Škoda Kodiaq patří navzdory své ceně k nejvyhledávanějším mladoboleslavským automobilům na trhu. Její velikosti, robustnosti a praktičnosti se dlouho špatně konkurovalo, nicméně teď se jí zrodila velká konkurence v podobě Volkswagen Tiguan Allspace. Kdo však vyhraje v přímém srovnání?
Mladoboleslavská automobilka hrála v koncernu poměrně dlouhou dobu druhé housle, ovšem postupem času se vypracovala do pozice, kdy za rozumné peníze nabízela prakticky stejnou kvalitu, jakou se mohly chlubit vozy značky VW. De facto se tak ze Škodovky stalo ono pověstné lidové auto. Ceny Kodiaqu se však od těch lidových poměrně vzdálily, přesto se největší mladoboleslavské SUV těší obrovskému zájmu.
Není to však příliš dlouho, co se nedaleko za hranicemi vynořil první vážný konkurent, který by mohl Kodiaq z piedestalu sesadit. Volkswagen je však dlouhodobě známý svou méně vstřícnou cenovou politikou, takže většina lidí automaticky sází na Škodu, jakožto na výherce v poměru cena / kvalita. Vyplatí se však na tuto setrvačnost uvažování spoléhat?
Odpověď na to se pokusili zjistit redaktoři německého motoristického magazínu Auto Bild, kteří proti sobě postavili Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace v nejžádanější motorizaci, tedy s naftovým motorem 2.0 TDI 110 kW (150 k), automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
Začněme tedy praktičností, která bude zákazníky u obou vozů zajímat asi nejvíce. Kodiaq sice překonává nepatrně větší Tiguan ve velikosti zavazadelníku (650 / 2065 l vs. 610 1920 l), nicméně v praktičnosti podle německých kolegů poněkud zaostává. Jako příklad je uvedena třeba podlaha kufru, kde při sklopení sedaček vznikne nepraktický schod.
Když už jsme naznačili větší rozměry Tiguanu, dalo by se očekávat, že v jízdní dynamice bude za menším Kodiaqem zaostávat. Opak je však pravdou. Navzdory nepatrně větším rozměrům profituje Tiguan z nepatrně nižší váhy, takže i při stejné motorizaci dokáže akcelerovat z 0 na 10 km/h rychleji (9,8 s vs. 10 s), jeho maximální rychlost je vyšší (198 km/h vs. 194 km/h) a průměrná spotřeba překvapivě o desetinu litru nižší (5,9 l/100 km vs. 6,0 l/100 km). Na jednu nádrž pak Tiguan ujede na 910 km, zatímco Kodiaq jen 890 km.
Součástí testů bylo i zhodnocení jízdních dojmů, kdy se redaktoři pravidelně střídali v řízení Kodiaqu i Tiguanu. Výsledek? Navzdory používání stejné platformy a podobných dílů působí odpružení v Kodiaq až příliš měkce a jeho řízení není tak agilní, jako v Tiguanu.
Opomenout nelze ani srovnání cen a výbavy. Zatímco testovaná Škoda ve verzi Style nabízela více komfortní výbavy - například KESSY (bezklíčové odemykání a startování) nebo vyhřívaná sportovní sedadla s kvalitním bočním vedením, Tiguan byl připraven vynahradit svou chudší výbavu praktickými doplňky, jako je například Head-Up displej, adaptivní světlomety nebo několik asistenčních systémů.
Největším překvapením jsou však ceny testovaných modelů. Po dlouhé době, kdy Škoda nabízela za méně peněz více muziky, se situace obrátila. Zatímco za testovaný Kodiaq by němečtí zákazníci zaplatili 43 600 Euro (cca 1 120 000 Kč), testovaný Tiguan Allspace by je vyšel na 43 225 Euro (cca 1 111 000 Kč). Němečtí redaktoři tak vyhlásili za vítěze VW Tiguan, nicméně jak dodává sám autor srovnání, výběr nového vozu je vždy o osobních preferencích a největší podíl na vítězství Tiguanu měla praktická konfigurace testovaného modelu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!