Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq. Kdo vyhraje bratrovražedný souboj?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. prosince 2017, 10:13 Google+

Škoda Kodiaq patří navzdory své ceně k nejvyhledávanějším mladoboleslavským automobilům na trhu. Její velikosti, robustnosti a praktičnosti se dlouho špatně konkurovalo, nicméně teď se jí zrodila velká konkurence v podobě Volkswagen Tiguan Allspace. Kdo však vyhraje v přímém srovnání?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq: Kdo zvítězí v přímém srovnání?

Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq: Kdo zvítězí v přímém srovnání? | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Mladoboleslavská automobilka hrála v koncernu poměrně dlouhou dobu druhé housle, ovšem postupem času se vypracovala do pozice, kdy za rozumné peníze nabízela prakticky stejnou kvalitu, jakou se mohly chlubit vozy značky VW. De facto se tak ze Škodovky stalo ono pověstné lidové auto. Ceny Kodiaqu se však od těch lidových poměrně vzdálily, přesto se největší mladoboleslavské SUV těší obrovskému zájmu.

Není to však příliš dlouho, co se nedaleko za hranicemi vynořil první vážný konkurent, který by mohl Kodiaq z piedestalu sesadit. Volkswagen je však dlouhodobě známý svou méně vstřícnou cenovou politikou, takže většina lidí automaticky sází na Škodu, jakožto na výherce v poměru cena / kvalita. Vyplatí se však na tuto setrvačnost uvažování spoléhat?

Odpověď na to se pokusili zjistit redaktoři německého motoristického magazínu Auto Bild, kteří proti sobě postavili Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace v nejžádanější motorizaci, tedy s naftovým motorem 2.0 TDI 110 kW (150 k), automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Začněme tedy praktičností, která bude zákazníky u obou vozů zajímat asi nejvíce. Kodiaq sice překonává nepatrně větší Tiguan ve velikosti zavazadelníku (650 / 2065 l vs. 610 1920 l), nicméně v praktičnosti podle německých kolegů poněkud zaostává. Jako příklad je uvedena třeba podlaha kufru, kde při sklopení sedaček vznikne nepraktický schod.

Když už jsme naznačili větší rozměry Tiguanu, dalo by se očekávat, že v jízdní dynamice bude za menším Kodiaqem zaostávat. Opak je však pravdou. Navzdory nepatrně větším rozměrům profituje Tiguan z nepatrně nižší váhy, takže i při stejné motorizaci dokáže akcelerovat z 0 na 10 km/h rychleji (9,8 s vs. 10 s), jeho maximální rychlost je vyšší (198 km/h vs. 194 km/h) a průměrná spotřeba překvapivě o desetinu litru nižší (5,9 l/100 km vs. 6,0 l/100 km). Na jednu nádrž pak Tiguan ujede na 910 km, zatímco Kodiaq jen 890 km.

Součástí testů bylo i zhodnocení jízdních dojmů, kdy se redaktoři pravidelně střídali v řízení Kodiaqu i Tiguanu. Výsledek? Navzdory používání stejné platformy a podobných dílů působí odpružení v Kodiaq až příliš měkce a jeho řízení není tak agilní, jako v Tiguanu.

Opomenout nelze ani srovnání cen a výbavy. Zatímco testovaná Škoda ve verzi Style nabízela více komfortní výbavy - například KESSY (bezklíčové odemykání a startování) nebo vyhřívaná sportovní sedadla s kvalitním bočním vedením, Tiguan byl připraven vynahradit svou chudší výbavu praktickými doplňky, jako je například Head-Up displej, adaptivní světlomety nebo několik asistenčních systémů.

Největším překvapením jsou však ceny testovaných modelů. Po dlouhé době, kdy Škoda nabízela za méně peněz více muziky, se situace obrátila. Zatímco za testovaný Kodiaq by němečtí zákazníci zaplatili 43 600 Euro (cca 1 120 000 Kč), testovaný Tiguan Allspace by je vyšel na 43 225 Euro (cca 1 111 000 Kč). Němečtí redaktoři tak vyhlásili za vítěze VW Tiguan, nicméně jak dodává sám autor srovnání, výběr nového vozu je vždy o osobních preferencích a největší podíl na vítězství Tiguanu měla praktická konfigurace testovaného modelu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq. Kdo vyhraje bratrovražedný souboj?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Ojeté vozy po Vánocích citelně zdraží

škoda rapid

Škoda představila novou generaci Rapida, má atmosférický čtyřválec a cenu pod 300 000

Ilustrační foto

STÁT V TOM NEJEDE. Proč platí majitelé elektromobilů nejnižší povinné ručení?

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Češi si opět poradili. Proč si bazary mnou ruce a výrobci trhají vlasy?

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

PŘEKVAPUJÍCÍ ZMĚNA pravidelných servisních prohlídek u Volkswagenu

Awz P70 coupe

Tohle krásné kupé Awz P70 předcházelo světoznámému Trabantu 601. A jeho osud?

Ford F-250

Ford Super Duty F-250 Baja 1000, obří pick-up z Ameriky

Honda HR-V

Test: Honda HR-V 1.5 VTEC TURBO CVT Sport, nad očekávání zábavný crossover

Star Wars

Fanoušek Star Wars si v garáži postavil repliku vznášedla Luka Skywalkera

Mercedes-Benz CLK GTR

Mercedes-Benz CLK GTR, speciál pro LeMans na značkách

reklama

Doporučujeme

Peugeot 308 GT 1,6 THP

TEST: Peugeot 308 GT. Má ostrý hatchback Čechy čím zaujmout?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

  2. Test: Hyundai i30 N Performance fastback, Dr. Jekyll a pan Hyde

  3. Absurdní situace v EU rozčiluje europoslance Zdechovského. Prozradil, jak ji bude řešit

  4. Poptávka po dieselech opět ožívá. Octavia 1.6 TDI může podražit

  5. Češi si opět poradili. Proč si bazary mnou ruce a výrobci trhají vlasy?

  6. JETTA, levná značka Volkswagenu. Jak se jí daří prodávat a co bude dál?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud