Elektrifikace příští generace Bugatti Chiron je nevyhnutelná, neexistuje totiž už žádný mechanický způsob, jak zvyšovat výkon tohoto impozantního stroje. Tuto infomraci potvrdil webu AutoCar sám výkonný ředitel automobilky Wolfgang Dürheimer.
Bugatti Chrion je skutečně impozantním strojem. I přes svou váhu 1995 kilogramů zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhé dvě vteřiny a jeho prozatím nejvyšší rychlost činí 420 km/h, ovšem s lepšími pneumatikami by to mohlo být i víc.
Za tyto výkony vděčí Bugatti hlavně svému unikátnímu osmilitrovému motoru W16, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Maximální výkon tak dosahuje 1500 koní při 6750 otáčkách za minutu a točivý moment dosahuje hodnoty 1.600 Nm od 2000 otáček za minutu.
Jak Dürheimer poznamenává, je velice nepravděpodobné, že by nějaký automobil dokázal Chiron překonat ve výkonu získaném čistě mechanickou cestou, což činí z Chironu skutečně výjimečný stroj. Pokud si však bude chtít udržet náskok před konkurencí, elektrifikaci se nevyhne.
Ostatně o elektrifikaci bylo uvažováno již v roce 2016 jako jeden z možných způsobů, jak z motoru W16 dostat více výkonu a zajistit tak Chironu náskok nad Veyronem. Nakonec však bylo vyššího vykonu dosaženo pouhou úpravou jednotlivých komponentů.
Konkurenční automobilky už však v případě hypersportovních strojů dávno sáhly.Ať už se jedná o McLaren P1, LaFerrari či Porsche 918 Spyder, všechny tyto stroje jsou hybridní.
Na vývoj nového Chironu a rozhodnutí o jeho pohonném systému má však automobilka času více než dost. Jak Dürheimer naznačil, automobilka uvažuje o představení druhého modelu Bugatti, který by mohl produkci nového Chironu pozdržet. Pokud by se tak stalo, nové Bugatti by vyjelo na silnice kolem roku 2024 a nový Chiron by následoval v roce 2032.
Během té doby se toho samozřejmě může stát mnoho, s čímž automobilka počítá a upozorňuje, že není pod tlakem na vývoj nového stroje. Ostatně produkce současného Chironu by měla trvat osm let. Sluší se také dodat, že z celkem 500 plánovaných kusů bylo již 280 prodáno.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?