Škoda Element: Plážová bugina, která má jeden drobný nedostatek

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. června 2017, 15:22 Aktualizováno 21.6.2017, 16:05 Google+

Už je to pár dnů, co jsme vás informovali o vzniku již čtvrtého žákovského automobilu, který nese název Škoda Element a vznikl na podvozku Škody CitiGo. Ačkoliv se jedná jen o práci žáků Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO, tenhle stroj by si alespoň limitovanou edici zasloužil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Element

Škoda Element | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

ŠKODA ELEMENT má délku 3597 a šířku 1641 milimetrů. Dvoumístná plážová bugina nemá ani střechu, ani boční dveře, světlá výška narostla o 60 mm – avšak především díky zásadně modifikované otevřené karoserii jde o zcela svébytný automobil.

Na předním i zadním nárazníku jsou stříbrné ochranné prvky, vůz jezdí na efektních černo-žlutých 16palcových kolech z lehkých slitin SCORPIUS. Vysoko vyříznuté lemy blatníků dostaly černé plastové ochranné prvky, na které navazují tmavé prahy mezi předním a zadním kolem. Dveře byste tu hledali marně, nastupuje se prostě přes boční prahy zdobené profilovaným hliníkovým plechem a posádka pak jednoduše vklouzne rovnou do anatomických sportovních sedadel. Zadní světla jsou vybavena LED-prvky. Žlutě lakované brzdové třmeny ukazují lásku k detailu, s níž žáci Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO mysleli i na maličkosti.

Černá sedadla, potažená kombinací kůže a Alcantary se žlutým lemováním a žlutými ozdobnými švy, pochází z vozu ŠKODA OCTAVIA RS. Nesou vyšívaný nápis ŠKODA Akademie. Dvoubarevnost se uplatňuje v celém individuálně upraveném interiéru. Lakovaný pás palubní desky září žlutou metalízou, volant a řadicí páka jsou potaženy černou kůží se zlatými prvky. Plocha mezi palubní deskou a čelním oknem je čalouněna černou kůží Alcantara.

K dispozici je navigační systém Navigon, umístěný v separátním držáku nad ovládací jednotkou klimatizace. Nejnápadnější zvláštnost je ale na místě, kde se u vozu ŠKODA CITIGO obvykle nacházejí zadní sedadla. Za přední sedadla namontovali mladí technici solární panel a také chytrou televizi, kterou lze propojit přes Bluetooth s chytrým telefonem. Chytrá televize je umístěna ve víku zavazadlového prostoru zdobeném hliníkem, na němž je solární panel namontovaný mezi dvěma matně černými ochrannými oblouky.

Díky dvěma reproduktorům vpředu a dvěma přidaným reproduktorům v zavazadlovém prostoru se ŠKODA ELEMENT stává mobilní plážovou diskotékou o akustickém výkonu 400 Wattů. Do zavazadlového prostoru vkusně obloženého modrým kobercem navíc žáci zabudovali lednici, která je napojená na přídavný akumulátor a také zásobována energií ze solárního panelu.

O pohon vozu ŠKODA ELEMENT se stará kompaktní elektromotor o výkonu 60 kW (82 PS) s nejvyšším točivým momentem 210 Nm. Studie elektromobilu zrychluje z 0 na 100 km/h za 13 sekund a dosahuje maximální rychlost 130 km/h. Lithium-iontová baterie integrovaná v zadní části vozu disponuje kapacitou 18,7 kWh. Dojezd vozu ŠKODA ELEMENT na jedno nabití dosahuje, podle profilu trasy, stylu jízdy a aktuálním zatížení, až 160 kilometrů

Vytisknout

Diskuze: Škoda Element: Plážová bugina, která má jeden drobný nedostatek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Desetiletý Bishop Curry vymyslel zařízení, které může zachránit stovky životů. Jmenuje se Oasis

Desetiletý chlapec vymyslel zařízení, které má pomoci dětem v rozpálených autech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud