Už je to neuvěřitelných 18 let, co se na plátnech kin objevil film "60 sekund". Remake doslova zastínil originál z roku 1974 a odstartoval honbu za tzv. Eleanor, jak byl ve filmu přezdívaný upravený Ford Mustang, se kterým si Nicolas Cage střihl několik památných scén.
Film si rychle získal celou řadu příznivců a na Československé filmové databázi (ČSFD) mu dokonce patří 263. příčka mezi nejoblíbenějšími filmy. Kromě toho ale film odstartoval honbu za "Eleanor", upraveným Fordem Mustang Fastback, po kterém najednou zatoužili tisíce lidí. Po světa tak začaly vznikat různé kopie, nicméně puncem originality se mohl pochlubit pouze jeden kousek. Tedy až do teď.
Společnost Fusion Motor Company totiž oznámila, že si zajistila všechna práva pro "stavbu oficiální a licencované kopie Fordu Mustang Fastback Eleanor". Jak později společnost vysvětlila, právě na stavbu vozu se podařilo získat od Denis Halicky, jedné z producentek filmu 60 sekund a manželky H.B. "Toby" Halicki - muže, který v roce 1974 vytvořil originální verzi filmu "Gone in 60 second" s Fordem Mustang Mach 1.
Plány na stavbu vozu začaly vznikat v momentě, kdy se vedoucí společnosti Fusion Motors Company Yole Wazana setkal díky společným přátelům s Denise Halicki a začali společně rozebírat stavbu kopie "Eleanor", kterou měla na svědomí jiná společnost.
Wazana si prý postěžoval, že konkurenční společnost nevyrábí vůz zrovna dvakrát kvalitně, což se projevuje na špatně slícovaných dílech, které navíc při jízdě vibrují a vydávají pazvuky. K dohodě o výrobě licencovaných Eleanor ve Fusion Motor ale došlo až v momentě, kdy si Halicki prošla celou výrobní halou.
Základem pro stavbu každé licencované Eleanor bude Ford Mustang Fastback z let 1967 nebo 1968, který v dílnách odstrojí až na základy, které ošetří a následně masivně vyztuží. Poté vůz dostane novou zadní víceprvkové zavěšení, brzdy Wilwood a zadní nápravu Currie Enterprises Ford. Mezi další zajímavosti pak patří samosvorný diferenciál, díly z karbonových vláken nebo LED osvětlení, které při vypnutých světlech nerozeznáte od originálu.
Uvnitř vozu jsou nové sportovní sedačky ve stejném designu, jaké měly originální. Dále nechybí prémiové čalounění, nastavitelný sloupek řízení, centrální zamykání nebo klimatizace. O multimédia se stará rádio s Bluetooth, v případě zájmu si však mohou zákazníci doplatit infotainment systém s navigací, nebo speciální Recaro sedačky, případně i zakázkově vyráběné budíky "Auto Meter".
Pod kapotou nové Eleanor se objeví hned několik nových motorů, přičemž základem je 5.0 litrová V8 o výkonu 320 kW (435 k), přičemž díky přeplňování se dá z motoru získat až 447 kW, tedy cca 608 koní. K dispozici je však i sedmilitrový osmiválec, který bude v nabídce se třemi výkonovými variantami, 357 kW (cca 485 k), 417 kW (cca 567k ) a 559 kW (cca 760 k).
Ceny začínají na 189 000 dolarů, tedy necelých třech milionech korunách. Bavíme se však o nejchudší motorizaci i výbavě. Náročnější zákazníci pak budou muset sáhnout hlouběji do peněženky. Nový Ford Mustang, sice se slabším motorem EcoBoost, už ale i v ČR pořídíte okolo milionu korun. Silnější pětilitrové GT pak do milionu a čtvrt.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?