Potvrzeno, příští generace Bugatti Chiron se dočká elektrifikace

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. července 2017, 10:00 Google+

Elektrifikace příští generace Bugatti Chiron je nevyhnutelná, neexistuje totiž už žádný mechanický způsob, jak zvyšovat výkon tohoto impozantního stroje. Tuto infomraci potvrdil webu AutoCar sám výkonný ředitel automobilky Wolfgang Dürheimer.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Chiron

Bugatti Chiron | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Bugatti Chrion je skutečně impozantním strojem. I přes svou váhu 1995 kilogramů zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhé dvě vteřiny a jeho prozatím nejvyšší rychlost činí 420 km/h, ovšem s lepšími pneumatikami by to mohlo být i víc.

Za tyto výkony vděčí Bugatti hlavně svému unikátnímu osmilitrovému motoru W16, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Maximální výkon tak dosahuje 1500 koní při 6750 otáčkách za minutu a točivý moment dosahuje hodnoty 1.600 Nm od 2000 otáček za minutu.

Jak Dürheimer poznamenává, je velice nepravděpodobné, že by nějaký automobil dokázal Chiron překonat ve výkonu získaném čistě mechanickou cestou, což činí z Chironu skutečně výjimečný stroj. Pokud si však bude chtít udržet náskok před konkurencí, elektrifikaci se nevyhne.

Ostatně o elektrifikaci bylo uvažováno již v roce 2016 jako jeden z možných způsobů, jak z motoru W16 dostat více výkonu a zajistit tak Chironu náskok nad Veyronem. Nakonec však bylo vyššího vykonu dosaženo pouhou úpravou jednotlivých komponentů.

Konkurenční automobilky už však v případě hypersportovních strojů dávno sáhly.Ať už se jedná o McLaren P1, LaFerrari či Porsche 918 Spyder, všechny tyto stroje jsou hybridní. 

Na vývoj nového Chironu a rozhodnutí o jeho pohonném systému má však automobilka času více než dost. Jak Dürheimer naznačil, automobilka uvažuje o představení druhého modelu Bugatti, který by mohl produkci nového Chironu pozdržet. Pokud by se tak stalo, nové Bugatti by vyjelo na silnice kolem roku 2024 a nový Chiron by následoval v roce 2032.

Během té doby se toho samozřejmě může stát mnoho, s čímž automobilka počítá a upozorňuje, že není pod tlakem na vývoj nového stroje. Ostatně produkce současného Chironu by měla trvat osm let. Sluší se také dodat, že z celkem 500 plánovaných kusů bylo již 280 prodáno.

Vytisknout

Diskuze: Potvrzeno, příští generace Bugatti Chiron se dočká elektrifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Hodinové zácpy, hraniční kontroly a stěhování národů. Cesta za dovolenou se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud