Elektrifikace příští generace Bugatti Chiron je nevyhnutelná, neexistuje totiž už žádný mechanický způsob, jak zvyšovat výkon tohoto impozantního stroje. Tuto infomraci potvrdil webu AutoCar sám výkonný ředitel automobilky Wolfgang Dürheimer.
Bugatti Chrion je skutečně impozantním strojem. I přes svou váhu 1995 kilogramů zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhé dvě vteřiny a jeho prozatím nejvyšší rychlost činí 420 km/h, ovšem s lepšími pneumatikami by to mohlo být i víc.
Za tyto výkony vděčí Bugatti hlavně svému unikátnímu osmilitrovému motoru W16, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Maximální výkon tak dosahuje 1500 koní při 6750 otáčkách za minutu a točivý moment dosahuje hodnoty 1.600 Nm od 2000 otáček za minutu.
Jak Dürheimer poznamenává, je velice nepravděpodobné, že by nějaký automobil dokázal Chiron překonat ve výkonu získaném čistě mechanickou cestou, což činí z Chironu skutečně výjimečný stroj. Pokud si však bude chtít udržet náskok před konkurencí, elektrifikaci se nevyhne.
Ostatně o elektrifikaci bylo uvažováno již v roce 2016 jako jeden z možných způsobů, jak z motoru W16 dostat více výkonu a zajistit tak Chironu náskok nad Veyronem. Nakonec však bylo vyššího vykonu dosaženo pouhou úpravou jednotlivých komponentů.
Konkurenční automobilky už však v případě hypersportovních strojů dávno sáhly.Ať už se jedná o McLaren P1, LaFerrari či Porsche 918 Spyder, všechny tyto stroje jsou hybridní.
Na vývoj nového Chironu a rozhodnutí o jeho pohonném systému má však automobilka času více než dost. Jak Dürheimer naznačil, automobilka uvažuje o představení druhého modelu Bugatti, který by mohl produkci nového Chironu pozdržet. Pokud by se tak stalo, nové Bugatti by vyjelo na silnice kolem roku 2024 a nový Chiron by následoval v roce 2032.
Během té doby se toho samozřejmě může stát mnoho, s čímž automobilka počítá a upozorňuje, že není pod tlakem na vývoj nového stroje. Ostatně produkce současného Chironu by měla trvat osm let. Sluší se také dodat, že z celkem 500 plánovaných kusů bylo již 280 prodáno.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.