Už je to neuvěřitelných 18 let, co se na plátnech kin objevil film "60 sekund". Remake doslova zastínil originál z roku 1974 a odstartoval honbu za tzv. Eleanor, jak byl ve filmu přezdívaný upravený Ford Mustang, se kterým si Nicolas Cage střihl několik památných scén.
Film si rychle získal celou řadu příznivců a na Československé filmové databázi (ČSFD) mu dokonce patří 263. příčka mezi nejoblíbenějšími filmy. Kromě toho ale film odstartoval honbu za "Eleanor", upraveným Fordem Mustang Fastback, po kterém najednou zatoužili tisíce lidí. Po světa tak začaly vznikat různé kopie, nicméně puncem originality se mohl pochlubit pouze jeden kousek. Tedy až do teď.
Společnost Fusion Motor Company totiž oznámila, že si zajistila všechna práva pro "stavbu oficiální a licencované kopie Fordu Mustang Fastback Eleanor". Jak později společnost vysvětlila, právě na stavbu vozu se podařilo získat od Denis Halicky, jedné z producentek filmu 60 sekund a manželky H.B. "Toby" Halicki - muže, který v roce 1974 vytvořil originální verzi filmu "Gone in 60 second" s Fordem Mustang Mach 1.
Plány na stavbu vozu začaly vznikat v momentě, kdy se vedoucí společnosti Fusion Motors Company Yole Wazana setkal díky společným přátelům s Denise Halicki a začali společně rozebírat stavbu kopie "Eleanor", kterou měla na svědomí jiná společnost.
Wazana si prý postěžoval, že konkurenční společnost nevyrábí vůz zrovna dvakrát kvalitně, což se projevuje na špatně slícovaných dílech, které navíc při jízdě vibrují a vydávají pazvuky. K dohodě o výrobě licencovaných Eleanor ve Fusion Motor ale došlo až v momentě, kdy si Halicki prošla celou výrobní halou.
Základem pro stavbu každé licencované Eleanor bude Ford Mustang Fastback z let 1967 nebo 1968, který v dílnách odstrojí až na základy, které ošetří a následně masivně vyztuží. Poté vůz dostane novou zadní víceprvkové zavěšení, brzdy Wilwood a zadní nápravu Currie Enterprises Ford. Mezi další zajímavosti pak patří samosvorný diferenciál, díly z karbonových vláken nebo LED osvětlení, které při vypnutých světlech nerozeznáte od originálu.
Uvnitř vozu jsou nové sportovní sedačky ve stejném designu, jaké měly originální. Dále nechybí prémiové čalounění, nastavitelný sloupek řízení, centrální zamykání nebo klimatizace. O multimédia se stará rádio s Bluetooth, v případě zájmu si však mohou zákazníci doplatit infotainment systém s navigací, nebo speciální Recaro sedačky, případně i zakázkově vyráběné budíky "Auto Meter".
Pod kapotou nové Eleanor se objeví hned několik nových motorů, přičemž základem je 5.0 litrová V8 o výkonu 320 kW (435 k), přičemž díky přeplňování se dá z motoru získat až 447 kW, tedy cca 608 koní. K dispozici je však i sedmilitrový osmiválec, který bude v nabídce se třemi výkonovými variantami, 357 kW (cca 485 k), 417 kW (cca 567k ) a 559 kW (cca 760 k).
Ceny začínají na 189 000 dolarů, tedy necelých třech milionech korunách. Bavíme se však o nejchudší motorizaci i výbavě. Náročnější zákazníci pak budou muset sáhnout hlouběji do peněženky. Nový Ford Mustang, sice se slabším motorem EcoBoost, už ale i v ČR pořídíte okolo milionu korun. Silnější pětilitrové GT pak do milionu a čtvrt.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?