Kia představila koncept elektrického Niro EV. Futuristický crossover zaujme dojezdem i stylem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. ledna 2018, 08:44 Aktualizováno 9.1.2018, 09:45 Google+

Na veletrhu CES, který v současnosti probíhá v Las Vegas, se kromě řady zajímavých technologických novinek představují i novinky ze světa elektromobility. Po včerejším fenomenálním odhalení prvního elektrického SUV značky Byton dnes došla řada na představení konceptu elektrického crossoveru Kia Niro EV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept elektrického crossoveru Kia Niro EV

Koncept elektrického crossoveru Kia Niro EV | foto: carscoops.com

Sdílejte článek

Volbu karoserie typu SUV jistě není potřeba zdlouhavě vysvětlovat, ovšem co za vysvětlení stojí je nový designový jazyk. Ten by měl reprezentovat cestu automobilky k elektrifikaci a stojí za ním firemní designové studio sídlící v Jižní Korei, které tvary elektrického konceptu značně pozměnilo.

Oproti klasické produkční verzi si můžeme všimnout hned několika výrazných rozdílů, přičemž tím nejvýraznějším je přepracovaná maska chladiče, která je u elektromobilů vcelku zbytečná. Místo ní se tak do přídě vozu nastěhoval interaktivní displej, který umí zobrazovat různé vzkazy - například "Hello, CES", jak můžeme vidět na snímcích.

Kromě toho designéři upravili světlomety, nárazníku propůjčili sportovnější tvary a celkově přepracovali zadní část vozu. Ta má nyní mnohem čistší a ostřejší rysy, které by měly pomoci snadnějšímu proudění vzduchu a tím zlepšit celkovou aerodynamiku a prodloužit dojezd.

Unikátní designový styl se přenesl i do kabiny, která je nyní čistší, minimalistická a doplněná novými technologiemi. Řidič tak sedí před netradičně pojatým volantem obšívaným kůží, který je vybaven i senzorem schopným rozeznávat gesta. Řidiči tak mohou upravovat hlasitost, přeskakovat mezi skladbami či ovládat klimatizaci, aniž by se museli příliš rozptylovat, což je rozhodně chytré řešení.

Navíc je vůz vybaven plně digitálním přístrojovým štítem, elegantně uloženým infotainment systémem a poměrně unikátním způsobem řazení. Bezesporu zajímavým technologickým prvkem je i rozhraní HMI (Human Machine Interface), díky kterému se může řidič doslova "přihlásit" do vozu jen díky svému obličeji a hlasu. Jakmile vůz pozná řidiče, přizpůsobí mu veškeré nastavení podle jeho dříve nastavených pozic.

Co se týče pohonné stránky, nový crossover by měl být poháněn Li-Pol bateriemi o kapacitě 64 kWh a elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k). Na jedno nabití by tak Niro mělo být schopné urazit až 238 mil, tedy cca 383 kilometrů, což není úplně špatná hodnota.

Automobilka už v současnosti pracuje na produkční verzi tohoto elektromobilu a na dalších 16 elektrifikovaných vozidlech, které by chtěla představit do roku 2025. Do roku 2020 bychom se pak měli dočkat pěti nových hybridních a plug-in hybridních vozidel, pěti nových elektromobilů a nového a dostupného vozidla z kategorie FCEV, tedy vybaveného technologií vodíkových článků.

Vytisknout

Diskuze: Kia představila koncept elektrického Niro EV. Futuristický crossover zaujme dojezdem i stylem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aussie Invader R5

Australané si brousí zuby na světový rychlostní rekord. Jejich cílem je 1000 MPH (1609 km/h)

Škoda Kamiq Monte Carlo

Škoda vyrobila dvoumilionté SUV

Toyota Yaris

Prestižní anketa evropské Auto roku 2021 zná vítěze

Lexus UX

Návrhář Jan Černý teď jezdí Lexusem, který si sám navrhl

Suzuki Ignis 4x4

Test Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 premium - Atmosférický čtyřválec a manuální převodovka? Tady je svět ještě v pořádku

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG)

Škoda Octavia G-TEC jde do prodeje. Za 531 tisíc dostanete 130 koní a manuální převodovku

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

reklama

Doporučujeme

Řidič náklaďáku podcenil výšku svého vozu

Nízký most rozpáral náklaďák jako konzervu, vyděšený řidič raději utekl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

  2. Test Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 premium - Atmosférický čtyřválec a manuální převodovka? Tady je svět ještě v pořádku

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

  5. Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

  6. Návrhář Jan Černý teď jezdí Lexusem, který si sám navrhl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud