Už je to pár dnů, co jsme vás informovali o vzniku již čtvrtého žákovského automobilu, který nese název Škoda Element a vznikl na podvozku Škody CitiGo. Ačkoliv se jedná jen o práci žáků Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO, tenhle stroj by si alespoň limitovanou edici zasloužil.
ŠKODA ELEMENT má délku 3597 a šířku 1641 milimetrů. Dvoumístná plážová bugina nemá ani střechu, ani boční dveře, světlá výška narostla o 60 mm – avšak především díky zásadně modifikované otevřené karoserii jde o zcela svébytný automobil. Na předním i zadním nárazníku jsou stříbrné ochranné prvky, vůz jezdí na efektních černo-žlutých 16palcových kolech z lehkých slitin SCORPIUS. Vysoko vyříznuté lemy blatníků dostaly černé plastové ochranné prvky, na které navazují tmavé prahy mezi předním a zadním kolem. Dveře byste tu hledali marně, nastupuje se prostě přes boční prahy zdobené profilovaným hliníkovým plechem a posádka pak jednoduše vklouzne rovnou do anatomických sportovních sedadel. Zadní světla jsou vybavena LED-prvky. Žlutě lakované brzdové třmeny ukazují lásku k detailu, s níž žáci Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO mysleli i na maličkosti.
Černá sedadla, potažená kombinací kůže a Alcantary se žlutým lemováním a žlutými ozdobnými švy, pochází z vozu ŠKODA OCTAVIA RS. Nesou vyšívaný nápis ŠKODA Akademie. Dvoubarevnost se uplatňuje v celém individuálně upraveném interiéru. Lakovaný pás palubní desky září žlutou metalízou, volant a řadicí páka jsou potaženy černou kůží se zlatými prvky. Plocha mezi palubní deskou a čelním oknem je čalouněna černou kůží Alcantara. K dispozici je navigační systém Navigon, umístěný v separátním držáku nad ovládací jednotkou klimatizace. Nejnápadnější zvláštnost je ale na místě, kde se u vozu ŠKODA CITIGO obvykle nacházejí zadní sedadla. Za přední sedadla namontovali mladí technici solární panel a také chytrou televizi, kterou lze propojit přes Bluetooth s chytrým telefonem. Chytrá televize je umístěna ve víku zavazadlového prostoru zdobeném hliníkem, na němž je solární panel namontovaný mezi dvěma matně černými ochrannými oblouky.
Díky dvěma reproduktorům vpředu a dvěma přidaným reproduktorům v zavazadlovém prostoru se ŠKODA ELEMENT stává mobilní plážovou diskotékou o akustickém výkonu 400 Wattů. Do zavazadlového prostoru vkusně obloženého modrým kobercem navíc žáci zabudovali lednici, která je napojená na přídavný akumulátor a také zásobována energií ze solárního panelu. O pohon vozu ŠKODA ELEMENT se stará kompaktní elektromotor o výkonu 60 kW (82 PS) s nejvyšším točivým momentem 210 Nm. Studie elektromobilu zrychluje z 0 na 100 km/h za 13 sekund a dosahuje maximální rychlost 130 km/h. Lithium-iontová baterie integrovaná v zadní části vozu disponuje kapacitou 18,7 kWh. Dojezd vozu ŠKODA ELEMENT na jedno nabití dosahuje, podle profilu trasy, stylu jízdy a aktuálním zatížení, až 160 kilometrů
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.