Toyota Concept-i: Budoucnost mobility má mnoho podob

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. října 2017, 14:25 Google+

Společnost Toyota Motor Corporation zveřejnila základní informace o koncepčních modelech řady „Toyota Concept-i“, které zhmotňují vizi budoucí mobilní společnosti, v níž vozy prostřednictvím umělé inteligence dokáží porozumět řidiči, a mohou se tak stát opravdovým partnerem člověka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Concept-i

Toyota Concept-i | foto: Toyota

Sdílejte článek

Vedle čtyřkolového modelu Toyota Concept-i, představeného letos v lednu na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky 2017 (CES), se řada Toyota Concept-i rozšiřuje o malý univerzální vůz a dále vůz pro přepravu v zónách pro pěší.

Nové koncepty budou vystaveny pod motivem „Let's move the world from here. Beyond the Motor“ na 45. ročníku Tokijského autosalonu 2017, který se koná od 25. října do 5. listopadu v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight. Cílem řady Toyota Concept-i je přinést vozy nové epochy, a to na základě myšlenky „partner, nejen pouhý stroj“ – díky schopnosti vozů lépe porozumět řidiči a rozvíjet se společně s ním.

Klíčovou technologií společnou pro celou řadu Toyota Concept-i je schopnost porozumět potřebám lidí s využitím prvků umělé inteligence pro rozpoznávání emocí a odhadování potřeb řidiče. Technologie pro porozumění lidem společně s technologií autonomního řízení zajišťuje bezpečné cestování bez stresu. Zařízení bude předvídat řidičovy pocity, což by mělo vést k nové formě potěšení za volantem.

Ve snaze poskytnout nové zkušenosti a zážitky většímu počtu lidí v duchu myšlenky „svoboda a radost z mobility pro všechny“ byla řada modelů Toyota Concept-i rozšířena o malý univerzální vůz, aby si svobodu spojenou s mobilitou mohl vychutnat skutečně každý, včetně vozíčkářů nebo starších uživatelů. Součástí řady konceptů je i vozidlo určené pro pohyb v zónách pro pěší, umožňující volný pohyb přímo mezi chodci.

Agent vybavený umělou inteligencí, schopnou porozumět člověku, se dokáže navázat na daného řidiče (napříč všemi vozidly této řady), čehož se využívá na podporu hladké mobility a bezpečného i zábavného cestování ve spolupráci s řidičem.

Toyota Concept-i

  • Čtyřkolový model řady Toyota Concept-i
  • Vozidlo využívající umělou inteligenci se v roli partnera rozumějícího lidem chce stát „milovaným vozidlem“ nové epochy.
  • Spojuje technologii rozumějící člověku („LEARN“) s technologií autonomního řízení a agentem umělé inteligence s cílem nabídnout bezpečné cestování bez stresu („PROTECT“) i novou formu potěšení za volantem („INSPIRE“) pro maximální radost z mobility.
  • Kabina s futuristickou siluetou protaženou vpřed, propracovaným rozhraním HMI2 a interakcemi s Agentem evokuje zcela nové uživatelské prostředí.
  • Toyota plánuje přibližně do roku 2020 realizovat v Japonsku silniční zkoušky vozidel vybavených některými funkcemi tohoto koncepčního vozidla.
  • Dojezd na elektřinu: cca. 300 km

Toyota Concept-i RIDE

  • Malé vozidlo s důrazem na všestrannost využití v duchu „uživatelsky přívětivé městské mobility“. Používá dveře výklopné nahoru jako křídla, univerzální elektricky posuvné sedadlo a joystick pro snadné ovládání všemi uživateli, včetně vozíčkářů.
  • Uspořádání sedadel a funkce autonomního řízení zprostředkují bezpečné cestování pro každého.
  • Předpokládá se též využití v rámci sdílené ekonomiky. Sdílení vozidla s dalšími lidmi vede k dalšímu usnadnění univerzální mobility.
  • Dojezd na elektřinu: cca. 100-150 km

Toyota Concept-i WALK

  • Malé vozidlo díky svým kompaktním rozměrům umožňuje pohyb mezi chodci a funkcí autonomního řízení dokáže bezpečně rozšířit akční rádius uživatele.
  • Tři kola, mechanizmus proměnného rozvoru, funkce řízení a nízká nástupní plošina umožňují snadné používání, navíc bez nutnosti používat speciální oděv nebo obuv.
  • Předpokládá se použití v rámci sdílených služeb na turisticky zajímavých místech i v dalších oblastech na podporu mobility.
  • Dojezd na elektřinu: cca. 10-20 km
Vytisknout

Diskuze: Toyota Concept-i: Budoucnost mobility má mnoho podob

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda HR-V e:HEV

Technologie e:HEV modelu HR-V inspirována vozy Formule 1®

Hyundai se stává generálním partnerem Botanické zahrady hl. m. Prahy

Hyundai se stává generálním partnerem Botanické zahrady hl. m. Prahy

Obytný UAZ Profi

UAZ přináší první informace o jeho novém obytném voze

Toyota Mirai

Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

Aston Martin DBX

Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

Palivový filtr

Co je to palivový filtr? Proč je důležitý?

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Škoda Fabia a aerodynamika. Jak dopadla poslední generace?

Volkswagen představil atraktivní SUV kupé Taigo

Volkswagen představil atraktivní maličké SUV kupé Taigo

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hyundai se stává generálním partnerem Botanické zahrady hl. m. Prahy

  2. UAZ přináší první informace o jeho novém obytném voze

  3. Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

  4. Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

  5. Co je to palivový filtr? Proč je důležitý?

  6. Škoda Fabia a aerodynamika. Jak dopadla poslední generace?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud