Škoda Element: Plážová bugina, která má jeden drobný nedostatek

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. června 2017, 15:22 Aktualizováno 21.6.2017, 16:05 Google+

Už je to pár dnů, co jsme vás informovali o vzniku již čtvrtého žákovského automobilu, který nese název Škoda Element a vznikl na podvozku Škody CitiGo. Ačkoliv se jedná jen o práci žáků Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO, tenhle stroj by si alespoň limitovanou edici zasloužil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Element

Škoda Element | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

ŠKODA ELEMENT má délku 3597 a šířku 1641 milimetrů. Dvoumístná plážová bugina nemá ani střechu, ani boční dveře, světlá výška narostla o 60 mm – avšak především díky zásadně modifikované otevřené karoserii jde o zcela svébytný automobil.

Na předním i zadním nárazníku jsou stříbrné ochranné prvky, vůz jezdí na efektních černo-žlutých 16palcových kolech z lehkých slitin SCORPIUS. Vysoko vyříznuté lemy blatníků dostaly černé plastové ochranné prvky, na které navazují tmavé prahy mezi předním a zadním kolem. Dveře byste tu hledali marně, nastupuje se prostě přes boční prahy zdobené profilovaným hliníkovým plechem a posádka pak jednoduše vklouzne rovnou do anatomických sportovních sedadel. Zadní světla jsou vybavena LED-prvky. Žlutě lakované brzdové třmeny ukazují lásku k detailu, s níž žáci Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO mysleli i na maličkosti.

Černá sedadla, potažená kombinací kůže a Alcantary se žlutým lemováním a žlutými ozdobnými švy, pochází z vozu ŠKODA OCTAVIA RS. Nesou vyšívaný nápis ŠKODA Akademie. Dvoubarevnost se uplatňuje v celém individuálně upraveném interiéru. Lakovaný pás palubní desky září žlutou metalízou, volant a řadicí páka jsou potaženy černou kůží se zlatými prvky. Plocha mezi palubní deskou a čelním oknem je čalouněna černou kůží Alcantara.

K dispozici je navigační systém Navigon, umístěný v separátním držáku nad ovládací jednotkou klimatizace. Nejnápadnější zvláštnost je ale na místě, kde se u vozu ŠKODA CITIGO obvykle nacházejí zadní sedadla. Za přední sedadla namontovali mladí technici solární panel a také chytrou televizi, kterou lze propojit přes Bluetooth s chytrým telefonem. Chytrá televize je umístěna ve víku zavazadlového prostoru zdobeném hliníkem, na němž je solární panel namontovaný mezi dvěma matně černými ochrannými oblouky.

Díky dvěma reproduktorům vpředu a dvěma přidaným reproduktorům v zavazadlovém prostoru se ŠKODA ELEMENT stává mobilní plážovou diskotékou o akustickém výkonu 400 Wattů. Do zavazadlového prostoru vkusně obloženého modrým kobercem navíc žáci zabudovali lednici, která je napojená na přídavný akumulátor a také zásobována energií ze solárního panelu.

O pohon vozu ŠKODA ELEMENT se stará kompaktní elektromotor o výkonu 60 kW (82 PS) s nejvyšším točivým momentem 210 Nm. Studie elektromobilu zrychluje z 0 na 100 km/h za 13 sekund a dosahuje maximální rychlost 130 km/h. Lithium-iontová baterie integrovaná v zadní části vozu disponuje kapacitou 18,7 kWh. Dojezd vozu ŠKODA ELEMENT na jedno nabití dosahuje, podle profilu trasy, stylu jízdy a aktuálním zatížení, až 160 kilometrů

Vytisknout

Diskuze: Škoda Element: Plážová bugina, která má jeden drobný nedostatek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Škoda Superb

Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

Mercedes benz C W206

Problém u Mercedesu. Unikly fotky nového modelu třídy C W206

Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (110 kW / 150 k) s elektromotorem (85 kW / 116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG

Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

Škoda vystavila skici modelu Kushaq pro indický trh

Škoda vystavila skici modelu Kushaq. Nebude ho škoda pro Indii?

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda představuje Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Volkswagen ID.4 má nabídnout bohaté využití

Ceny pro Česko zveřejněny. VW ID.4 startuje pod magickou hranicí, za vyšší výbavu tučný příplatek

reklama

Doporučujeme

Desetiletý Bishop Curry vymyslel zařízení, které může zachránit stovky životů. Jmenuje se Oasis

Desetiletý chlapec vymyslel zařízení, které má pomoci dětem v rozpálených autech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

  2. Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

  5. Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

  6. Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud