímu proudění vzduchu a tím zlepšit celkovou aerodynamiku a prodloužit dojezd.
Unikátní designový styl se přenesl i do kabiny, která je nyní čistší, minimalistická a doplněná novými technologiemi. Řidič tak sedí před netradičně pojatým volantem obšívaným kůží, který je vybaven i senzorem schopným rozeznávat gesta. Řidiči tak mohou upravovat hlasitost, přeskakovat mezi skladbami či ovládat klimatizaci, aniž by se museli příliš rozptylovat, což je rozhodně chytré řešení.
Navíc je vůz vybaven plně digitálním přístrojovým štítem, elegantně uloženým infotainment systémem a poměrně unikátním způsobem řazení. Bezesporu zajímavým technologickým prvkem je i rozhraní HMI (Human Machine Interface), díky kterému se může řidič doslova "přihlásit" do vozu jen díky svému obličeji a hlasu. Jakmile vůz pozná řidiče, přizpůsobí mu veškeré nastavení podle jeho dříve nastavených pozic.
Co se týče pohonné stránky, nový crossover by měl být poháněn Li-Pol bateriemi o kapacitě 64 kWh a elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k). Na jedno nabití by tak Niro mělo být schopné urazit až 238 mil, tedy cca 383 kilometrů, což není úplně špatná hodnota.
Automobilka už v současnosti pracuje na produkční verzi tohoto elektromobilu a na dalších 16 elektrifikovaných vozidlech, které by chtěla představit do roku 2025. Do roku 2020 bychom se pak měli dočkat pěti nových hybridních a plug-in hybridních vozidel, pěti nových elektromobilů a nového a dostupného vozidla z kategorie FCEV, tedy vybaveného technologií vodíkových článků.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.