Elektrifikace příští generace Bugatti Chiron je nevyhnutelná, neexistuje totiž už žádný mechanický způsob, jak zvyšovat výkon tohoto impozantního stroje. Tuto infomraci potvrdil webu AutoCar sám výkonný ředitel automobilky Wolfgang Dürheimer.
Bugatti Chrion je skutečně impozantním strojem. I přes svou váhu 1995 kilogramů zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhé dvě vteřiny a jeho prozatím nejvyšší rychlost činí 420 km/h, ovšem s lepšími pneumatikami by to mohlo být i víc.
Za tyto výkony vděčí Bugatti hlavně svému unikátnímu osmilitrovému motoru W16, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Maximální výkon tak dosahuje 1500 koní při 6750 otáčkách za minutu a točivý moment dosahuje hodnoty 1.600 Nm od 2000 otáček za minutu.
Jak Dürheimer poznamenává, je velice nepravděpodobné, že by nějaký automobil dokázal Chiron překonat ve výkonu získaném čistě mechanickou cestou, což činí z Chironu skutečně výjimečný stroj. Pokud si však bude chtít udržet náskok před konkurencí, elektrifikaci se nevyhne.
Ostatně o elektrifikaci bylo uvažováno již v roce 2016 jako jeden z možných způsobů, jak z motoru W16 dostat více výkonu a zajistit tak Chironu náskok nad Veyronem. Nakonec však bylo vyššího vykonu dosaženo pouhou úpravou jednotlivých komponentů.
Konkurenční automobilky už však v případě hypersportovních strojů dávno sáhly.Ať už se jedná o McLaren P1, LaFerrari či Porsche 918 Spyder, všechny tyto stroje jsou hybridní.
Na vývoj nového Chironu a rozhodnutí o jeho pohonném systému má však automobilka času více než dost. Jak Dürheimer naznačil, automobilka uvažuje o představení druhého modelu Bugatti, který by mohl produkci nového Chironu pozdržet. Pokud by se tak stalo, nové Bugatti by vyjelo na silnice kolem roku 2024 a nový Chiron by následoval v roce 2032.
Během té doby se toho samozřejmě může stát mnoho, s čímž automobilka počítá a upozorňuje, že není pod tlakem na vývoj nového stroje. Ostatně produkce současného Chironu by měla trvat osm let. Sluší se také dodat, že z celkem 500 plánovaných kusů bylo již 280 prodáno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.