Už je to neuvěřitelných 18 let, co se na plátnech kin objevil film "60 sekund". Remake doslova zastínil originál z roku 1974 a odstartoval honbu za tzv. Eleanor, jak byl ve filmu přezdívaný upravený Ford Mustang, se kterým si Nicolas Cage střihl několik památných scén.
Film si rychle získal celou řadu příznivců a na Československé filmové databázi (ČSFD) mu dokonce patří 263. příčka mezi nejoblíbenějšími filmy. Kromě toho ale film odstartoval honbu za "Eleanor", upraveným Fordem Mustang Fastback, po kterém najednou zatoužili tisíce lidí. Po světa tak začaly vznikat různé kopie, nicméně puncem originality se mohl pochlubit pouze jeden kousek. Tedy až do teď.
Společnost Fusion Motor Company totiž oznámila, že si zajistila všechna práva pro "stavbu oficiální a licencované kopie Fordu Mustang Fastback Eleanor". Jak později společnost vysvětlila, právě na stavbu vozu se podařilo získat od Denis Halicky, jedné z producentek filmu 60 sekund a manželky H.B. "Toby" Halicki - muže, který v roce 1974 vytvořil originální verzi filmu "Gone in 60 second" s Fordem Mustang Mach 1.
Plány na stavbu vozu začaly vznikat v momentě, kdy se vedoucí společnosti Fusion Motors Company Yole Wazana setkal díky společným přátelům s Denise Halicki a začali společně rozebírat stavbu kopie "Eleanor", kterou měla na svědomí jiná společnost.
Wazana si prý postěžoval, že konkurenční společnost nevyrábí vůz zrovna dvakrát kvalitně, což se projevuje na špatně slícovaných dílech, které navíc při jízdě vibrují a vydávají pazvuky. K dohodě o výrobě licencovaných Eleanor ve Fusion Motor ale došlo až v momentě, kdy si Halicki prošla celou výrobní halou.
Základem pro stavbu každé licencované Eleanor bude Ford Mustang Fastback z let 1967 nebo 1968, který v dílnách odstrojí až na základy, které ošetří a následně masivně vyztuží. Poté vůz dostane novou zadní víceprvkové zavěšení, brzdy Wilwood a zadní nápravu Currie Enterprises Ford. Mezi další zajímavosti pak patří samosvorný diferenciál, díly z karbonových vláken nebo LED osvětlení, které při vypnutých světlech nerozeznáte od originálu.
Uvnitř vozu jsou nové sportovní sedačky ve stejném designu, jaké měly originální. Dále nechybí prémiové čalounění, nastavitelný sloupek řízení, centrální zamykání nebo klimatizace. O multimédia se stará rádio s Bluetooth, v případě zájmu si však mohou zákazníci doplatit infotainment systém s navigací, nebo speciální Recaro sedačky, případně i zakázkově vyráběné budíky "Auto Meter".
Pod kapotou nové Eleanor se objeví hned několik nových motorů, přičemž základem je 5.0 litrová V8 o výkonu 320 kW (435 k), přičemž díky přeplňování se dá z motoru získat až 447 kW, tedy cca 608 koní. K dispozici je však i sedmilitrový osmiválec, který bude v nabídce se třemi výkonovými variantami, 357 kW (cca 485 k), 417 kW (cca 567k ) a 559 kW (cca 760 k).
Ceny začínají na 189 000 dolarů, tedy necelých třech milionech korunách. Bavíme se však o nejchudší motorizaci i výbavě. Náročnější zákazníci pak budou muset sáhnout hlouběji do peněženky. Nový Ford Mustang, sice se slabším motorem EcoBoost, už ale i v ČR pořídíte okolo milionu korun. Silnější pětilitrové GT pak do milionu a čtvrt.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.