Kdykoliv se na trhu objeví nějakým způsobem převratná novinka, je to jen otázka několika hodin, než se o projekt začne zajímat armáda, nebo než se výrobce pokusí svůj výrobek armádně nabídnout. A jinak tomu není ani u zcela novýé nákladní platformy SURUS z produkce GM.
Se svým projektem SURUS, což je zkratka pro "Silent Utility Rover Universal Superstructure" se společnost GM vydala naproti budoucnosti dopravy a dost možná i armádních náklaďáků. Tento projekt je totiž moderní nejen svým pohonným ústrojím využívajícím palivové články, ale také možností autonomního řízení. Díky své stavbě by navíc SURUS měl být schopen poskytnout mimořádné jízdní výkony jak na silnici, tak ve skutečném terénu. A to vše s takřka nulovým hlukem a nulovými emisemi.
Ačkoliv GM již uveřejnilo několik fotografií, oficiální premiéra se bude konat až v tomto týdnu na akci "Association of the United States Army", kde bude mít GM možnost oslovit jak zájemce z civilního sektoru, tak ze sektoru armádního, od které si jistě slibuje zajímavější možnosti.
Americká armáda se totiž nových pohonných systémů pro své stroje nebojí, ostatně není to tak dávno, co jsme vás informovali o testování nového Pick-upu Chevy Colorado ZH2, který byl také vybaven pohonem využívající palivové články. Ačkoliv ZH2 podléhá testování už poměrně dlouho, výsledky budou dostupné pro veřejnost nejdříve začátkem příštího roku.
Pojďme se ale vrátit k SURUSu, který podobně jako ZH2 využívá ke svému pohonu palivové články, díky čemuž je jeho provoz nejen ekologický, ale také takřka neslyšný a zanechává jen minimální tepelnou stopu. Jednotky vybavené tímto strojem by se tak mohly snadno dostat až na místo určení, aniž by je nepřítel zpozoroval.
Kromě toho však platforma SURUS nabízí dvě elektrické pohonné jednotky, pohon a natáčení všech kol, Li-Ion baterie, druhou generaci palivových článků a úložného vodíkového systému a také dojezd přesahující 400 mil na jedno natankování, tedy cca 644 kilometrů. Surus je navíc vybaven pokročilým a robustním podvozkem i pohonným systémem, díky čemuž zvládá pohyb na většině povrchů.
Jak už jsme výše avizovali, s nasazením SURUSu se počítá jak v armádním, tak v civilním sektoru. A zatímco v armádě by jeho úkoly mohly zahrnovat přepravu jednotek, materiálů či zraněných, v civilním sektoru by mohl SURUS posloužit v přístavech, na překladištích, jako pojízdná ošetřovna v zapadlých oblastech, nouzový generátor elektrické energie, atd.
Možností je takřka neomezené množství, takže nezbývá než počkat, jak se situace kolem celého konceptu GM SURUS vyvine.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.