Už je to neuvěřitelných 18 let, co se na plátnech kin objevil film "60 sekund". Remake doslova zastínil originál z roku 1974 a odstartoval honbu za tzv. Eleanor, jak byl ve filmu přezdívaný upravený Ford Mustang, se kterým si Nicolas Cage střihl několik památných scén.
Film si rychle získal celou řadu příznivců a na Československé filmové databázi (ČSFD) mu dokonce patří 263. příčka mezi nejoblíbenějšími filmy. Kromě toho ale film odstartoval honbu za "Eleanor", upraveným Fordem Mustang Fastback, po kterém najednou zatoužili tisíce lidí. Po světa tak začaly vznikat různé kopie, nicméně puncem originality se mohl pochlubit pouze jeden kousek. Tedy až do teď.
Společnost Fusion Motor Company totiž oznámila, že si zajistila všechna práva pro "stavbu oficiální a licencované kopie Fordu Mustang Fastback Eleanor". Jak později společnost vysvětlila, právě na stavbu vozu se podařilo získat od Denis Halicky, jedné z producentek filmu 60 sekund a manželky H.B. "Toby" Halicki - muže, který v roce 1974 vytvořil originální verzi filmu "Gone in 60 second" s Fordem Mustang Mach 1.
Plány na stavbu vozu začaly vznikat v momentě, kdy se vedoucí společnosti Fusion Motors Company Yole Wazana setkal díky společným přátelům s Denise Halicki a začali společně rozebírat stavbu kopie "Eleanor", kterou měla na svědomí jiná společnost.
Wazana si prý postěžoval, že konkurenční společnost nevyrábí vůz zrovna dvakrát kvalitně, což se projevuje na špatně slícovaných dílech, které navíc při jízdě vibrují a vydávají pazvuky. K dohodě o výrobě licencovaných Eleanor ve Fusion Motor ale došlo až v momentě, kdy si Halicki prošla celou výrobní halou.
Základem pro stavbu každé licencované Eleanor bude Ford Mustang Fastback z let 1967 nebo 1968, který v dílnách odstrojí až na základy, které ošetří a následně masivně vyztuží. Poté vůz dostane novou zadní víceprvkové zavěšení, brzdy Wilwood a zadní nápravu Currie Enterprises Ford. Mezi další zajímavosti pak patří samosvorný diferenciál, díly z karbonových vláken nebo LED osvětlení, které při vypnutých světlech nerozeznáte od originálu.
Uvnitř vozu jsou nové sportovní sedačky ve stejném designu, jaké měly originální. Dále nechybí prémiové čalounění, nastavitelný sloupek řízení, centrální zamykání nebo klimatizace. O multimédia se stará rádio s Bluetooth, v případě zájmu si však mohou zákazníci doplatit infotainment systém s navigací, nebo speciální Recaro sedačky, případně i zakázkově vyráběné budíky "Auto Meter".
Pod kapotou nové Eleanor se objeví hned několik nových motorů, přičemž základem je 5.0 litrová V8 o výkonu 320 kW (435 k), přičemž díky přeplňování se dá z motoru získat až 447 kW, tedy cca 608 koní. K dispozici je však i sedmilitrový osmiválec, který bude v nabídce se třemi výkonovými variantami, 357 kW (cca 485 k), 417 kW (cca 567k ) a 559 kW (cca 760 k).
Ceny začínají na 189 000 dolarů, tedy necelých třech milionech korunách. Bavíme se však o nejchudší motorizaci i výbavě. Náročnější zákazníci pak budou muset sáhnout hlouběji do peněženky. Nový Ford Mustang, sice se slabším motorem EcoBoost, už ale i v ČR pořídíte okolo milionu korun. Silnější pětilitrové GT pak do milionu a čtvrt.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.