Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq. Kdo vyhraje bratrovražedný souboj?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. prosince 2017, 10:13 Google+

Škoda Kodiaq patří navzdory své ceně k nejvyhledávanějším mladoboleslavským automobilům na trhu. Její velikosti, robustnosti a praktičnosti se dlouho špatně konkurovalo, nicméně teď se jí zrodila velká konkurence v podobě Volkswagen Tiguan Allspace. Kdo však vyhraje v přímém srovnání?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq: Kdo zvítězí v přímém srovnání?

Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq: Kdo zvítězí v přímém srovnání? | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Mladoboleslavská automobilka hrála v koncernu poměrně dlouhou dobu druhé housle, ovšem postupem času se vypracovala do pozice, kdy za rozumné peníze nabízela prakticky stejnou kvalitu, jakou se mohly chlubit vozy značky VW. De facto se tak ze Škodovky stalo ono pověstné lidové auto. Ceny Kodiaqu se však od těch lidových poměrně vzdálily, přesto se největší mladoboleslavské SUV těší obrovskému zájmu.

Není to však příliš dlouho, co se nedaleko za hranicemi vynořil první vážný konkurent, který by mohl Kodiaq z piedestalu sesadit. Volkswagen je však dlouhodobě známý svou méně vstřícnou cenovou politikou, takže většina lidí automaticky sází na Škodu, jakožto na výherce v poměru cena / kvalita. Vyplatí se však na tuto setrvačnost uvažování spoléhat?

Odpověď na to se pokusili zjistit redaktoři německého motoristického magazínu Auto Bild, kteří proti sobě postavili Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace v nejžádanější motorizaci, tedy s naftovým motorem 2.0 TDI 110 kW (150 k), automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Začněme tedy praktičností, která bude zákazníky u obou vozů zajímat asi nejvíce. Kodiaq sice překonává nepatrně větší Tiguan ve velikosti zavazadelníku (650 / 2065 l vs. 610 1920 l), nicméně v praktičnosti podle německých kolegů poněkud zaostává. Jako příklad je uvedena třeba podlaha kufru, kde při sklopení sedaček vznikne nepraktický schod.

Když už jsme naznačili větší rozměry Tiguanu, dalo by se očekávat, že v jízdní dynamice bude za menším Kodiaqem zaostávat. Opak je však pravdou. Navzdory nepatrně větším rozměrům profituje Tiguan z nepatrně nižší váhy, takže i při stejné motorizaci dokáže akcelerovat z 0 na 10 km/h rychleji (9,8 s vs. 10 s), jeho maximální rychlost je vyšší (198 km/h vs. 194 km/h) a průměrná spotřeba překvapivě o desetinu litru nižší (5,9 l/100 km vs. 6,0 l/100 km). Na jednu nádrž pak Tiguan ujede na 910 km, zatímco Kodiaq jen 890 km.

Součástí testů bylo i zhodnocení jízdních dojmů, kdy se redaktoři pravidelně střídali v řízení Kodiaqu i Tiguanu. Výsledek? Navzdory používání stejné platformy a podobných dílů působí odpružení v Kodiaq až příliš měkce a jeho řízení není tak agilní, jako v Tiguanu.

Opomenout nelze ani srovnání cen a výbavy. Zatímco testovaná Škoda ve verzi Style nabízela více komfortní výbavy - například KESSY (bezklíčové odemykání a startování) nebo vyhřívaná sportovní sedadla s kvalitním bočním vedením, Tiguan byl připraven vynahradit svou chudší výbavu praktickými doplňky, jako je například Head-Up displej, adaptivní světlomety nebo několik asistenčních systémů.

Největším překvapením jsou však ceny testovaných modelů. Po dlouhé době, kdy Škoda nabízela za méně peněz více muziky, se situace obrátila. Zatímco za testovaný Kodiaq by němečtí zákazníci zaplatili 43 600 Euro (cca 1 120 000 Kč), testovaný Tiguan Allspace by je vyšel na 43 225 Euro (cca 1 111 000 Kč). Němečtí redaktoři tak vyhlásili za vítěze VW Tiguan, nicméně jak dodává sám autor srovnání, výběr nového vozu je vždy o osobních preferencích a největší podíl na vítězství Tiguanu měla praktická konfigurace testovaného modelu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq. Kdo vyhraje bratrovražedný souboj?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Puma Mild-Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů

Ford láká zákazníky na akční nabídky s cenami nižšími až o 50 000 Kč

Suzuki Swift

Faceliftovaný Suzuki Swift zamířil na český trh

Hyundai i20 N line

Hyundai Motor představuje zcela nový model i20 N Line

Helvezzia Tipo-6

Helvezzia Tipo-6, stylový retro sporťák s elektrickým pohonem

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen spouští předprodej nového elektrického SUV ID.4, víme kolik bude stát

Toyota

Toyota vyvinula vodíkové napájecí vozidlo

Masarykův okruh

Na Masarykově okruhu se před 90 lety poprvé rozburácely silné motory

Dacia

Dacia představila Nové Sandero, Nové Sandero Stepway a Nový Logan

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Rychlodobíjecí stojany a občerstvení. OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Škoda 935 Dynamic

Škoda 935 Dynamic: Vlivu aerodynamiky se nevšimli jen u Tatry

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

reklama

Doporučujeme

Peugeot 308 GT 1,6 THP

TEST: Peugeot 308 GT. Má ostrý hatchback Čechy čím zaujmout?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

  2. Dacia představila Nové Sandero, Nové Sandero Stepway a Nový Logan

  3. Rychlodobíjecí stojany a občerstvení. OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

  4. Škoda 935 Dynamic: Vlivu aerodynamiky se nevšimli jen u Tatry

  5. Helvezzia Tipo-6, stylový retro sporťák s elektrickým pohonem

  6. Toyota vyvinula vodíkové napájecí vozidlo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud