Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq. Kdo vyhraje bratrovražedný souboj?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. prosince 2017, 10:13 Google+

Škoda Kodiaq patří navzdory své ceně k nejvyhledávanějším mladoboleslavským automobilům na trhu. Její velikosti, robustnosti a praktičnosti se dlouho špatně konkurovalo, nicméně teď se jí zrodila velká konkurence v podobě Volkswagen Tiguan Allspace. Kdo však vyhraje v přímém srovnání?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq: Kdo zvítězí v přímém srovnání?

Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq: Kdo zvítězí v přímém srovnání? | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Mladoboleslavská automobilka hrála v koncernu poměrně dlouhou dobu druhé housle, ovšem postupem času se vypracovala do pozice, kdy za rozumné peníze nabízela prakticky stejnou kvalitu, jakou se mohly chlubit vozy značky VW. De facto se tak ze Škodovky stalo ono pověstné lidové auto. Ceny Kodiaqu se však od těch lidových poměrně vzdálily, přesto se největší mladoboleslavské SUV těší obrovskému zájmu.

Není to však příliš dlouho, co se nedaleko za hranicemi vynořil první vážný konkurent, který by mohl Kodiaq z piedestalu sesadit. Volkswagen je však dlouhodobě známý svou méně vstřícnou cenovou politikou, takže většina lidí automaticky sází na Škodu, jakožto na výherce v poměru cena / kvalita. Vyplatí se však na tuto setrvačnost uvažování spoléhat?

Odpověď na to se pokusili zjistit redaktoři německého motoristického magazínu Auto Bild, kteří proti sobě postavili Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace v nejžádanější motorizaci, tedy s naftovým motorem 2.0 TDI 110 kW (150 k), automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Začněme tedy praktičností, která bude zákazníky u obou vozů zajímat asi nejvíce. Kodiaq sice překonává nepatrně větší Tiguan ve velikosti zavazadelníku (650 / 2065 l vs. 610 1920 l), nicméně v praktičnosti podle německých kolegů poněkud zaostává. Jako příklad je uvedena třeba podlaha kufru, kde při sklopení sedaček vznikne nepraktický schod.

Když už jsme naznačili větší rozměry Tiguanu, dalo by se očekávat, že v jízdní dynamice bude za menším Kodiaqem zaostávat. Opak je však pravdou. Navzdory nepatrně větším rozměrům profituje Tiguan z nepatrně nižší váhy, takže i při stejné motorizaci dokáže akcelerovat z 0 na 10 km/h rychleji (9,8 s vs. 10 s), jeho maximální rychlost je vyšší (198 km/h vs. 194 km/h) a průměrná spotřeba překvapivě o desetinu litru nižší (5,9 l/100 km vs. 6,0 l/100 km). Na jednu nádrž pak Tiguan ujede na 910 km, zatímco Kodiaq jen 890 km.

Součástí testů bylo i zhodnocení jízdních dojmů, kdy se redaktoři pravidelně střídali v řízení Kodiaqu i Tiguanu. Výsledek? Navzdory používání stejné platformy a podobných dílů působí odpružení v Kodiaq až příliš měkce a jeho řízení není tak agilní, jako v Tiguanu.

Opomenout nelze ani srovnání cen a výbavy. Zatímco testovaná Škoda ve verzi Style nabízela více komfortní výbavy - například KESSY (bezklíčové odemykání a startování) nebo vyhřívaná sportovní sedadla s kvalitním bočním vedením, Tiguan byl připraven vynahradit svou chudší výbavu praktickými doplňky, jako je například Head-Up displej, adaptivní světlomety nebo několik asistenčních systémů.

Největším překvapením jsou však ceny testovaných modelů. Po dlouhé době, kdy Škoda nabízela za méně peněz více muziky, se situace obrátila. Zatímco za testovaný Kodiaq by němečtí zákazníci zaplatili 43 600 Euro (cca 1 120 000 Kč), testovaný Tiguan Allspace by je vyšel na 43 225 Euro (cca 1 111 000 Kč). Němečtí redaktoři tak vyhlásili za vítěze VW Tiguan, nicméně jak dodává sám autor srovnání, výběr nového vozu je vždy o osobních preferencích a největší podíl na vítězství Tiguanu měla praktická konfigurace testovaného modelu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Tiguan Allspace vs. Škoda Kodiaq. Kdo vyhraje bratrovražedný souboj?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

reklama

Doporučujeme

Peugeot 308 GT 1,6 THP

TEST: Peugeot 308 GT. Má ostrý hatchback Čechy čím zaujmout?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud