Společnost Toyota Motor Corporation zveřejnila základní informace o koncepčních modelech řady „Toyota Concept-i“, které zhmotňují vizi budoucí mobilní společnosti, v níž vozy prostřednictvím umělé inteligence dokáží porozumět řidiči, a mohou se tak stát opravdovým partnerem člověka.
Vedle čtyřkolového modelu Toyota Concept-i, představeného letos v lednu na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky 2017 (CES), se řada Toyota Concept-i rozšiřuje o malý univerzální vůz a dále vůz pro přepravu v zónách pro pěší.
Nové koncepty budou vystaveny pod motivem „Let's move the world from here. Beyond the Motor“ na 45. ročníku Tokijského autosalonu 2017, který se koná od 25. října do 5. listopadu v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight. Cílem řady Toyota Concept-i je přinést vozy nové epochy, a to na základě myšlenky „partner, nejen pouhý stroj“ – díky schopnosti vozů lépe porozumět řidiči a rozvíjet se společně s ním.
Klíčovou technologií společnou pro celou řadu Toyota Concept-i je schopnost porozumět potřebám lidí s využitím prvků umělé inteligence pro rozpoznávání emocí a odhadování potřeb řidiče. Technologie pro porozumění lidem společně s technologií autonomního řízení zajišťuje bezpečné cestování bez stresu. Zařízení bude předvídat řidičovy pocity, což by mělo vést k nové formě potěšení za volantem.
Ve snaze poskytnout nové zkušenosti a zážitky většímu počtu lidí v duchu myšlenky „svoboda a radost z mobility pro všechny“ byla řada modelů Toyota Concept-i rozšířena o malý univerzální vůz, aby si svobodu spojenou s mobilitou mohl vychutnat skutečně každý, včetně vozíčkářů nebo starších uživatelů. Součástí řady konceptů je i vozidlo určené pro pohyb v zónách pro pěší, umožňující volný pohyb přímo mezi chodci.
Agent vybavený umělou inteligencí, schopnou porozumět člověku, se dokáže navázat na daného řidiče (napříč všemi vozidly této řady), čehož se využívá na podporu hladké mobility a bezpečného i zábavného cestování ve spolupráci s řidičem.
Toyota Concept-i
Čtyřkolový model řady Toyota Concept-i Vozidlo využívající umělou inteligenci se v roli partnera rozumějícího lidem chce stát „milovaným vozidlem“ nové epochy. Spojuje technologii rozumějící člověku („LEARN“) s technologií autonomního řízení a agentem umělé inteligence s cílem nabídnout bezpečné cestování bez stresu („PROTECT“) i novou formu potěšení za volantem („INSPIRE“) pro maximální radost z mobility. Kabina s futuristickou siluetou protaženou vpřed, propracovaným rozhraním HMI2 a interakcemi s Agentem evokuje zcela nové uživatelské prostředí. Toyota plánuje přibližně do roku 2020 realizovat v Japonsku silniční zkoušky vozidel vybavených některými funkcemi tohoto koncepčního vozidla. Dojezd na elektřinu: cca. 300 kmToyota Concept-i RIDE
Malé vozidlo s důrazem na všestrannost využití v duchu „uživatelsky přívětivé městské mobility“. Používá dveře výklopné nahoru jako křídla, univerzální elektricky posuvné sedadlo a joystick pro snadné ovládání všemi uživateli, včetně vozíčkářů. Uspořádání sedadel a funkce autonomního řízení zprostředkují bezpečné cestování pro každého. Předpokládá se též využití v rámci sdílené ekonomiky. Sdílení vozidla s dalšími lidmi vede k dalšímu usnadnění univerzální mobility. Dojezd na elektřinu: cca. 100-150 kmToyota Concept-i WALK
Malé vozidlo díky svým kompaktním rozměrům umožňuje pohyb mezi chodci a funkcí autonomního řízení dokáže bezpečně rozšířit akční rádius uživatele. Tři kola, mechanizmus proměnného rozvoru, funkce řízení a nízká nástupní plošina umožňují snadné používání, navíc bez nutnosti používat speciální oděv nebo obuv. Předpokládá se použití v rámci sdílených služeb na turisticky zajímavých místech i v dalších oblastech na podporu mobility. Dojezd na elektřinu: cca. 10-20 kmV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.