Kia představila koncept elektrického Niro EV. Futuristický crossover zaujme dojezdem i stylem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. ledna 2018, 08:44 Aktualizováno 9.1.2018, 09:45 Google+

Na veletrhu CES, který v současnosti probíhá v Las Vegas, se kromě řady zajímavých technologických novinek představují i novinky ze světa elektromobility. Po včerejším fenomenálním odhalení prvního elektrického SUV značky Byton dnes došla řada na představení konceptu elektrického crossoveru Kia Niro EV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept elektrického crossoveru Kia Niro EV

Koncept elektrického crossoveru Kia Niro EV | foto: carscoops.com

Sdílejte článek

Volbu karoserie typu SUV jistě není potřeba zdlouhavě vysvětlovat, ovšem co za vysvětlení stojí je nový designový jazyk. Ten by měl reprezentovat cestu automobilky k elektrifikaci a stojí za ním firemní designové studio sídlící v Jižní Korei, které tvary elektrického konceptu značně pozměnilo.

Oproti klasické produkční verzi si můžeme všimnout hned několika výrazných rozdílů, přičemž tím nejvýraznějším je přepracovaná maska chladiče, která je u elektromobilů vcelku zbytečná. Místo ní se tak do přídě vozu nastěhoval interaktivní displej, který umí zobrazovat různé vzkazy - například "Hello, CES", jak můžeme vidět na snímcích.

Kromě toho designéři upravili světlomety, nárazníku propůjčili sportovnější tvary a celkově přepracovali zadní část vozu. Ta má nyní mnohem čistší a ostřejší rysy, které by měly pomoci snadnějšímu proudění vzduchu a tím zlepšit celkovou aerodynamiku a prodloužit dojezd.

Unikátní designový styl se přenesl i do kabiny, která je nyní čistší, minimalistická a doplněná novými technologiemi. Řidič tak sedí před netradičně pojatým volantem obšívaným kůží, který je vybaven i senzorem schopným rozeznávat gesta. Řidiči tak mohou upravovat hlasitost, přeskakovat mezi skladbami či ovládat klimatizaci, aniž by se museli příliš rozptylovat, což je rozhodně chytré řešení.

Navíc je vůz vybaven plně digitálním přístrojovým štítem, elegantně uloženým infotainment systémem a poměrně unikátním způsobem řazení. Bezesporu zajímavým technologickým prvkem je i rozhraní HMI (Human Machine Interface), díky kterému se může řidič doslova "přihlásit" do vozu jen díky svému obličeji a hlasu. Jakmile vůz pozná řidiče, přizpůsobí mu veškeré nastavení podle jeho dříve nastavených pozic.

Co se týče pohonné stránky, nový crossover by měl být poháněn Li-Pol bateriemi o kapacitě 64 kWh a elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k). Na jedno nabití by tak Niro mělo být schopné urazit až 238 mil, tedy cca 383 kilometrů, což není úplně špatná hodnota.

Automobilka už v současnosti pracuje na produkční verzi tohoto elektromobilu a na dalších 16 elektrifikovaných vozidlech, které by chtěla představit do roku 2025. Do roku 2020 bychom se pak měli dočkat pěti nových hybridních a plug-in hybridních vozidel, pěti nových elektromobilů a nového a dostupného vozidla z kategorie FCEV, tedy vybaveného technologií vodíkových článků.

Vytisknout

Diskuze: Kia představila koncept elektrického Niro EV. Futuristický crossover zaujme dojezdem i stylem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Jak chce Volkswagen zařídit, aby těžké a vysoké ID.4 skvěle jezdilo? Kdekoliv...

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

Největší hybridní SUV Toyota Highlander přichází na český trh

V sedmimístném SUV Toyota Highlander králem. Navíc se terénu nebojí a spotřebou nešokuje

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz při cyklistickém závodě La Vuelta kolem Španělska

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag

Honda Jazz e:HEV zářila při zpřísněných testech Euro NCAP

reklama

Doporučujeme

Řidič náklaďáku podcenil výšku svého vozu

Nízký most rozpáral náklaďák jako konzervu, vyděšený řidič raději utekl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

  6. Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud