Společnost Toyota Motor Corporation zveřejnila základní informace o koncepčních modelech řady „Toyota Concept-i“, které zhmotňují vizi budoucí mobilní společnosti, v níž vozy prostřednictvím umělé inteligence dokáží porozumět řidiči, a mohou se tak stát opravdovým partnerem člověka.
Vedle čtyřkolového modelu Toyota Concept-i, představeného letos v lednu na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky 2017 (CES), se řada Toyota Concept-i rozšiřuje o malý univerzální vůz a dále vůz pro přepravu v zónách pro pěší.
Nové koncepty budou vystaveny pod motivem „Let's move the world from here. Beyond the Motor“ na 45. ročníku Tokijského autosalonu 2017, který se koná od 25. října do 5. listopadu v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight. Cílem řady Toyota Concept-i je přinést vozy nové epochy, a to na základě myšlenky „partner, nejen pouhý stroj“ – díky schopnosti vozů lépe porozumět řidiči a rozvíjet se společně s ním.
Klíčovou technologií společnou pro celou řadu Toyota Concept-i je schopnost porozumět potřebám lidí s využitím prvků umělé inteligence pro rozpoznávání emocí a odhadování potřeb řidiče. Technologie pro porozumění lidem společně s technologií autonomního řízení zajišťuje bezpečné cestování bez stresu. Zařízení bude předvídat řidičovy pocity, což by mělo vést k nové formě potěšení za volantem.
Ve snaze poskytnout nové zkušenosti a zážitky většímu počtu lidí v duchu myšlenky „svoboda a radost z mobility pro všechny“ byla řada modelů Toyota Concept-i rozšířena o malý univerzální vůz, aby si svobodu spojenou s mobilitou mohl vychutnat skutečně každý, včetně vozíčkářů nebo starších uživatelů. Součástí řady konceptů je i vozidlo určené pro pohyb v zónách pro pěší, umožňující volný pohyb přímo mezi chodci.
Agent vybavený umělou inteligencí, schopnou porozumět člověku, se dokáže navázat na daného řidiče (napříč všemi vozidly této řady), čehož se využívá na podporu hladké mobility a bezpečného i zábavného cestování ve spolupráci s řidičem.
Toyota Concept-i
Čtyřkolový model řady Toyota Concept-i Vozidlo využívající umělou inteligenci se v roli partnera rozumějícího lidem chce stát „milovaným vozidlem“ nové epochy. Spojuje technologii rozumějící člověku („LEARN“) s technologií autonomního řízení a agentem umělé inteligence s cílem nabídnout bezpečné cestování bez stresu („PROTECT“) i novou formu potěšení za volantem („INSPIRE“) pro maximální radost z mobility. Kabina s futuristickou siluetou protaženou vpřed, propracovaným rozhraním HMI2 a interakcemi s Agentem evokuje zcela nové uživatelské prostředí. Toyota plánuje přibližně do roku 2020 realizovat v Japonsku silniční zkoušky vozidel vybavených některými funkcemi tohoto koncepčního vozidla. Dojezd na elektřinu: cca. 300 kmToyota Concept-i RIDE
Malé vozidlo s důrazem na všestrannost využití v duchu „uživatelsky přívětivé městské mobility“. Používá dveře výklopné nahoru jako křídla, univerzální elektricky posuvné sedadlo a joystick pro snadné ovládání všemi uživateli, včetně vozíčkářů. Uspořádání sedadel a funkce autonomního řízení zprostředkují bezpečné cestování pro každého. Předpokládá se též využití v rámci sdílené ekonomiky. Sdílení vozidla s dalšími lidmi vede k dalšímu usnadnění univerzální mobility. Dojezd na elektřinu: cca. 100-150 kmToyota Concept-i WALK
Malé vozidlo díky svým kompaktním rozměrům umožňuje pohyb mezi chodci a funkcí autonomního řízení dokáže bezpečně rozšířit akční rádius uživatele. Tři kola, mechanizmus proměnného rozvoru, funkce řízení a nízká nástupní plošina umožňují snadné používání, navíc bez nutnosti používat speciální oděv nebo obuv. Předpokládá se použití v rámci sdílených služeb na turisticky zajímavých místech i v dalších oblastech na podporu mobility. Dojezd na elektřinu: cca. 10-20 kmModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?